• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

4

چرا از واکسیناسیون ایرانی‌ها با دنیا حرف نمی‌زنید؟

  • کد خبر : 16313
  • 22 آبان 1400 - 23:15
چرا از واکسیناسیون ایرانی‌ها با دنیا حرف نمی‌زنید؟

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رییس جامعه تورگردانان با بیان این‌که ایران بازار گردشگری خود را از دست نداده و تا سال ۱۴۰۲ آن را به حالت قبل از کرونا برمی‌گردانیم، گفت: چرا درباره استقبال ایرانی‌ها از واکسیناسیون کرونا آمار و اطلاعاتی به دنیا نمی‌دهید؟ گردشگران خارجی می‌خواهند بدانند بهداشت و ایمنی در ایران […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رییس جامعه تورگردانان با بیان این‌که ایران بازار گردشگری خود را از دست نداده و تا سال ۱۴۰۲ آن را به حالت قبل از کرونا برمی‌گردانیم، گفت: چرا درباره استقبال ایرانی‌ها از واکسیناسیون کرونا آمار و اطلاعاتی به دنیا نمی‌دهید؟ گردشگران خارجی می‌خواهند بدانند بهداشت و ایمنی در ایران چه وضعی دارد.

ابراهیم پورفرج در ارزیابی وضعیت سفر گردشگران خارجی با ازسرگیری صدور ویزای توریستی و اقداماتی که برای جذب این گردشگران انجام می‌شود، به ایسنا گفت: ما  با همه بازارها شروع به گفت‌وگو کرده‌ایم، خوشبختانه ارتباط ایران با بازارهای جهانی گردشگری و شرکت‌هایی که سابقا با ایران کار می‌کردند، قطع نشده است. به‌ویژه آن‌که در این‌ مدت ارتباط و دیدارهای مجازی را تجربه و حفظ کردیم.

او افزود: البته با توجه به اخباری که در دوران کرونا از ایران پخش شد، اکنون به اعتمادسازی بیشتری در بازار جهانی نیاز داریم تا نشان دهیم امنیت بهداشتی و تزریق واکسن کووید در ایران در چه سطحی قرار گرفته است. باید به جهان از آمار واکسیناسیون ایرانی‌ها اطلاعات بدهیم. این وظیفه وزارت امور خارجه، ‌سفارتخانه‌ها، رایزن‌های اقتصادی و فرهنگی، وزارتخانه‌های بهداشت و گردشگری است. دیگر دوران دست روی دست گذاشتن گذشته است.  

رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ادامه داد: بسیاری از مردم دنیا به واکسن علاقه نشان نداده‌اند، اما در ایران استقبال بسیار خوب بوده، ولی متاسفانه آمار و اطلاعات آن پخش نشده است. آمارهای آن فقط در شبکه‌های داخلی منتشر می‌شود؛ دنیا از کجا بداند وضع واکسیناسیون در ایران چگونه است؟ این اطلاعات باید به دست منابع اصلی برسد. حتی ما به عنوان فعال گردشگری آمار و اطلاعات دقیقی نداریم، فقط می‌توانیم اعلام می‌کنیم از واکسیناسیون در ایران استقبال خوبی شده است، یا تمام شرکت‌ها، هتل‌ها و راهنماها واکسینه شده‌ و آماده کار هستند. گردشگر و توراپراتور خارجی می‌خواهد بداند وضعیت ایمنی و بهداشت در ایران چگونه است. تمام توراپراتورهای ایرانی آماده‌اند این اطلاع‌رسانی را با آمار دقیق انجام دهند، ولی به منابع رسمی و اصلی دسترسی ندارند.

بازار گردشگری ایران را تا سال ۱۴۰۲ برمی‌گردانیم

او سپس دربار کیفیت و کمیت حال حاضرِ سفر گردشگران خارجی به ایران، گفت: با ازسرگیری صدرو ویزای توریستی، گردشگرانی از روسیه و فرانسه به ایران سفر کرده‌اند. ارزیابی حاکی از این است که با توجه به شرایط کرونا در دنیا فعلا حضور گروه‌های کوچک‌تر را در ایران شاهد خواهیم بود و پیش‌بینی‌ها بر این است که در فصل بعدی سفر به ایران، یعنی بهار ۱۴۰۱ خورشیدی (۲۰۲۲ میلادی) تعداد سفرها و گروه‌های گردشگری در ایران بیشتر خواهد شد و ‌در پاییز ۱۴۰۱ (۲۰۲۲) اگر وضع به همین منوال پیش برود و اتفاق دیگری رخ ندهد، تعداد گروه‌های گردشگری بیشتر از بهار خواهد شد که البته مستلزم انجام یک‌سری اقدامات است؛ باید در بازارهای بین‌المللی حضور جدی‌تر داشته باشیم، دوباره غرفه ایران را در نمایشگاه‌های بین‌المللی راه‌اندازی کنیم و بیشتر درباره سفر ایمن و واکسیناسیون ایرانی‌ها تبلیغ و اطلاع‌رسانی کنیم.

پورفرج بیان کرد: ما امیدواریم با همکاری دستگاه‌های متولی و مسؤول، دوباره گردشگران خارجی و گروه‌های بزرگ را به ایران برگردانیم ‌و فکر می‌کنم تا سال ۱۴۰۲ بازار گردشگری ایران را به شرایط قبل از کرونا برگردانیم.

رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران با بیان این‌که بازگشت بازار گردشگری ایران در گِرو همکاری همه بخش‌ها به‌ویژه ارائه‌دهندگان خدمات است، برای اعتمادسازی گردشگران از بخش‌های خدماتی درخواست کرد رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و همکاری کنند تا با ارائه خدمات بهتر، رضایت بیشتر گردشگران حاصل شود و اجازه دهند توراپراتورها بدون شک و تردید درباره بهداشت، ایمنی و کیفیت در بخش‌های خدماتی ایران اطلاع‌رسانی و تبلیغ کنند.

این تورگردان گفت: هرچقدر هتل، آژانس، رستوران، راهنما و راننده در کنار هم باشند و همکاری کنند، گردشگری ایران موفق‌تر خواهد بود. این همکاری باید بیشتر از گذشته باشد تا بدون لکنت و تردید از خدمات گردشگری ایران با بازار جهانی صحبت کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=16313
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها