• امروز : یکشنبه - ۲ آذر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 23 November - 2025

اخبار ویژه

 مسابقه مجازی کتابخوانی ستاره ها چیدنی نیستند درخواست برخورد با طارمی / خضریان: آقایان تاج و نبی پاسخ دهند! دیدار اعضای اتحادیه صنف نانوایان شهرستان شیراز با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی فارس در صدر نخستین گردهمایی ملی دبیران و مدیران روابط‌عمومی هیئت ‌های ورزش‌های همگانی کشور/ تقدیر ملی از روابط‌عمومی و دبیر هیئت ورزش‌های همگانی فارس احتمال ادامه تنش میان چین و ژاپن بر سر تایوان، در آینده نزدیک بالا است برگزاری اردوی جهادی در محله شهدای قصر ابونصر شرق شیراز/ بسیج جامعه پزشکی جلوه‌ای روشن از خدمت بی‌منت به مردم است استعفای پزشکیان؛ شایعه یا واقعیت/ رادیکالها به دنبال کرسی‌های لرزان پاستور قیمت روز گوشی؛ گلکسی S۲۵ FE چند؟ پزشکیان: پست و مقام نباید مبنای دریافت حقوق باشد بازرسی سالانه اتحادیه صنف کابینت سازان شیراز انجام شد ارائه نخستین تحلیل از تعامل شدت و مدت خشکسالی و تأثیر آن بر کارکرد اکوسیستم‌ها تونل زمان| سرطلایی استقلال به آسمان پرید/ روزی که بزرگان استقلال و پرسپولیس عزادار شدند انتخاب شیراز برای برگزاری جشنواره فیلم و عکس آب اقدامی درست و شایسته است/ راه نجات از بحران آب در گرو تحول فرهنگی است از تجلیل از خانواده های شهدای اصناف تا برگزاری ویژه برنامه هفته بسیج در بازار تاریخی شیراز استارتاپ‌ها هیات‌های ۳ یا ۵ نفره برای اخذ رضایت از شاکیان خصوصی تشکیل دهند

5

چرا پرواز هواپیمای MD ایرانی به عراق ممنوع شد؟

  • کد خبر : 38682
  • 24 تیر 1404 - 10:23
چرا پرواز هواپیمای MD ایرانی به عراق ممنوع شد؟

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست هواپیماهای مسافربری MD ایرانی از این به بعد برای ورود به حریم هوایی عراق با محدودیت روبرو هستند. تصمیمی که ریشه در مسائل ایمنی و فنی دارد. بیشتر هواپیماهای MD مورد استفاده در ایران، شامل مک‌دانل داگلاس MD-80 و MD-82، ساخت دهه ۱۹۸۰ هستند و بیش از ۳۵ تا […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

هواپیماهای مسافربری MD ایرانی از این به بعد برای ورود به حریم هوایی عراق با محدودیت روبرو هستند. تصمیمی که ریشه در مسائل ایمنی و فنی دارد.

بیشتر هواپیماهای MD مورد استفاده در ایران، شامل مک‌دانل داگلاس MD-80 و MD-82، ساخت دهه ۱۹۸۰ هستند و بیش از ۳۵ تا ۴۰ سال عمر دارند و اگرچه با نگهداری درست همچنان قابل استفاده هستند اما در برخی کشورها همین سن بالا ریسک محسوب می‌شود.

محمد امیرانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعتقاد دارد محدودیت اعمال شده از سوی طرف عراقی، تقاضای این نوع پرواز را کاهش می‌دهد.

در سال‌های اخیر با وجود فشار تحریم‌ها، صنعت هوانوردی ایران برای حفظ پروازها تلاش زیادی کرده و مدل‌های مختلف هواپیماها را به کار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=38682
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها