• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

4
مدیرعامل بنیاد بورس و بازار

چین معامله نفتی با کدام کشور را ترجیح می‌دهد؟

  • کد خبر : 27326
  • 29 ژوئن 2022 - 22:15
چین معامله نفتی با کدام کشور را ترجیح می‌دهد؟
اسفندیار باتمانقلیج موسس و مدیرعامل بنیاد بورس و بازار دراین خصوص معتقد است : تحریم جدید اتحادیه اروپا بر نفت روسیه رقابت بین روسیه و ایران در بازار نفت چین را تشدید خواهد کرد

پایگاه خبری طلوع سیاست، اسفندیار باتمانقلیج موسس و مدیرعامل بنیاد بورس و بازار دراین خصوص معتقد است : تحریم جدید اتحادیه اروپا بر نفت روسیه رقابت بین روسیه و ایران در بازار نفت چین را تشدید خواهد کرد وتامین کنندگان روسی در حال حاضر ۳۰ درصد تخفیف در قیمت‌های معیار به خریداران ارائه می‌دهند که تخفیفی بسیار بیشتر از آنچه ایران در سال‌های اخیر به خریداران چینی ارائه کرده است.

روسیه و ایران برای کسب و کار تعداد محدودی از پالایشگاه‌های چینی که مایل به فرآوری نفت «تحریم شده» هستند، رقابت خواهند کرد همچنین در حال حاضر برخی از پالایشگاه‌های چینی به دلیل تخفیف‌های جذاب نفت ایران را با نفت روسیه جایگزین می‌کنند.

تاکنون، داده‌های گمرک نشان دهنده تغییر چشمگیر واردات از ایران نیست . طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، حدود ۶۰ درصد از صادرات نفت روسیه به اروپای OECD و ۲۰ درصد دیگر به چین می‌رسد در حالی که برخی از مشتریان، مانند هند، ممکن است بشکه‌های روسیه را وارد کنند که در غیر این صورت به اروپا می‌رفت و واقعیت‌های سیاسی و اقتصادی روسیه را ملزم می‌کند که نفت بیشتری را به بازار چین وارد کند.

این تحلیلگر در ادامه گفت: ایران در اینجا چند گزینه دارد. اول، می‌تواند تلاش کند و با روسیه درباره توافقی مذاکره و موافقت کند که در مورد قیمت‌گذاری بشکه‌های تحریم‌شده خود برای چین، در مسابقه‌ای بی‌انتها شرکت نکند. ایران حتی ممکن است بتواند به عنوان یک واسطه در صادرات انرژی روسیه به چین، واردات محصولات پالایش شده از سراسر دریای خزر و صادرات نفت خام به چین به عنوان بخشی از یک قرارداد سوآپ، نقشی ایفا کند. گزینه دوم این است که ایران تلاش کند تا با برداشتن گام‌های قاطع برای بازگرداندن توافق هسته‌ای، خود را از این مخمصه خارج کند.

انجام این کار منجر به رفع تحریم‌های ثانویه ایالات متحده بر نفت ایران می‌شود و امکان ازسرگیری صادرات به خریداران اروپایی را دقیقاً در زمانی که این خریداران بیشتر به آن نیاز دارند اما این اقدام همچنین ممکن است فوریت بیشتری برای تهران برای دستیابی به توافق با قدرت‌های جهانی جهت احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ فراهم کند.

این توافق تحریم‌ها را لغو، و راه نفت ایران را به روی بازار جهانی باز می‌کند و این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که دولت بایدن ممکن است بیش از هر زمان دیگری به نفت ایران نیاز داشته باشد زیرا تلاش می‌کند تولیدکنندگان نفت را متقاعد کند که تولید خود را برای کاهش قیمت‌ها افزایش دهند این درحالی است که بایدن در حال حاضر یک شاخه زیتون به ونزوئلا داده و تحریم‌ها را کاهش داده است و ظاهراً برای تشویق گفت‌وگوهای مخالفان، و به زودی به دو شرکت انرژی اروپایی اجازه می‌دهد تا نفت ونزوئلا را به اروپا ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27326
  • نویسنده : المیرا بابایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : آرمان ملی
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها