• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

کابینه سیزدهم نخستین دولت در اجرایی کردن اصل ۱۳۴ قانون اساسی است

  • کد خبر : 28754
  • 08 شهریور 1401 - 21:18
کابینه سیزدهم نخستین دولت در اجرایی کردن اصل ۱۳۴ قانون اساسی است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، اسماعیل سقاب اصفهانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: دولت سیزدهم، اولین دولت بود که اصل ۱۳۴ قانون اساسی را اجرایی کرد و خط مشی و برنامه عمل دولت را ابلاغ کرد. دبیر ستاد راهبردی تحول و مسئول رصد و پایش سند […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، اسماعیل سقاب اصفهانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: دولت سیزدهم، اولین دولت بود که اصل ۱۳۴ قانون اساسی را اجرایی کرد و خط مشی و برنامه عمل دولت را ابلاغ کرد.

دبیر ستاد راهبردی تحول و مسئول رصد و پایش سند تحول دولت افزود:  این دولت، برنامه‌دارترین دولت است و خود را مکلف به حل ۱۳۴ چالش اصلی کشور کرده است.

وی تاکید کرد: دولت برای گرفتار نشدن در چاله های روزمرگی و اقدامات جزیره‌ای، سند تحول دولت را تهیه کرد.  سند تحول دولت، نقشه کلان عمل دولت است و تمام اقدامات اصلی با زمانبندی در آن درج شده است.

سقاب اصفهانی با بیان اینکه انتشار عمومی برنامه های دولت الزام قانونی نداشت اما رئیس جمهور با شفافیت کامل آن را انتشار عمومی داد، تصریح کرد: این امر موجب شد تا مردم همه برنامه‌های دولت را بدانند و از مسئولان مطالبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول دولت عملیاتی است و برخی از اقدامات آن تاکنون اجرایی شده است و سایر اقدامات در حال رصد است.  نظارت ستادی رئیس جمهور، برای رصد و پایش آخرین وضعیت عملکرد دستگاه در اجرایی‌سازی سند تحول دولت است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ریاست هیات وزیران با رئیس جمهور است که بر کار وزیران نظارت دارد و با اتخاذ تدابیر لازم به هماهنگ ساختن تصمیم‌های وزیران و هیات دولت می‌پردازد و با همکاری وزیران، برنامه و خط مشی دولت را تعیین و قوانین را اجرا می‌کند. در موارد اختلاف نظر و یا تداخل در وظایف قانونی دستگاه‌های دولتی در صورتی که نیاز به تفسیر یا تغییر قانون نداشته باشد، تصمیم هیات وزیران که به پیشنهاد رئیس جمهور اتخاذ می‌شود لازم‌الاجرا است. رئیس جمهور در برابر مجلس مسئول اقدامات هیات وزیران است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=28754
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها