• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

کاهش ۲۳ درصدی تولید گل نرگس در بهبهان

  • کد خبر : 23296
  • 29 دی 1400 - 16:36
کاهش ۲۳ درصدی تولید گل نرگس در بهبهان

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان از کاهش ۲۳ درصدی تولید گل نرگس نسبت به سال گذشته خبر داد. حمیدرضا رشیدی در گفت و گو با ایسنا درباره سطح اراضی زیر کشت گل نرگس در این شهرستان اظهار کرد:  برداشت گل نرگس در سال جاری از سطح ۲۳۰ هکتار […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان از کاهش ۲۳ درصدی تولید گل نرگس نسبت به سال گذشته خبر داد.

حمیدرضا رشیدی در گفت و گو با ایسنا درباره سطح اراضی زیر کشت گل نرگس در این شهرستان اظهار کرد:  برداشت گل نرگس در سال جاری از سطح ۲۳۰ هکتار از نرگسزارهای بهبهان، انجام می‌شود و امسال به دلیل خشکسالی‌های پی در پی پیش بینی ما این است که تولید گل نرگس نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ۸۷ میلیون و ۵۰۰ شاخه گل بریده برداشت شود که علاوه بر تولید شاخه گل بریده، ۱۳۰ تن پیاز و ۲۱۰۰ تن پیازچه گل نرگس از باغات برداشت خواهد شد.

رشیدی با بیان اینکه در نرگس‌زارهای بهبهان ۴ نوع گل نرگس شناسایی شده است، تصریح کرد: از انواع گل  نرگس به گل پرپر یا شصت پر، پنجه گربه‌ای و مسکین می‌توان اشاره کرد که در این میان گل نرگس شهلا در شهرستان حجم و وسعت بیشتری به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان تعداد بهره‌برداران گل نرگس را ۱۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: شاغلین مستقیم در زمان کاشت محصول در هر هکتار، ۵ نفر ثابت و ۲۰ نفر روزمزد است اما در فصل برداشت محصول، یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت ثابت و ۵ هزار نفر به صورت فصلی مشغول به کار می‌شوند.

وی با توجه به افزایش قیمت گل نرگس تصریح کرد: به دلیل افزایش تقاضا، ارزش اقتصادی هر هکتار گل نرگس ۳۵۰ میلیون تومان و ارزش سطح کل زیر کشت گل نرگس در شهرستان بیش از ۸۷۵ میلیارد تومان است.

رشیدی درباره زمان برداشت گل نرگس عنوان کرد: گل‌دهی نرگس همه ساله در نیمه دوم آبان آغاز می‌شود و تا پایان بهمن و گاهی نیز تا نیمه اول اسفند ادامه دارد.

وی اظهار کرد: نرگسزارهای بهبهان سال ۹۳ با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شد تا به عنوان یکی از میراث‌های طبیعی ایران شناخته شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=23296
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها