• امروز : چهارشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست

31

کرونا مشکلات زیادی برای دیابتی‌ها بوجود آورده است

  • کد خبر : 17147
  • 24 آبان 1400 - 11:08
کرونا مشکلات زیادی برای دیابتی‌ها بوجود آورده است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا، علیرضا مهدوی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن ۱۴ نوامبر(۲۳ آبان) روز جهانی دیابت با بیان اینکه اکنون ۵۳۷ میلیون نفر بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی دیابت مبتلا به این بیماری هستند، افزود: شمار بیماران مبتلا به دیابت تا سال […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا، علیرضا مهدوی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن ۱۴ نوامبر(۲۳ آبان) روز جهانی دیابت با بیان اینکه اکنون ۵۳۷ میلیون نفر بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی دیابت مبتلا به این بیماری هستند، افزود: شمار بیماران مبتلا به دیابت تا سال ۲۰۴۵ به بیش از ۷۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وی اظهار داشت: همچنین بیش از ۵۴۰ میلیون نفر نیز به اختلال تحمل گلوکز دچار هستند به عبارت دیگر قند خون آنها طبیعی نبوده و ممکن است در سال‌های آینده به این بیماری مبتلا شوند. 

مهدوی تاکید کرد: فعالیت فیزیکی و تغذیه مناسب می تواند ابتلا به دیابت نوع ۲ را ۱۱ تا ۱۵ سال به تاخیر بیاندازد.

وی گفت: بیماران دیابتی کنترل قند خون خود را در شرایط کرونایی جدی بگیرند و این موضوع با مصرف صحیح دارو و فعالیت بدنی قابل انجام است.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: افرادی که دیابت دارند به عوارض زیاد کرونا مبتلا شده و مرگ و میر در آنها بیشتر بود.

۱۱ درصد جمعیت در کشور دیابت دارند
به گفته مهدوی، در حال حاضر ۱۸ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور اختلال تحمل قند ناشتا دارند و ۱۱ درصد نیز مبتلا به دیابت هستند.

وی افزود: افرادی که قند خون ناشتا ۱۰۰ تا ۱۲۵ دارند به آنها پره دیابتی گفته می شوند و در آینده در صورت عدم کنترل قند خون به بیماری دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند.

مهدوی تصریح کرد: کاهش وزن بدن ۵ تا هفت درصد ، تغذیه مناسب و پیاده روی ۱۵۰ دقیقه در طول هفته برای پیشگیری از ابتلا به دیابت کمک کننده است.

۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال چاق هستند
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اکنون ۶۰ درصد جمعیت کشور بالای ۱۸ سال چاق بوده یا اضافه وزن دارند و باید قند خون آنها بررسی شود تا دیابت نگیرند.

وی اظهار داشت: سالانه ۶ تا هشت میلیون نفر در کشور غربالگری دیابت می شوند  و فشار خون و چاقی آنها رصد می شود.

مهدوی تصریح کرد: دیابت بیماریی است که سایر اعضای بدن را دچار اختلال می کند  و در هر پنج ثانیه یک نفر بر اثر ابتلا به این بیماری یا عوارض آن در دنیا جان خود را از دست می دهد.

وی گفت: حدود ۷۵ درصد بیماران دیابتی در کشور از بیماری خود بی خبرند و باید آزمایش قند خون بدهند.

وی افزود: دیابت نوع ۱ ارثی بوده و بیشتر در کودکان و نوجوانان دیده شده و در طول عمر خود باید انسولین تزریق کنند ، در دیابت نوع ۲ نیز با افزایش سن میزان انسولین بدن کاهش می یابد و از ۳۰ سالگی به بعد عوارض و علائم خود را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران ۱۱ درصد افراد بالای ۲۵ سال به دیابت مبتلا هستند که معادل ۵.۵ میلیون نفر در کشور است و البته شیوع این بیماری در کشور روند افزایشی دارد.

بر اساس آمارهای منتشره شده فدراسیون جهانی دیابت، شیوع دیابت نوع ۱ و ۲ رو به افزایش است، به طوری که تعداد افراد مبتلا به دیابت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا که ایران نیز در همین منطقه واقع شده، تا سال ۲۰۴۰ دو برابر افزایش خواهد یافت؛ یعنی از ۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر امروز به ۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

اکنون بیش از نیم میلیون کودک و نوجوان تا ۱۴ سال در جهان به دیابت نوع یک، ۴۱۵ میلیون نفر از بزرگسالان ۲۰ تا ۷۹ سال،   ۳۱۸ میلیون نفر پیش دیابت یا دچار اختلال تحمل گلوکز مبتلا به دیابت هستند و در سال ۲۰۱۵ میلادی پنج میلیون نفر در اثر دیابت فوت کردند.  تا سال ۲۰۴۰، جمعیت دیابتی‌ها به ۶۴۳ میلیون نفر خواهد رسید.

هزینه سالانه دیابت، ‌حدود ۶۷۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود، یعنی ۱۲ درصد بودجه ملی بهداشت صرف درمان دیابت و عوارض آن می‌شود.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=17147
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها