• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان

1

گام عملی برای احداث نخستین دانشگاه مشترک خارجی در جزیره کیش

  • کد خبر : 28685
  • 02 شهریور 1401 - 17:58
گام عملی برای احداث نخستین دانشگاه مشترک خارجی در جزیره کیش

به گزارش طلوع سیاست، به گزارش خبرآنلاین از کیش : مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان در نشست با محمد مهدی علویان مهر رئیس دانشگاه صنعتی شیراز و هیات همراه، دلایل عقب ماندن در برخی مسائل را کمبود یا عدم توجه به اجرای کار علمی عنوان کرد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین تفاوت بین کار کردن […]

به گزارش طلوع سیاست،

به گزارش خبرآنلاین از کیش : مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان در نشست با محمد مهدی علویان مهر رئیس دانشگاه صنعتی شیراز و هیات همراه، دلایل عقب ماندن در برخی مسائل را کمبود یا عدم توجه به اجرای کار علمی عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین تفاوت بین کار کردن عادی و کار علمی و مطلوب را زمان بندی و چارچوب مشخص برای به سر انجام رساندن برشمرد و افزود: ساخت شهرک دانشگاهی سال ها پیش در کیش کلید خورده است اما در رکود مانده چرا که هدف گذاری صحیح نبوده موفقیت برخی دانشگاه ها نیز با کمک سازمان منطقه آزادکیش میسر شده است.

وی با ابراز گلایه از برخی دانشگاه ها تصریح کرد: متاسفانه کیش محلی برای گرفتن مدرک دکترا توسط یک سری افراد و مسئولان از منبع بیت المال شده و به همین دلیل از اهداف اصلی فاصله گرفته و خروجی مطلوبی نداشته اند بنابراین پس از انعقاد تفاهمنامه باید تلاش کنیم سنگ بنای این دانشگاه به عنوان نخستین دانشگاه مشترک بین المللی ایران در کیش به درستی گذاشته شود.

مهدی کشاورز نتیجه رفتار و قوانین سختگیرانه در زمان انجام کار را عاملی برای اثرات مثبت در سال های آینده خواند که به خوبی مشهود خواهد بود.

کشاورز بر راه اندازی توریسم آموزشی برای حضور دانشجویان خارجی را و به مرحله عمل رساندن هدف ها تاکید کرد و اظهار داشت: اینگونه مسائل نباید تنها در حد حرف باقی بماند چراکه دانشجویان خارجی می توانند سفیر ما در کشورهای دیگر باشند و از این طریق می توان کیش را به محلی برای برپایی کنفرانس های بین المللی همچنین برند شدن ایران از طریق جزیره کیش و دانشگاها تبدیل کرد.وی بیان داشت: در حال حاضر با کم کاری های دانشگاه های کیش به سختی برخورد می شود و در خصوص این تفاهمنامه نیز تا جایی که قوانین و شرایط به ما اجازه دهد کمک می کنیم تا عملیاتی شود و به نتایج خوبی دست یابیم.

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: در حال حاضربه حوزه هوشمندسازی ورود کردیم و ظرف ۶ ماه آینده کیش رتبه اول واقعی شهر هوشمند ایران رابه خود اختصاص خواهد داد و در این زمینه از طرح ها و برنامه های دانشگاه صنعتی شیراز به ویژه در بخش بیمارستان که بستر سازی هایی هم برای هوشمندسازی در آن انجام شده استقبال می کنیم.

فعالیت در زمینه شرکت های دانش بنیان، ساخت خودرو و موتورهای برقی، سرمایه گذاری های مشترک در عرصه ها مختلف پزشکی، درمان و سلامت به عنوان طرح های مستقل از دیگر موضوعاتی بود که مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری با دانشگاه صنعتی شیراز همچنین حمایت مالی و تخصیص فضا در چارچوب قانون اعلام آمادگی کرد.

مهدی کشاورز در پایان افزود: ایجاد دهکده آموزشی در حوزه علمی نیز باید مانند دیگر طرح های مستقل جزیره کیش از جمله ورزش و گردشگری پیگیری و عملیاتی شود.

محمد مهدی علویان مهر رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این نشست گفت: ایجاد یک واحد بین المللی مشترک بین ایران و عمان هماهنگی ها با سازمان منطقه آزاد کیش حدود ۴ ماه در حال انجام بود و جلسات متعددی به صورت حضوری و تصویری برای بررسی این موضوع برگزار کردیم که مدل همکاریها در بحث دیپلماسی علمی استفاده از ظرفیت ماده ۶۴ قانون برنامه ششم تشریح شده است.

وی افزود: این ماده به دولت اجازه می دهد تا دانشگاه های معتبر بین المللی با همکاری دانشگاه های داخل کشور بویژه در مناطق آزاد شعبه مشترک ایجاد کنند، بنابراین مذاکراتی با رئیس دانشگاه ملی عمان “دکتر علی الایمانی” انجام دادیم که ایمانی از سفر به کیش و بررسی ظرفیت ها استقبال و طی نامه ای نسبت به ایجاد این دانشگاه مشترک اعلام موافقت کرد.

مهدی علویان مهر رئیس دانشگاه صنعتی شیراز تصریح کرد: پس از مذاکرات، مقرر شد تیمی مشترک بین دانشگاه صنعتی شیراز و دانشگاه ملی عمان و سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل شود تا در اسرع وقت ، کارگروهی در این خصوص ایجاد و اعضا آن مشخص شود تا وارد فاز عملیاتی شویم و این مهم تنها درسطح تفاهم نامه باقی نماند.رئیس دانشگاه صنعتی شیراز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهمنامه تشریح کرد: پس از امضا تفاهمنامه علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، همکاریهای لازم در حوزه فناوری را نیز انجام می دهیم تا جزیره کیش به هدف و چشم اندازچند ساله خود که تبدیل به شهر علم و دانش بوده جامه عمل بپوشاند.

مهدی علویان مهر در پایان سخنانش تاکید کرد:دانشگاه صنعتی شیراز می تواند فعالیتهای خوبی در حوزه شرکت های دانش بنیان و زمینه هایی از جمله جلوگیری از خوردگی صنایع و ساختمان ها، انتقال آب خلیج فارس، تولید خودروهای برقی،هوشمند سازی بیمارستانی داشته باشد و به عنوان بازوی علمی سازمان منطقه آزادکیش عمل کند.

۴۶

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=28685
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها