• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

گزینه‌های روی میز ما متنوع و متفاوت هستند

  • کد خبر : 14952
  • 19 آبان 1400 - 14:39
گزینه‌های روی میز ما متنوع و متفاوت هستند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: امروز گزینه‌های روی میز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران متنوع و متفاوت هستند . به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سید محمود موسوی،  معاون عملیات ارتش و سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران با […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

گزینه‌های روی میز ما متنوع و متفاوت هستند

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: امروز گزینه‌های روی میز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران متنوع و متفاوت هستند .

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سید محمود موسوی،  معاون عملیات ارتش و سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه سیما در خصوص رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: هر سال در سطح نیروهای ۴گانه ارتش برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین نیروها، چنین رزمایش‌‎ها و تمریناتی برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها همین رزمایش مشترک است چون نیروهای ۴گانه ارتش به همراه همه نیروی انسانی و تجهیزات خود در آن مشارکت دارند. یکی دیگر از دلایل بااهمیت بودن این رزمایش، تنوع بالای تمرین‌ها و فضای محیطی گسترده آن است.
وی افزود: ایجاد هماهنگی بین نیروها برای انجام رزمایش کار بسیار دشواری است. تعداد نفرات در اینگونه رزمایش‌ها بالای هزاران نفر بوده و تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می‌گیرند کاملا مجهز هستند و برای اینکه این رزمایش به خوبی برگزار شود باید خیلی اقدامات از قبل صورت بگیرد. مردم ما شاید فقط در ۳ روز نتیجه کار را ببینند ولی از ماه‌ها قبل صدها جلسات برگزار شده تا برای رزمایش برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد. به طور کلی برای این رزمایش‌ها وقت و انرژی زیادی باید گذاشته شود.
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش اظهار داشت: خوشبختانه ما هر سال این رزمایش را داریم و امسال هم این امر با اهداف از پیش تعیین شده در دستور کار قرار گرفت. یکی از مهم‌ترین اهداف،‌ ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین نیروها بود چون این هماهنگی باعث افزایش قدرت بازدارندگی کشور می‌شود. از طرفی، بهترین فرصت است که کارکنان جوان ما در مراکز دانشگاهی در کنار یادگیری‌های تئوری تجربه عملی هم در این رزمایش‌ها به دست بیاورند تا بتوانند آینده‌سازان ارتش باشند. یکی دیگر از اهداف، ارزیابی دقیق تجهیزات و تسلیحاتی است که تازه وارد سازمان رزم شده است.
امیر دریادار موسوی تصریح کرد: نمایش این اقتدار و توانمندی که همگی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و داخلی است قطعا باعث خوشحالی مردم خواهد بود. در حوزه‌های مختلف دریا، زمین، هوا و فضا تمامی تجهیزاتی که در اختیار داریم و در این رزمایش هم بخشی از آنها مورد استفاده قرار گرفت یا نسخه به‌روز شده با توان داخلی هستند یا از صفر تا صد آنها در داخل کشور تولید شده است.
وی ادامه داد: برای من، با اینکه از نزدیک شاهد این دستاوردها هستم، میزان موفقیت‌مان در شرایط رزم واقعی جالب بود. غیورمردان ارتش علی‌رغم همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان نظام توانستند یک موفقیت دیگر را هم بدست بیاورند. دشمنان دوست ندارند ما قدرت موشکی داشته باشیم ولی ما امروز تمام نیازهای خود را در داخل برطرف می‌کنیم و می‌بینیم که تجهیزات ساخت داخل ما در میدان هم قابل استفاده هستند.
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: وقتی کار بزرگی تحت عنوان رزمایش مشترک ارتش به اجرا درمی‌آید دشمنان به دنبال کسب اطلاعات مورد نیاز هستند تا خودشان را به‌روز کنند، همانطور که ما هم اگر بدانیم در محدوده خودمان رزمایشی در حال انجام است آنها را رصد می‌کنیم. در این رزمایش هم دشمنان به دنبال رصد ما بودند اما در جایی که احساس شد ممکن است ورود به منطقه رزمایش داشته و یا نزدیک مرزهای ما شوند به آنها اخطار جدی داده شد تا فاصله مناسب را بگیرند.
امیر دریادار موسوی تاکید کرد: ما نشان دادیم چیزی که بیان می‌شود دقیقا همان چیزی است که در عمل وجود دارد. البته آن بخش‌هایی که صلاح بود نشان داده شد. به همین دلیل است که دشمنان به این باور رسیده‌اند که ظرفیت‌های بالایی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. دشمن به دنبال مذاکره برسر مسائل موشکی و نظامی ما است ولی همانطور که فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بارها فرمودند در این مسائل جای هیچ مذاکره‌ای نیست. هیچ کشوری برای دفاع از خود به کسی اجازه نمی‌دهد محدودیتی برایش ایجاد کند.
وی در مورد اینکه برگزاری رزمایش راحت‌تر است یا تقابل واقعی با دشمن گفت: تقابل واقعی با دشمن راحت‌تر از برگزاری رزمایش است چون ما می‌دانیم دشمن  چه کسی است، باید از بین برود، هیچ محدودیتی هم در استفاده از تجهیزات نداریم، منطقه را نظامی اعلام می‌کنیم و هرکسی غیر از نیروهای خودمان آنجا باشد دشمن قلمداد می‌شود. این مسئله اما در رزمایش متفاوت است. در رزمایش یکی از مسائلی که خیلی مورد تاکید است ایمنی صد درصد نیروها و تجهیزات است.
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش اظهار داشت: در رزمایش نباید خون از دماغ کسی بیاید و به همین دلیل ما در استفاده از تجهیزات محدودیت داریم. در رزمایش، ما هم باید دفاع کننده باشیم و هم نقش دشمن را بازی کنیم. در این شرایط تاکتیک هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید طوری باشد که به کسی آسیبی نرسد. تمام تجهیزات و مهماتی که در رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد همگی جنگی و واقعی است.
امیر دریادار موسوی خاطرنشان کرد: ما هیچ‌وقت به وضع موجود قانع نیستیم و همواره باید دنبال ارتقای توان رزم و پیشرفت باشیم. توان نظامی ما رشد چشم‌گیر و قابل قبولی در این سال‌ها داشته است؛ برای مثال ما در دوران دفاع مقدس زیردریایی نداشتیم ولی امروز این مولفه راهبردی با استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های داخلی در اختیار ما است. که یک عامل برتر ساز محسوب می شود.
وی افزود: پهپادهای مختلف، ناوشکن‌های رزمی تولید داخل، سامانه‌های موشکی و پدافند هوایی و مجموعه تمام نیروها و تجهیزات امروز ما، نشان از دانش و تخصص دارد. امروز موشک‌های یگان‌های شناور و ساحل به دریای بالای ۳۰۰ کیلومتر برد دارند و مهم‌تر اینکه همه اینها ساخت ایران است و در این رزمایش هم آزمایش شدند. ما حتی از نظر تعداد موشک هم هیچ محدودیتی نداریم. امروز گزینه‌های روی میز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران متنوع و متفاوت هستند و دست فرماندهان برای استفاده از آنها کاملا باز است.
 

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14952
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها