• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

گفت و گوی تلفنی گوترش و امیرعبداللهیان در مورد برجام و آخرین تحولات افغانستان

  • کد خبر : 5879
  • 26 مهر 1400 - 23:41
گفت و گوی تلفنی گوترش و امیرعبداللهیان در مورد برجام و آخرین تحولات افغانستان

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امشب با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت تلفنی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ضمن اشاره به اقدامات تروریستی داعش در افغانستان در روزهای گذشته،  نسبت به وضعیت افغانستان […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امشب با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت تلفنی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ضمن اشاره به اقدامات تروریستی داعش در افغانستان در روزهای گذشته،  نسبت به وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: تحرکات تروریستی و هدف قرار دادن نماز گزاران در کنار حرکت مجدد آوارگان افغانستانی،  مسئولیت سازمان ملل و دبیرکل آن را در این زمینه بیش از پیش کرده است.

امیر عبداللهیان خواستار اقدام جدی دبیرکل سازمان ملل در توقف و مقابله با تروریسم در افغانستان شد.

گوترش نیز در این گفت وگوی تلفنی  اظهارداشت: سازمان ملل متحد ضمن تداوم ارسال کمک های بشردوستانه خود به افغانستان،  بر تشکیل دولتی فراگیر که شامل همه اقوام و اقلیت های افغانستانی باشد تاکید دارد.

در ادامه این گفتگو دکتر امیر عبداللهیان به برگزاری کنفرانس منطقه‌ای افغانستان در تهران اشاره و گفت: مقرر است این کنفرانس با حضور وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان برگزار گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی به مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و افزود: مذاکرات اخیر معاون سیاسی وزارت امور خارجه با انریکه مورا مثبت بوده است و در هفته آینده در بروکسل به این گفتگو ها ادامه خواهند داد و جمهوری اسلامی ایران از مذاکراتی که نتایج عملی ملموس داشته باشد حمایت میکند و چنانچه اعضای برجام به تعهدات کامل خود عمل کنند ایران نیز به تعهدات خود باز خواهد گشت.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به موضوع تبادل زندانیان گفت ، ما موضوع زندانیان را در قالب انساندوستانه می دانیم و مایل نیستیم این موضوع به مذاکرات هسته ای گره بخورد.

وزیر امور خارجه همچنین از گوترش برای سفر به کشورمان دعوت به عمل آورد.

گوترش ضمن ابراز امیدواری جهت موفقیت مذاکرات هسته ای اظهارداشت:  سازمان ملل همواره از برجام حمایت کرده است و پس از خروج ترامپ، دنبال راهی برای بازگرداندن وضعیت به زمان قبل از خروج آمریکا از برجام بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5879
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها