• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

گلدمن: نفت به بالاتر از ۹۰ دلار هم می‌رسد

  • کد خبر : 8025
  • 03 آبان 1400 - 14:42
گلدمن: نفت به بالاتر از ۹۰ دلار هم می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست گلدمن ساکس پیش بینی کرد بهبود قوی تقاضای جهانی می‌تواند قیمت نفت برنت در پایان امسال را به رقمی بالاتر از ۹۰ دلار که این بانک پیش بینی کرده بود، برساند. به گزارش ایسنا، این بانک سرمایه گذاری آمریکایی با اشاره به بهبود مصرف در آسیا پس از موج […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

گلدمن ساکس پیش بینی کرد بهبود قوی تقاضای جهانی می‌تواند قیمت نفت برنت در پایان امسال را به رقمی بالاتر از ۹۰ دلار که این بانک پیش بینی کرده بود، برساند.

به گزارش ایسنا، این بانک سرمایه گذاری آمریکایی با اشاره به بهبود مصرف در آسیا پس از موج شیوع کرونای دلتا، پیش بینی کرد تقاضا برای نفت به زودی به حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز که سطح مصرف پیش از شیوع پاندمی ویروس کروناست، بازخواهد گشت. همچنین گلدمن ساکس برآورد کرد سوئیچ از گاز به نفت می‌تواند حداقل در یک میلیون بشکه در روز تقاضا برای نفت سهم داشته باشد.

در یادداشت تحقیقاتی گلدمن ساکس به تاریخ ۲۴ اکتبر آمده است: اگرچه این سناریوی پایه ما نیست اما وضعیت مذکور می‌تواند نفت برنت را به سطح بالاتر از قیمت ۹۰ دلار که برای پایان سال پیش بینی کرده بودیم، برساند.

محدودیت عرضه و تقاضای قوی قیمتهای نفت را به بالاترین رکورد چند سال اخیر رسانده است. در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی وست تگزاس اینترمدیت ۸۴ دلار و ۳۸ سنت و بهای نفت برنت ۸۶ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه بود.

طبق گزارش گلدمن ساکس، با در نظر گرفتن این که اوپک پلاس همچنین به روند افزایش ماهانه تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز ادامه می دهد، باید قیمتها به ۱۱۰ دلار در هر بشکه صعود کنند تا از میزان تقاضا به حد کافی کاسته شده و کمبود عرضه در بازار که برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ پیش بینی می شود، متوازن شود.

اوپک و متحدانش شامل روسیه اوایل ماه میلادی جاری اعلام کردند به توافقی که برای تسهیل ماهانه محدودیت عرضه  به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا آوریل سال ۲۰۲۲ داشتند، ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس درباره چین گفت: با وجود خاموشی‌های اخیر و تاثیر آن بر فعالیت صنعتی در این کشور، تقاضا برای نفت با سوئیچ تولیدکنندگان نیرو از گاز به دیزل و افزایش تولید زغال سنگ، تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8025
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها