• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

۲۳ برنامه همزمان با روز قم، در این شهر اجرا می‌شود

  • کد خبر : 5694
  • 26 مهر 1400 - 13:24
۲۳ برنامه همزمان با روز قم، در این شهر اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا، یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه به ریاست حسین اسلامی و با حضور سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورا برگزار شد. مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در بخشی از این جلسه و آیین […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا، یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه به ریاست حسین اسلامی و با حضور سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورا برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در بخشی از این جلسه و آیین رونمایی از پوستر روز قم، افزود: ورود پرخیر و برکت حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم نقطه عطف تاریخی و تمدنی در شهر قم است.

ابوالقاسم مقیمی با اشاره به اهمیت پرداختن به روز قم، گفت: توجه به این روز می تواند توسعه زیرساخت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر قم را دچار تحول کند و فرصت مطلوبی جهت پیشرفت و توسعه شهری به وجود بیاورد.

وی اظهار داشت: در روز قم، تلاش شده تا فضای شهری نسبت به این روز آماده شود و حس تعلق و هویت شهروندان نسب به این شهر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: شعار امسال روز قم، «با آمدنت عید به قم می آید» با توجه به وجود ۲ نیمه شعبان در سال جاری انتخاب شده و هشتگ در امتداد یاری نیز به همین مناسب در نظر گرفته شده است.

مقیمی یادآور شد: روز قم در تقویم استانی ثبت شده و طی سال گذشته سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تلاش کرده که این روز به صورت رسمی در تقویم ملی نیز به ثبت برسد.

وی تصریح کرد: معرفی روز قم به مردم ایران، طراحی هویت بصری برگرفته از کاشی کاری های حرم مطهر، طرح شعارهای سالیانه، اجرا و طراحی آثار هویت بخش شهری، ایجاد وحدت رویه برای برنامه های روز قم، ایجاد موج های رسانه ای، معرفی روز قم در بین اساتید دانشگاهی و غیره مهمترین اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ابراز داشت: ۲۳ برنامه برای روز قم توسط این سازمان در نظر گرفته شده که با استقبال مطلوب شهروندان نیز همراه شده است.

تقویت اقتصاد گردشگری از اهداف روز قم است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز تقویت بستر و فرصت سازی برای ایجاد اقتصاد شهری و توسعه گردشگری را از اهداف مهم روز قم برشمرد.

مصطفی ملایی افزود: سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، در سال ۹۸ توسط شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز قم معرفی شده است.

ملایی اظهار داشت: تقویت حس تعلق و هویت شهری بر محور حرم مطهر حضرت معصومه(س) و معرفی ابعاد مختلف علمی، اعتقادی و دینی از اهداف این نامگذاری بوده است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهرداری و سایر نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند تا ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی شهر مقدس قم در قالب برنامه های روز قم، به درستی به شهروندان و زائران معرفی شود.

وی گفت: معرفی بسترهای سرمایه گذاری و اقتصاد شهری به ویژه بر محور خدمات و گردشگری از اهداف اصلی روز قم در سطح ملی و بین المللی است.

وی خاطرنشان کرد: روز قم، امسال همزمان با هشتم آبان ماه سال جاری در قالب برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در شهر مقدس قم گرامی داشته می شود.

نگهداری زیرساخت‌ها رابطه مستقیمی با رضایتمندی مردم دارد

رییس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اهمیت مساله نگهداری امکانات و زیرساخت های شهری، گفت: تعمیر، نگهداری و افزایش عمر مفید امکانات شهری ارتباط مستقیمی با رضایتمندی شهروندان دارد.

حسین اسلامی با تاکید بر ضرورت بموقع ترمیم و روسازی معابر شهری، اظهار داشت: این مساله با رضایتمندی شهروندان ارتباط مستقیم دارد و باید در زمان مناسب و قبل از اینکه هزینه مدیریت شهری بیشتر شود انجام بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی به هفته وحدت، بیان کرد: موضع جمهوری اسلامی در خصوص وحدت بین مسلمانان کاملا شفاف و روشن است و سرویس های امنیتی و اطلاعاتی بیگانگان طی این سالها تلاش کرده اند آن چیزی که کشورهای اسلامی بوجود می آید تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی باشد نه اختلاف بین مسلمانان و صهیونیست ها.

اسلامی خاطرنشان کرد: برخی افراد ساده لوح تحت تاثیر نقشه های اختلاف انگیز دشمنان قرار می گیرند و در زمین دشمن بازی می کنند و علیه مقدسات یک دیگر توهین می کنند.

رییس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: تنها کسی که از اختلاف بین ملت های مسلمان نفع می برد دشمنان است و فقط دود جنگ آن به چشم ملت های منطقه می رود.

شهرداری قم امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای روسازی معابر شهری هزینه کرده است

همچنین رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم گفت: روسازی معابر همیشه به عنوان یکی از موضوعات مهم و پرهزینه مدیریت شهری مطرح بوده و طی سال جاری شهرداری قم ۱۰۰ میلیارد تومان برای روسازی معابر هزینه کرده است.

محمدحسین دهناد اشاره به اصل روسازی در عصر حاضر، بیان کرد: در معابر شهری دو نوع روسازی آسفالتی و بنتنی انجام می گیرد.

وی کرد: در روسازی آسفالتی مهمترین ماده مضرف شده قیر و در روسازی بتنی سیمان مهمترین مصالح مصرفی را تشکیل می دهد و هم اکنون در بلوار آیت الله بروجردی، شهرداری قم با عبور از روسازی آسفالتی روسازی بتنی را در پروژه های شهری انجام می دهد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به سقف درصد بالای روسازی معابر، اظهار داشت: در ۵ سال گذشته شهرداری قم برای روسازی معابر ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار بکار برده است.

وی تصریح کرد: در ۳ سال گذشته قیمت قیر ۹ برابر افزایش یافته است و این مساله اهمیت نگهداری آسفالت و ترمیم آن را بیش از گذشته مهم کرده است.

رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم افزود: طی ۵ سال گذشته ۳۰ درصد معابر شهری قم روسازی جدید شده یا روکش آسفالت آنها ترمیم و اصلاح شده است.

مدیریت شهری قم فکری به حال نگهداشت زیرساخت‌ها کند

همچنین عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به زیرساخت های شهری ایجاد شده در کلانشهر قم، گفت: مجموعه مدیریت شهری قم با جدیت به دنبال نگهداشت زیرساخت های موجود باشد و برخی اشتباهات تهران را تکرار نکند.

حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری بیان کرد: توسعه زیرساخت ها و امکانات شهری وقتی به یک حد مطلوب و قابل قبول می رسد که مساله نگهداشت آنها مطرح می شود، نگهداشت زیرساخت های شهری امروزه در سطح دنیا بعنوان یک صنعت شناخته می شود.

وی افزود: نگهداشت زیرساخت های شهری مانند پل، راه، اتوبوس و غیره هزینه بالایی می برد تا بیشترین عمر مفید را داشته باشد و از تحمیل هزینه های جدید به مدیریت شهری جلوگیری کند.

وی گفت: توسعه علم نگهداشت در اروپا سبب شده تا عمر مفید پل های شهری ۱۰۰ سال باشد چیزی که در ایران حدود ۵۰ سال است.

نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: هم اکنون برای نگهداشت بسیاری از پل هایی که در تهران احداث شده با گذشت عمر مفید آنها هزینه های زیادی می شود و علاوه بر این این مساله سبب می شود تا استقامت خود را در برابر زلزله نیز عملا از دست بدهند.

به گفته وی، سیاست شورای شهر و شهرداری تهران در دوره جدید به سمت برنامه ریزی جهت نگهداشت زیرساخت ها و امکانات موجود سوق پیدا کرده است.

آقامیری ابراز داشت: شهرداری تهران طی دوره های قبل در مساله مترو صرفا به فکر توسعه آن بوده و پایانه و تعمیرگاهی برای آن تعبیه نشده و این مساله سبب شده تا امکان بازدید از واگن ها و رام های آن بصورت لحظه ای وجود نداشته باشد و هزینه های نگهداشت آن چندین برابر افزایش یابد.

وی گفت: یک پنجم قطارهای مترو تهران بدلیل عدم درنظر نگرفته شدن پایانه ها و تعمیرگاه به مرحله اورهال رسیده و برای کاهش هزینه ها شهرداری تهران در تلاش است تا ابتدای خطوط مترو را با یک دیگر متصل کند.

وی یادآور شد: از ۶ هزار اتوبوس فعال شهرداری تهران طی چند سال گذشته امروز فقط یک هزار و ۲۰۰ اتوبوس فعال است و بقیه آنها به دلیل عدم توجه به اصل نگهداشت از رده خارج شده اند و با بازگشایی مدارس، شهرداری تهران با شوک حمل و نقل روبه رو خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در سطح ایران ۳۶۰ هزار پل وجود دارد که برای نگهداشت آنها توجه چندانی نمی شود و لازم است تا پژوهش های دانشگاهی به این سمت سوق بیابد تا عمر مفید آنها افزایش پیدا کند.

آقامیری گفت: توسعه شهری و نیاز به ایجاد زیرساخت ها سبب شده تا کارخانه های تولید آسفالت تهران از ۳ کارخانه طی چند سال گذشته به ۵ کارخانه با ظرفیت تولید بالا برسد.

۴۰ درصد بودجه شهرداری تهران صرف نگهداری زیرساخت‌ها می‌شود

معاون مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز در این جلسه اهمیت نگهداشت امکانات شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: هم اکنون ۴۰ درصد بودجه شهرداری تهران برای نگهداری زیرساخت ها هزینه می شود.

محمدحسین نوروزی ادامه داد: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران سال ۵۲ شمسی راه اندازی شده است که یکی از اهداف آن تعامل با کلانشهرها و اشتراک گذاری تجربیات است.

معاون مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران یادآور شد: مساله نگهداشت مقوله بسیار مهمی است و در تهران ۴۰ درصد بودجه های عمومی صرف نگهداشت زیرساخت ها و امکانات موجود می شود.

وی اظهار داشت: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران آماده همکاری با شورای اسلامی شهر تهران در توسعه مدیریت شهری و نگهداری از زیرساخت های موجود است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5694
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها