• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

۳.۵ درصد از رشد اقتصادی هشت درصدی کشور از محل بهره‌وری محقق خواهد شد

  • کد خبر : 26702
  • 02 خرداد 1401 - 17:30
۳.۵ درصد از رشد اقتصادی هشت درصدی کشور از محل بهره‌وری محقق خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار ایرنا، میرسامان پیشوایی روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه رشد اقتصادی از ۲ راه امکان پذیر است افزود: برای تحقق این مهم یا باید سرمایه بیشتری ترزیق شود و یا باید از سرمایه موجود به طور بهینه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرسامان پیشوایی روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه رشد اقتصادی از ۲ راه امکان پذیر است افزود: برای تحقق این مهم یا باید سرمایه بیشتری ترزیق شود و یا باید از سرمایه موجود به طور بهینه استفاده کرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی نسبت به موضوع مهم بهره وری و نارضایتی ایشان از کاهش بهره وری در کشور، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه مقرر شد که ۲.۸ درصد از رشد اقتصادی از محل بهره وری محقق شود که متاسفانه آمار رشد بهره وری در ۱۰ سال گذشته منهای یک درصد بود که نه تنها رشد نداشتیم بلکه عقب گرد هم شده است.

پیشوایی یادآورشد: البته طی ۲ سال گذشته ( سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰) رشد بهره وری در کشور مثبت بود و سال گذشته رشد بهره وری ۲.۹ درصدی را در حوزه بهره وری تجربه کردیم.

وی افزود: از رشد چهار درصدی اقتصاد کشور در سال گذشته سهم بهره وری حدود سه درصد بوده است که عدد خوبی است و اگر ۲ سال دیگر رشد بهره وری بالای ۳ درصد را تجربه کنیم به وضعیت سال ۱۳۹۰ می رسیم یعنی به قدری در سالهای گذشته این میزان منفی بوده است که با چهار سال رشد مثبت به سال ۹۰ خواهیم رسید.

پیشوایی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی شامل دستگاههای مادر و استانها بر اساس بند واو تبصره ۱۸ قانون بودجه موظف هستند چرخه بهره وری را مستقر و در دستگاه‌های خود مساله شناسی و برنامه های لازم را بر حسب آن مساله تدوین و اجرا  و شاخص های بهره وری را گزارش کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از تخصیص بودجه نیز بر این اساس خواهد بود، تاکید کرد: گزارش های فصلی از استانها گرفته شده و به هیات دولت منعکس خواهد شد.

رییس سازمان ملی بهره وری بحث آموزش و توانمندسازی در حوزه بهره وری را از دیگر برنامه های امسال این سازمان بیان کرد و افزود: زنجان به عنوان یکی از استانهای پیشرو کشور در این حوزه است و به همین جهت دوره های آموزشی بهره وری برای استانهای همجوار درزنجان برگزار خواهد شد.

پیشوایی هدف اصلی از موضوع بهره وری را اتصال آن به ” جبران خدمات، تخصیص بودجه و ارتقا و انتصاب مدیران ” عنوان کرد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد بهره وری به یک امر عملی تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام استانهای کشور در این خصوص از برنامه ششم عقب هستند و میزان عقب ماندگی ها نیز بالا است اما زنجان بین سه استان موفق کشور در این زمینه است هرچند با وضعیت مطلوب آن فاصله زیاد است.

پیشوایی بر لزوم تدوین برنامه های حوزه بهره وری از سوی دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: امسال مهلتی به دستگاه‌های ملی داده می‌شود تا برنامه های برش استانی در آن مهلت ابلاغ شود که اگر در این مدت ابلاغ نشد کمیته بهره وری استان مختار است برنامه را با همان دستگاه زیرمجموعه جمع بندی و در اختیار سازمان ملی بهره وری قرار دهد.

وی با بیان اینکه دستگاههایی در اجرای برنامه هم موفق بوده اند، برخی متوسط و بقیه کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت دارند که این مطلوب نیست، افزود: باید با عزم جدی موضوع بهره وری پیگیری و دغدغه رهبری در این خصوص رفع شود.

رییس سازمان ملی بهره وری یکی از برنامه های امسال این سازمان را  در سطح ملی، جریان سازی نوآوری بهره وری بیان و خاطرنشان کرد: ریشه بهره وری، نوآوری و رقابت است اگر در هر استان و  زیست بومی به نوآوری و رقابت دامن بزنیم بهره وری اتفاق خواهد افتاد و امسال این جریان سازی با برنامه خاص در کشور اجرا می‌شود. 

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=26702
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها