• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4
معاون اقتصادی وزیر کشور خبر داد؛

۴۲ درصد از واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها فعال هستند

  • کد خبر : 4001
  • 14 مهر 1400 - 16:40
۴۲ درصد از واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها فعال هستند
معاون اقتصادی وزیر کشور از ارائه گزارش وزیر کشور به رییس جمهوری ددرباره آخرین وضعیت واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی خبر داد و گفت: از مجموع یک هزار و ۷۹۳ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌های عامل ۴۲ درصد از واحدها فعال و بقیه غیر فعال هستند.

به گزارش روز چهارشنبه طلوع سیاست از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست از ارائه گزارش وزیر کشور به رییس جمهوری درباره ضرورت اتخاذ تدابیر لازم به منظور احیا و بازگشت یک هزار و ۷۹۳ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌های عامل به چرخه تولید و اشتغال خبر داد و گفت: در شرایط اقتصادی متاثر از وضع تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان دیرینه و قسم خورده کشور ‌و مردم عزیزمان، رجوع به توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های راکد و غیر فعال کشور، یکی از مهمترین و اثربخش‌ترین راهبردها، برای خنثی کردن حداکثری آثار ناشی از جنگ اقتصادی کنونی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده عرصه تولید، بدلیل کم‌هزینه‌تر بودن و صرف زمان کمتر برای رسیدن به مرحله تولید و ایجاد ظرفیت های اشتغال جزو اولویت‌های دولت قرار دارد.

دین پرست افزود: احیا و فعال شدن حداکثری ظرفیت‌های راکد و ‌غیرفعال تولیدی و صنعتی در مناطق مختلف کشور به دلیل کم‌هزینه‌تر بودن و صرف زمان کمتر در مقایسه با راه‌اندازی بنگاه‌های جدید اقتصادی در زمره اولویت‌های اصلی دولت مردمی قرار داشته و  این امر از سوی وزارت کشور و با همکاری دستگاه‌های متولی در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: در گزارش تقدیمی به رییس جمهوری آمده است از مجموع ۱۷۹۳ واحد تولیدی تحت تملک ۱۶ بانک عامل تا خرداد ماه سالجاری، تعداد ۷۵۰ واحد و معادل  ۴۲ درصد از واحدهای مذکور فعال و ۱۰۴۳ واحد دیگر نیز که معادل ۵۸ درصد است، غیر فعال هستند.

دین پرست خاطرنشان کرد: بر همین اساس وزیر کشور در این نامه ضمن تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی، خواستار اجرای فوری دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری و همچنین تصویب و ابلاغ دستورالعمل جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی و موسسات اعتباری، توسط شورای پول و اعتبار شد که رییس جمهوری در هامش نامه وزیر کشور به وزرای امور اقتصاد و دارایی، صمت و رییس کل بانک مرکزی، برای تعیین تکلیف ‌و بازگشت فوری ۱۷۹۳ واحد تولیدی تحت تملک شبکه بانکی به چرخه تولید و اشتغال و سایر محورهای پیشنهادی، دستور پیگری و اقدام صادر کرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4001
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها