• امروز : شنبه - ۲۴ مرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Saturday - 15 August - 2026

اخبار ویژه

برگزاری چهارمین دوره طرح ملی «گام‌های عاشقانه» با حضور پرشور مردم ورزش‌دوست گویم شیراز تاکید شهردار شیراز بر ضرورت استفاده از ظرفیت مدیریت‌های شهری برای تعمیق روابط میان ملت‌ها دعوای خاله‌زنکی در دربار | سلطان برونئی عروسش را از تمام عناوین سلطنتی محروم کرد همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود/ رسانه صهیونیست نتانیاهو را تشویق به حمله به ایران کرد؛ برای جبران سه شکست باید با ایران جنگید هشدار پوتین به غرب با یونیفرم نظامی پهپادها نیروگاه برق بندر نفتی لیبی را هم منفجر کردند «زن مرموز» در اتاق بیضی اوکراین پدافندهای اطراف کاخ پوتین را زد عربستان با حضور مصر در توافق مکه مخالف است فرمانده ارشد اطلاعاتی لیبی ترور شد عاقلانه است که ایران با یک توافق موافقت کند، در غیر این صورت آنها می‌دانند چه اتفاقی خواهد افتاد/ موافقت ایران و آمریکا با تمدید ۶۰ روزه آتش بس رئیس جمهور بحث «جنگ بی‌پایان» را رد کرد و گفت جنگ نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد/ احتمالا مشکلی برای دیدار قالیباف و ونس نخواهد بود/ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مورد تفاهم‌نامه ایران و آمریکا همدل بودند جریان تندرو با تفکرات ایدئولوژیک و آخرالزمانی از فرقان هم خطرناکترند/ پول، تشکیلات، اسلحه، حوزه و دانشگاه دارند که فرقان نداشت/ نئوفرقانیسم ترکیبی از حجتیه، اخوان و حزب توده است/دنبال ساخت سکویی برای سخنرانی امام زمان بودند/ رأسشان آگاه است و کاسبی می‌کند پارلمان ترکیه به عفو مشروط اعضای پ‌ک‌ک رأی داد؛ گام تاریخی آنکارا برای پایان یک درگیری ۴۰ ساله کنترل کامل تنگه هرمز را در اختیار داریم!/ واکنش ترامپ به شایعه ترورش در ترکیه

23

۷ چاشنی مفید برای کاهش فشار خون

  • کد خبر : 19742
  • 29 آبان 1400 - 9:19
۷ چاشنی مفید برای کاهش فشار خون

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست استفاده از چاشنی‌ها، طعم دهنده‌های طبیعی مانند سبزجات خشک و معطر و ادویه‌جات فقط یک راه عالی برای خوشمزه‌تر کردن وعده‌های غذایی نیست. به‌ گزارش ایسنا،‌ مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف این مواد خوراکی مفید و خوش عطر و طعم به بهبود فشار خون و افزایش سلامت قلب […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

استفاده از چاشنی‌ها، طعم دهنده‌های طبیعی مانند سبزجات خشک و معطر و ادویه‌جات فقط یک راه عالی برای خوشمزه‌تر کردن وعده‌های غذایی نیست.

به‌ گزارش ایسنا،‌ مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف این مواد خوراکی مفید و خوش عطر و طعم به بهبود فشار خون و افزایش سلامت قلب و عروق نیز کمک می‌کند.

دویچه وله به نقل از نشریه تخصصی “هلث لاین” در مطلبی تازه دراین باره آورده است که مطالعات مختلف، تاثیر هفت نوع ادویه را در کاهش فشار خون ثابت کرده‌ که عبارتند از:

– ریحان: ریحان سرشار از اوژنول است. تحقیقات، نقش این آنتی‌اکسیدان گیاهی را در کاهش فشار خون ثابت کرده است. مطالعات نشان می‌دهد که اوژنول ممکن است با عمل به عنوان یک مسدودکننده طبیعی کانال کلسیم به کاهش فشار خون کمک کند. مسدودکننده‌های کانال کلسیم از حرکت کلسیم به قلب و سلول‌های شریانی جلوگیری می‌کنند و به رگ‌های خونی اجازه آرامش می‌دهند.

– جعفری: این گیاه بومی مدیترانه حاوی ترکیبات مختلفی مانند ویتامین C و کاروتنوئیدها است که ممکن است فشار خون را کاهش دهد. چندین مطالعه نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئیدی فشار خون و کلسترول بد (LDL) را که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، کاهش می‌دهند. جعفری با عمل کردن مانند یک مسدودکننده کانال کلسیم، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می‌دهد.

– دانه کرفس: دانه‌های کرفس یک ادویه همه‌کاره مملو از مواد مغذی مختلفی مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلسیم و فیبر است. یک مطالعه روی موش‌ها اثرات عصاره دانه کرفس را روی فشار خون بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که عصاره دانه کرفس فشار خون را در موش‌هایی با فشار خون بالا کاهش می‌دهد.

– سیر: به‌طور خاص، سیر حاوی ترکیبات گوگردی مانند آلیسین است که ممکن است به افزایش جریان خون و شل‌شدن عروق خونی کمک کند. در مجموع، این عوامل به کاهش فشار خون کمک می‌کنند. بررسی ۱۲ مطالعه روی بیش از ۵۵۰ فرد مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که مصرف سیر، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را به ترتیب به‌طور متوسط ۸.۳ میلی‌متر جیوه و ۵.۵ میلی‌متر جیوه کاهش می‌دهد و این اثر مشابه اثرات داروهای فشار خون است.

– آویشن: آویشن یک گیاه معطر و دارای ترکیبات سالم متعددی از جمله اسید رزمارینیک است. مصرف اسید رزمارینیک با مهار آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) به‌طور قابل‌توجهی به کاهش فشار خون سیستولیک کمک می‌کند. ACE مولکولی است که عروق خونی را باریک می‌کند و فشار خون را افزایش می‌دهد.

– دارچین: در حالی که به‌طور کامل مشخص نشده است که چگونه دارچین فشار خون را کاهش می‌دهد، تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند به گشاد شدن و شل شدن رگ‌های خونی کمک کند. بررسی ۹ مطالعه شامل ۶۴۱ شرکت‌کننده نشان داده که مصرف دارچین فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را به ترتیب به‌طور متوسط ۶.۲ و ۳.۹ میلی‌متر جیوه کاهش می‌دهد.

– هل: هل یک ادویه خوشمزه و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای روی ۲۰ شرکت کننده بزرگسال که به‌تازگی مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده شده بودند، نشان داد که مصرف روزانه ۳ گرم پودر هل به‌طور قابل‌توجهی فشار خون را کاهش می‌دهد و آن را نزدیک به محدوده طبیعی می‌رساند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=19742
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها