• امروز : چهارشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026

اخبار ویژه

قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند

19

آلودگی هوا نتیجه سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی دستگاه‌های مسئول است

  • کد خبر : 14948
  • 19 آبان 1400 - 4:15
آلودگی هوا نتیجه سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی دستگاه‌های مسئول است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه اراده جدی برای مقابله با معضل های زیست محیطی به ویژه در بحث آلودگی هوا وجود نداشته و ادامه این روند آسیب های جدی برای سلامت مردم به دنبال دارد. علی حدادی در گفت وگو […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه اراده جدی برای مقابله با معضل های زیست محیطی به ویژه در بحث آلودگی هوا وجود نداشته و ادامه این روند آسیب های جدی برای سلامت مردم به دنبال دارد.

علی حدادی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در فصول سرد سال، بیان کرد: برای مقابله با آلودگی هوا و سایر مسائل زیست محیطی دستگاه های مختلف وظایف سنگینی بر عهده دارند، اما متاسفانه کم کاری دستگاه ها و نبود اراده محکم برای مقابله با این معضل زیست محیطی سبب شده تا هر ساله در فصول سرد سال با این پدیده مواجه شویم.

وی در ادامه اظهار کرد: از صنعت خودروسازی گرفته که در کیفی سازی خودروها دارای مسئولیت می باشد تا سایر صنایع برای مقابله با این پدیده دارای وظایفی بوده که متاسفانه انجام نمی دهند. از سوی دیگر سازمان محیط زیست نیز در این زمینه کم کاری داشته و آنطور که باید از دستگاه ها مطالبه گری ندارد. به عبارت دیگر عدم انجام اقدام به موقع سبب می شود تا در فصول سرد سال این معضل مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد کند.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه اکثر مجموعه ها به وظایف خود در این حوزه عمل نمی کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال در استان البرز و قزوین استفاده از مازوت خودش یکی از عوامل اصلی آلایندگی به شمار می رود، اما جلوی آن نیز گرفته نمی شود. یکی از عوامل آلایندگی در شهر تهران وجود کارگاه ها و صنایع است اما اقدام جدی برای انتقال آن ها به خارج از شهر نیز صورت نمی گیرد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی تاکید کرد: متاسفانه بی تفاوتی و سهل انگاری نسبت به انجام اقدامات به موقع مشکلات جدی زیست محیطی را به ویژه در بحث آلودگی هوا برای کشور رقم زده است که مانند شیوع بیماری کرونا سلامت همه افراد جامعه را تهدید می کند. سازمان محیط زیست باید به طور جدی مطالبه گری کند تا هر دستگاه وظایف خود را برای مقابله با معضل های زیست محیطی انجام دهد.

حدادی در پایان افزود: بر اساس قانون، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی وظایف معینی در این حوزه دارند که باید ملزم به انجام وظایف قانونی خود بشوند. متاسفانه اراده جدی در این حوزه وجود ندارد و ادامه این روند آسیب های جدی برای سلامت مردم به همراه دارد. مجلس نیز باید از بعد نظارت بر اجرای قانون به این موضوع ورود کند. اجرای دقیق قانون و اقدام به موقع مهم ترین عامل موثر برای کنترل معضل های زیست محیطی است که باید با اراده جدی دنبال شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14948
   

نوشته های مشابه

25شهریور
سرگردانی خبرنگاران در ماجرای طرح ترافیک
طرح ترافیک خبرنگاران در بن‌بست ابهام

سرگردانی خبرنگاران در ماجرای طرح ترافیک

15تیر
جمع آوری پسماند خشک از درب منازل با نصب اپلیکیشن *بهروب*
رئیس اتحادیه آسیاب داران، علاف و بازیافت مواد شهرستان شیراز خبر داد:

جمع آوری پسماند خشک از درب منازل با نصب اپلیکیشن *بهروب*

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها