• امروز : یکشنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Sunday - 28 June - 2026

اخبار ویژه

شهردار شیراز نایب‌رئیس انجمن کلان‌شهرهای جهان شد احیای بختگان و طشک یک پروژه مقطعی نیست؛ بلکه فرایندی مداوم، علمی و بین‌بخشی است واردات خودرو در منطقه آزاد فقط برای فعالان اقتصادی مجاز است پیش‌بینی قهرمانی پرتغال در جام جهانی با تجویز جاوگر معروف؛ رونالدو باید ۳۴ نوشیدنی الکلی را در رودخانه بریزد! توصیه‌های پیشگیرانه برای محافظت از پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن در برابر آفتاب ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: دستگاه قضا گام‌های مؤثری در جهت افزایش تقویت سرمایه اجتماعی برداشته است قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم بهره‌گیری از فناوری «شناساگر زیستی» در تصفیه‌خانه های آب شرب آذربایجان غربی فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم  

27
رئیس کل دادگستری خوزستان

استفاده از ظرفیت پابند الکترونیکی در خوزستان افزایش یابد

  • کد خبر : 20181
  • 30 آبان 1400 - 12:14
استفاده از ظرفیت پابند الکترونیکی در خوزستان افزایش یابد
طلوع سیاست / رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده بهینه از ظرفیت پابند الکترونیکی در کاهش چشمگیر جمعیت زندانیان نقش بسزایی دارد و این روند باید گسترش یابد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه ستاد ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری خوزستان، بر ضرورت استفاده از ظرفیت پابند الکترونیکی به منظور کاهش جمعیت زندان‌های خوزستان تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای مناسب و قانونی در کاهش جمعیت زندانیان، استفاده بهینه از پابند الکترونیکی است و قضات می‌توانند در اعمال مجازات برای افراد مجرم متناسب با جرم ارتکابی در راستای کاهش جمعیت کیفری از مجازات پابند الکترونیکی استفاده کنند.

 به نقل از دادگستری خوزستان، وی افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی قوه قضاییه نسبت به کاهش جمعیت زندانیان و استفاده از مجازات جایگزین حبس و بهره از مزایای پابند الکترونیکی، سازمان زندان‌های استان خوزستان باید در خصوص تهیه پابند الکترونیکی به اندازه کافی در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: تمامی قضات مکلف هستند به صورت منظم و مستمر چه زندانی داشته و یا نداشته نباشند، در زندان حضور فعالی داشته باشند و به درخواست‌های زندانیان رسیدگی کنند و دیدن وضعیت زندان و زندانیان از نزدیک اثربخشی فراوانی در جهت صدور آرای مناسب و اتخاذ تصمیمات قضایی داشته باشد.

وی فراهم آوردن زمینه اشتغال‌زایی مددجویان و محکومان محاکم قضایی حین و بعد از زندان را بسیار مهم دانست و افزود: زندان تاثیر زیادی در شرایط خانواده فرد زندانی می‌گذارد، به طوری که این افراد پا به پای فرد زندانی در مدت حبس انواع درد و رنج‌ها از جمله مشکلات فقر اقتصادی را تحمل می‌کنند و باید برای فراهم آوردن اشتغال زندانیان حین و بعد از زندان با راهکارهای مناسب و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا اقداماتی صورت بپذیرد.

مرادی از دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان خوزستان خواست علاوه بر نظارت روزانه، دقیق و کافی بر عملکرد دادیاران و بازپرس‌ها، آنان را توجیه کنند به جز موارد خاص، تا آنجا که مقدور است از صدور قرار بازداشت موقت پرهیز نمایند.

وی گسترش استفاده از دادرسی الکترونیکی به منظور کاهش وقت رسیدگی به پرونده‌ها را موثر برشمرد و گفت: تسهیل در رسیدگی‌ها و کاهش اطاله دادرسی از آثار استفاده از دادرسی الکترونیکی است و باید در زمینه احضار و اعزام زندانی از فناوری دادرسی الکترونیکی استفاده شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=20181
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها