• امروز : چهارشنبه - ۲۱ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 11 December - 2024

اخبار ویژه

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا ببت کوین با قیمت ۱۰۱۱۰۹ تومان هفته را تمام کرد اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در کرمان نامطلوب است براساس آمار تفصیلی صنعت برق کشور در سال ۱۴۰۲ تلفات شبکه توزیع برق کشور سیر نزولی گرفت تعمیر، نصب و راه اندازی کفکش شماره ۱ ایستگاه پمپاژ برداشت آب خام تاسیس برج آبگیر شهر مهاباد موضوع جوانی جمعیت باید در اولویت قرار گیرد همایش رازهای عاشقانه با طعم آرامش در آذربایجان غربی برگزار شد خانواده نخستین پایگاه برای برخورداری از کشوری مقتدر است از ایجاد ۱۰ مرکز و کارخانه نوآوری تا طراحی و پیاده‌سازی برنامه ملی هوش مصنوعی فرماندار جدید شهرستان شیراز به شایسته سالاری توجه ویژه داشته باشد لزوم تشکیل کمیته‌ای با عنوان “امیدآفرینی و انعکاس عملکردهای مثبت” در شورای اسلامی شهر شیراز برگزاری سومین دوسالانه ملی قصه‌گویی «نهال امید» در فارس/ امکان شرکت در «قصه‌گویی صحنه‌ای» و «قصه‌گویی دیجیتال» مراسم سراسری گرامیداشت روز دانشجو به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد پیشرفت چشمگیر پروژه‌های تولید برق در فارس برای گذر موفق از اوج مصرف سال ۱۴۰۴ امضای تفاهم‌نامه برای مرمت آثار تاریخی فارس

7

آخرین وضعیت ترخیص ۴۶۰۰ دستگاه کامیون از گمرک/ ثبت‌نام نوسازی ۲۰۰ ناوگان جدید از محل تولید داخل‌

  • کد خبر : 5710
  • 24 مهر 1400 - 13:00
آخرین وضعیت ترخیص ۴۶۰۰ دستگاه کامیون از گمرک/ ثبت‌نام نوسازی ۲۰۰ ناوگان جدید از محل تولید داخل‌

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ‌داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره آخرین آمار نوسازی ناوگان کامیونی از دو محل «واردات کامیون با عمر حداکثر سه سال« و «تولید داخل» اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سال گذشته تلاش کردند نوسازی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

‌داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره آخرین آمار نوسازی ناوگان کامیونی از دو محل «واردات کامیون با عمر حداکثر سه سال« و «تولید داخل» اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سال گذشته تلاش کردند نوسازی ناوگان کامیونی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

* نوسازی ۴۶۰۰ دستگاه کامیون از محل واردات کامیون‌‌‌های با عمر ۳ سال

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار رسمی که گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است، تعداد ۳۶۰۰ دستگاه کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرکات موجود است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین یک‌هزار دستگاه کامیون نیز پیش از این،‌ از گمرک ترخیص شده بود و بنابراین از محل کامیون‌های با عمر سه سال و کمتر، تعداد ۴۶۰۰ دستگاه کامیون تاکنون نوسازی شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: پس از ورود دستگاه قضایی به موضوع و سرخط کردن تعداد زیادی از دستگاه‌های متولی، شرایط ترخیص این کامیون‌ها تسهیل شد‌، موانعی که وجود داشت که تا اندازه‌ای برطرف شده است، همچنین فرآیند‌های دو مرحله‌ای حذف و یک مرحله‌ای شد‌.

وی اضافه‌ کرد: ‌امیدواریم در اسرع وقت این ۳۶۰۰ دستگاه کامیون هم از گمرکات ترخیص و به ناوگان کامیونی کشور اضافه شود تا به این ترتیب متوسط سن ناوگان کامیونی کاهش یابد و جزو ناوگان جوان لحاظ شود.

*‌ ثبت ۲۰۰ تقاضای نوسازی ناوگان کامیونی از محل تولید داخل

امانی بیان کرد: همچنین در پروژه نوسازی ناوگان کامیونی، با سه شرکت تولیدکننده داخلی در موضوع تولید کامیون قرارداد داریم که این قراردادها جاری است و تاکنون تعدادی از رانندگان برای نوسازی مراجعه کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که ‌از محل تولید داخل تاکنون چه میزان تقاضا ثبت شده است؟ گفت:‌ نزدیک به ۲۰۰ دستگاه کامیون، از محل تولید داخل ثبت نام شده است و این کار ادامه دارد، امیدواریم موضوع مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را با اصلاح قانون‌ افزایش دهیم که این موضوع قطعا روند استقبال از نوسازی ناوگان داخل را هم افزایش می‌‌دهد.

* پیگیری افزایش زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات به ۱۰ سال

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: این تسهیلات که ۸۰ درصد قیمت کامیون است، از محل وجوه اداره‌ شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پرداخت می‌شود، نرخ سود این تسهیلات میانگین ۶ درصد و پنج ساله است، این مدت زمان پرداخت اقساط، کوتاه است و دنبال این هستیم که با اصلاح قانون، مصوبه بگیریم و مدت بازپرداخت اقساط را به ۱۰ سال افزایش دهیم.

* سهم ۱۰ درصدی اسقاط کامیون در تأمین مالی کامیون جدید/ آورده راننده کمتر از ۱۵ درصد

امانی درباره موضوع اسقاط در این طرح نوسازی ناوگان کامیونی توضیح داد: حتما موضوع اسقاط ناوگان فرسوده مطرح است، ما نوسازی را در دستور کار قرار دادیم بنابراین افزایش ناوگان در دستور کار نیست و در هر دو بخش «واردات کامیون با عمر سه سال» و «تولید داخل»، طبق قانون باید اسقاط کامیون انجام شود.

وی درباره سهم اسقاط کامیون در تأمین مالی خرید کامیون جدید برای راننده، اظهار کرد: از محل اسقاط کامیون‌ها، قیمت‌ها متفاوت است، اما تقریبا کمتر از ۱۰ درصد کل رقم کامیون جدید، از محل اسقاط کامیون قدیمی برمی‌گردد، ۸۰ درصد هم تسهیلات سازمان راهداری خواهد بود و کمتر از ۱۵ درصد آورده نقدی متقاضی است.

*‌ نوسازی ناوگان مینی‌بوسی امسال در دستور کار

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ‌امسال همچنین به دنبال این هستیم که اگر ظرفیت اعتباری ما جواب دهد، در موضوع بخش مسافری با اولویت ناوگان مینی‌بوسی، سپس ون، سواری کرایه و سپس اتوبوس‌ها اقدام کنیم که امیدواریم این ظرفیت‌سازی به خوبی انجام شود.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5710
   

نوشته های مشابه

20آذر
تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا
سجاد محمد پور،کارشناس حوزه رمز ارز؛

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.