• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

5
بن سلمان ناجی یا قاتل

آغاز تناقض در ذهن هواداران نیوکاسل/ بن‌سلمان؛ قاتل یا ناجی؟

  • کد خبر : 5893
  • 27 مهر 1400 - 10:08
آغاز تناقض در ذهن هواداران نیوکاسل/ بن‌سلمان؛ قاتل یا ناجی؟
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هفته گذشته به صورت رسمی باشگاه نیوکاسل انگلیس را خریداری کرد تا پروژه بزرگ تطهیر چهره زشت آل سعود را با تریبون ورزش استارت بزند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هفته گذشته به صورت رسمی باشگاه نیوکاسل انگلیس را خریداری کرد تا پروژه بزرگ تطهیر چهره زشت آل سعود را با تریبون ورزش استارت بزند.

*نقش کلیدی خانواده یک ایرانی در حضور بن سلمان در نیوکاسل 

آماندا استاولی مدیر جنجالی و همسر ایرانی‌اش مهرداد قدوسی، نقش اصلی را در پروژه بزرگ سعودی ها ایفا می کنند. این زن تاجر بریتانیایی و شرکت او، PCP Capital Partners نقش کلیدی و اصلی را انتقال مالکیت نیوکاسل به سعودی ها داشت. شرکت این زن با شوهر ایرانی اش به عنوان دست راست بن سلمان، این باشگاه انگلیسی را خریداری کردند. شرکت PCP به با سرمایه داران بزرگ برادران روبن ۲۰ درصد سهام نیوکاسل را خریداری کردند و ۸۰ درصد باقیمانده به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) فروختند.

این حرکت به این معنی است که PIF در حال حاضر ۸۰ درصد از باشگاه را در اختیار دارد، در حالی که PCP و برادران روبن هر کدام ۱۰ درصد مالکیت را در اختیار دارند.

بعد از گذشت یک هفته از مالکیت جنجالی سعودی ها در فوتبال انگلیس، چند روز قبل اولین زمان نمایش واقعی حضور آل سعود در ورزشگاه سنت جیمز پارک کلید خورد.

*استارت تناقض در ذهن هواداران نیوکاسل با ون جنجالی

در همین رابطه نشریه «گاردین» انگلیس در گزارشی به احساسات متناقض و سوال هایی در ذهن هواداران نیوکاسل درباره مالک جدید پرداخت.

ماجرا از جایی شروع شد که ونی با پوستر بزرگ تصویر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در کنار جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود با نوشتن قتل ۲٫۱۰٫۱۸ در بیرون ورزشگاه  سنت جیمز پارک مانور داد.

پرونده قتل این روزنامه نگار سعودی به دستور بن سلمان در سفارت ترکیه در ۳ سال گذشته جنجال های زیادی به همراه داشت. این جنایت بزرگ آل سعود فراموش نشده و خرید نیوکاسل یکی از پروژه های تطهیر چهره زشت این شخص است.

اما هوادار نیوکاسلی که با لباس سعودی در ورزشگاه برای تشویق تیمش حاضر شد، دچار احساسی دوگانه شد. فوتبال تنها بردن تیم محبوبت به هر نحوی نیست. فوتبال فراتر از یک ورزش است و برای هواداری که با گوش دادن آهنگ وارد ورزشگاه می شود تا با برد تیمش، خاطرات شیرینی برایش رقم بخورد، دچار تناقض هم می شود.

* فوتبال فراتر از ورزش و تلنگر به انسانیت

اما این تصویر جنجالی از روی ماشین ون هوادار نیوکاسل را دچار تناقض کرد. آیا فوتبال تنها خریدن بازیکن های مطرح و نتیجه گرفتن است و یک هوادار نباید به بعد انسانی فوتبال توجه کند. باید جنایت بزرگ و قتل روزنامه نگار منتقد به دست مالکیت جدید باشگاهش را فراموش کند؟

نیوکاسل در حضور یاسر الرمیان رئیس جدیدش، مقابل تاتنهام ۳ بر ۲ باخت. هواداران این تیم بعد از یک دهه ناامیدی و عملکرد ضعیف تیمشان در لیگ برتر انگلیس، امیدوار به تحول با حضور سعودی ها هستند.

* پیشرفت نیوکاسل با آل سعود یا پسرفت انسانی

در کنار این امید برای رشد و پیشرفت تیم در کسب نتایج، هوادار نیوکاسل می تواند این ابهام درباره پیشینه مدیریت باشگاه را برطرف کند؟ احساس تلخ با باخت مقابل تاتنهام و احساس دوگانه درباره مالکیت جدید به ریاست محمد بن سلمان کام نیوکاسلی ها را تلخ کرد.

راننده ون سوار با مانور تصویر بن سلمان و خاشقچی با تاریخ به قتل رسیدن این روزنامه نگار به دست آل سعود، در ذهن هواداران نیوکاسل جرقه ای زد که می تواند امری فراگیر شود تا مدیریت جدید به سرکردگی بن سلمان نتواند در ادامه بتوانند پروژه خود را تکمیل کند و به اهداف سیاسی خود با تریبون فوتبال برسد.

*بن سلمان ناجی یا قاتل 

آغاز این تناقض در ذهن هواداران این تیم باعث شده تا دوگانگی در احساس آنها ایجاد شود. هواداران نیوکاسل منتظر یک ناجی بودند تا تیمش را از روزهای بد و باتلاق نجات دهد اما لکه ننگ قتل خاشقچی روی پیشانی بن سلمان هک شده و نمی توان با حربه فوتبال و کسب محبوبیت آن را پاک کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5893
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها