• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

4

اثرات جمعیِ تصمیماتِ فردی در دوران کرونا / آثار واکسیناسیون بر کنترل پاندمی قرن

  • کد خبر : 15668
  • 21 آبان 1400 - 6:00
اثرات جمعیِ تصمیماتِ فردی در دوران کرونا / آثار واکسیناسیون بر کنترل پاندمی قرن

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم گسترش آموزه‌های خود مراقبتی، گفت: گاهی واکسیناسیون یک فرد نه تنها پیامد مثبتی برای خود و خانواده‌اش دارد بلکه بر کل جامعه اثرگذاری مثبت دارد و این امر نیز از ابعاد دیگر خودمراقبتی است. دکتر فرشید رضایی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم گسترش آموزه‌های خود مراقبتی، گفت: گاهی واکسیناسیون یک فرد نه تنها پیامد مثبتی برای خود و خانواده‌اش دارد بلکه بر کل جامعه اثرگذاری مثبت دارد و این امر نیز از ابعاد دیگر خودمراقبتی است.

دکتر فرشید رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خودمراقبتی یکی از موضوعات پایه‌ای در خدمات بهداشتی است، گفت: یعنی افراد و جامعه باید بتوانند از خود و خانواده خود در برابر مخاطراتی که می‌تواند سلامتشان را به خطر اندازد مراقبت کرده و سطح سلامت خود را بر اساس تعاریف سازمان بهداشت جهانی ارتقا دهند. این توانمندی نیاز به دانش و مهارت دارد که بخشی از آن را وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه بر عهده دارد که با برنامه‌های متنوعی این کار در سطح خانواده و جامعه در مدرسه، دانشگاه، کانون‌های محلات و… انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه برنامه خودمراقبتی نسبتا جدید است، اظهار کرد: در چند سال اخیر تمرکز بیشتری بر آن شکل گرفته است و به جز دفتر ارتقای آموزش و سلامت، سایر واحدهای معاونت بهداشت، وزارتخانه‌های دیگری که در سلامتی مردم نقش دارند همچون وزارت ورزش و جوانان، سازمان صدا و سیما و… با ما همکاری دارند و انتظار می‌رود سال به سال در این برنامه موفق‌تر شویم.

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره تاثیر خودمراقبتی در پاندمی کرونا، تصریح کرد: تا پیش از این در ایران و جهان تمرکز خود مراقبتی‌ها بر بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون بالا، دیابت و… بوده است، اما پاندمی کرونا نشان داد که باید بیش از گذشته در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیر بویژه بیماری‌های تنفسی توانمند بوده و آگاهی مردم را در بُعد فردی و تعهد اجتماعی افزایش دهیم.

وی افزود: تعیین سطح اثرگذاری خودمراقبتی بر کنترل پاندمی کرونا نیازمند مطالعات گسترده است، اما توانمند بودن یک فرد و یک خانواده نه تنها پیامدهای مثبتی برایشان دارد بلکه پیامدهای جمعی مثبتی هم دارد. وقتی یک فرد متعهد است و می‌داند راه مراقبت از پیشگیری، خودمراقبتی و عدم انتقال بیماری تنفسی چیست، همکارانش را در اداره، هم‌سفرانش در قطار و هواپیما و… را آلوده نمی‌کند. در واقع برنامه‌های جامع محور مدیریت پاندمی می‌تواند به اثربخش شدن مدیریت‌ها کمک کند.

رضایی درباره ابعاد و آثار خودمراقبتی در بعد روانی، بیان کرد: مراقبت فرد از خود برای بالا بردن سطح سلامت در تمام ابعاد خودمراقبتی مهم بوده و سلامت روان، سلامت معنوی و سلامت جسمانی کنار یکدیگر هستند. بدون شک پاندمی کرونا با سوالات فراوانی که بر اذهان بشریت گذاشت و تمام نگرانی‌ها و گسترش شایعات توانست منجر به افزایش اضطراب، افسردگی، حملات پنیک و اختلالات مهم فردی و گاهی گروهی شود. توانمند بودن افراد و افزایش تاب‌آوری فردی در برابر فشارهای روانی می‌تواند به حفظ فرد و تاب‌آور شدن او در شرایط سخت پاندمی کمک کند.

او با تاکید بر اینکه خود مراقبتی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است، اظهار کرد: این برنامه از طریق ساختار وزارت بهداشت از طریق دانشگاه‌ها و شبکه بهداشتی در همه استان‌ها و شهرستان‌ها توسط همکاران ما در رابطه با بیماری‌های غیرواگیر نظیر چاقی، دیابت، سرطان و… و بیماریهای واگیردار همچون کرونا، سل و… در حال اجرا است.

وی در پایان تاکید کرد: توجه به نقش یک فرد در جامعه و توجه به اثرات جمعی تصمیمات فردی، اکنون در پاندمی مشخص است. گاهی واکسیناسیون یک فرد نه تنها پیامد مثبتی برای خود و خانواده‌اش دارد بلکه بر کل جامعه اثرگذاری مثبت دارد و این امر نیز از ابعاد دیگر خودمراقبتی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15668
   

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها