• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

3

اسرائیل طی ۲۰ سال گذشته در همه جنگ‌ها شکست خورده است/ اضمحلال رژیم صهیونیستی واقعیتی رو به تحقق است

  • کد خبر : 26065
  • 08 اردیبهشت 1401 - 3:01
اسرائیل طی ۲۰ سال گذشته در همه جنگ‌ها شکست خورده است/ اضمحلال رژیم صهیونیستی واقعیتی رو به تحقق است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ساعت: ۲۱:۳۱ منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ شناسه خبر: ۱۸۳۴۹۳۷ کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و بین‌المللی روند رو به ضعف رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر و نتایج مقاومت‌های مردم فلسطین را مورد بررسی قرار دادند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ساعت: ۲۱:۳۱
منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
شناسه خبر: ۱۸۳۴۹۳۷

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و بین‌المللی روند رو به ضعف رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر و نتایج مقاومت‌های مردم فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، ابتکار ویژه امام خمینی (ره) بود که موجب شد تا مسئله مهم و حیاتی فلسطین به طور گسترده مورد توجه امت اسلامی قرار بگیرد و نقشه دشمنان اسلام برای به فراموشی سپردن فلسطین را نقش بر آب کند.

روند رو به ضعف رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر واقعیتی است که بسیاری از کارشناسان بین‌المللی به آن اذعان دارند و کمتر کسی است که این مهم را انکار کند. به همین مناسبت، کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و مسائل بین‌الملل در میزگرد یزدرسا، به بررسی آخرین وضعیت حاکم بر رژیم صهیونیستی و نتایج مقاومت‌های مردم فلسطین پرداختند.

مشروح این میزگرد که با حضور جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا، محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا و حسن رضایی تحلیلگر مسائل سیاسی برگزار شد، در ادامه می‌آید:

نامگذاری روز قدس موجب احیای آرمان فلسطین شد

قنادباشی: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) با ابتکار بی‌نظیر خود، جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند، حدود ۳۰ سال از مسئله فلسطین گذشته بود و رژیم صهیونیستی و آمریکا در پی این بودند که مسئله قدس و فلسطین به مرور فراموش شود و اسرائیل به عنوان یک واقعیت پذیرفته شود اما نامگذاری روز قدس موجب احیای آرمان فلسطین شد و به مسلمانان یادآوری کرد که یکی از مقدس‌ترین و مهم‌ترین سرزمین‌های اسلامی در اشغال است.

 

از سوی دیگر نامگذاری روز قدس و توجه گسترده امت اسلامی به مسئله فلسطین، امیدواری فلسطینی‌ها را به دنبال داشت؛ فلسطینی‌ها کم‌کم داشتند به سمت ناامیدی می‌رفتند، به طوری که کمپ دیوید و اولین پایه‌های سازش دقیقا همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ انورسادات رئیس‌جمهور وقت مصر و جریان سازش می‌خواستند مسئله فلسطین را تمام کنند که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و مجددا این مسئله را احیا کرد و فلسطینی‌های آواره در کشورهای مختلف که ممکن بود تا آن روز از برگشت ناامید شده باشند مجددا امیدوار شدند و بار دیگر یک مبارزه ضدصهیونیستی رقم خورد.

امروز موج ضداسرائیلی و حمایت از فلسطین به حدی گسترده شده است که رژیم صهیونیستی فقط در جهان اسلام و کشورهای محور مقاومت منفور نیست؛ بلکه اسرائیل در کل دنیا به عنوان یک رژیم منزوی و رژیمی که از روابط با کشورهای سواستفاده می‌کند، شناخته می‌شود.

اضمحلال رژیم صهیونیستی واقعیتی رو به تحقق است

قدیری‌ابیانه: نه تنها در روز قدس بلکه در تمامی روزها و ماه‌های سال، باید بخشی از وقت و انرژی خود را به تبلیغات جهانی جهت افشای جنایات اسراییل و آمریکا در نقاط مختلف اختصاص دهیم تا بیش از پیش افکار عمومی جهان را روشن کنیم.

امروز مسئله فلسطین از مسئله جهان اسلام فراتر رفته است و حتی در کشورهای غیراسلامی هم شاهد حمایت از فلسطین و افشاگری جنایت‌های اسرائیل هستیم و حتی دشمنان ما هم به این واقعیت پی برده‌اند که رژیم صهیونیستی ماندنی نیست.

حتی خود صهیونیست‌ها هم به این واقعیت واقفند که این رژیم رو به اضمحلال است و باید قاطعانه بگویم که اضمحلال رژیم صهیونیستی صرفا یک شعار نیست، بلکه واقعیتی رو به تحقق است.

اسرائیل تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هر جنگی پیروز می‌شد اما امروز شاهد شکست‌های متعدد این رژیم هستیم و واقعیت این است که اضمحلال این رژیم سفاک نزدیک است.

 

باید با شیوه‌های جدید مظلومیت مردم فلسطین را برای دنیا تبیین کنیم

رضایی: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط امام خمینی (ره) بود تا امت اسلامی هر ساله به طور ویژه به مسئله مهم فلسطین توجه کنند و در واقع فلسطین را به کانون توجهات جهان اسلام تبدیل کرد.

موضوع فلسطین و حمایت از مردم مظلوم آن و انزجار از اسرائیل به حدی گسترش پیدا کرد که امروز فقط مسلمانان نیستند که از جنایت‎های رژیم صهیونیستی ابراز برائت می‌کنند بلکه مردم در کشورهای مختلف نسبت به جنایت‌های اسرائیل موضع دارند.

البته فعالیت‌های ما در قالب‌های مختلف برای حمایت از فلسطین همچنان باید ادامه داشته باشد و حتی نیاز به این داریم که به شیوه‌های جدید و با خلاقیت و ابتکار، مظلومیت و حقانیت مردم فلسطین و همچنین سفاک بودن صهیونیست‌ها را تبیین کنیم. لذا نباید در همین جایی که هستیم متوقف شویم و به همین میزان کارهایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، رضایت داشته باشیم چرا که یقینا ظرفیت کار در این زمینه بسیار بیشتر از این چیزی است که دارد انجام می‌شود.

اسرائیل طی ۲۰ سال گذشته در همه جنگ‌ها شکست خورده است

قنادباشی: رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ به بعد یعنی طی ۲۰ سال گذشته، در هشت جنگی که خودش آغاز کرده‌ در منطقه شکست خورده است. این در حالی است که صهیونیست‌ها و آمریکا طی دو سه سال اخیر نیز در طراحی‌هایی که داشته‌اند با شکست مواجه شده‌اند.

به عنوان مثال اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رئیس‌جمهور سابق آمریکا، نتیجه عکس داد، چرا که از زمان به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ، حتی فلسطینی‌های موافق فرایند عادی‌سازی نیز به هویت مقاومت پیوستند زیرا دیدند قلب فلسطین مورد هدف قرار گرفته شده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی حتی در طرح عادی سازی روابط با کشورهای عربی هم شکست خوردند. چرا که آن‌ها در این مسیر کشورهایی مانند امارات و بحرین را برای عادی‌سازی روابط انتخاب کرده‌اند که کمترین جمعیت را دارند و اصلا چیزی به معنای ملت در این کشورها خیلی معنا ندارد؛ زیرا آمریکا و اسرائیل از جانب ملت‌ها به شدت احساس خطر می‌کنند.

لذا تلاش آمریکایی‌ها برای عادی‌سازی روابط میان برخی کشورهای کوچک با صهیونیست‌ها به جای آنکه نشان‌دهنده توانمندی آمریکایی‌ها و مقبولیت رژیم صهیونیستی در منطقه باشد، ضعف و ناتوانی آمریکا و مورد نفرت بودن بیش از پیش رژیم کودک‌کش را اثبات کرد.

صهیونیست‌ها امروز در اسرائیل احساس ناامنی می‌کنند

قدیری‌ابیانه: امروز شرایط در اسرائیل به گونه‌ای است که بسیاری از صهیونیست‌ها احساس ناامنی می‌کنند و به همین جهت امیدی به آینده ندارند و به دنبال این هستند که به کشورهای خودشان بازگردند.

حتی بسیاری از آن‌ها برای برگشتن به کشورشان نیاز به ویزا هم ندارند چون تابعیت آن کشور را دارند مثلا ۷۰۰ هزار صهیونیست تابعیت آمریکا را دارند و خیلی از آن‌ها نیز تابیعت کشورهای اروپایی را دارند.

 

باید تمام ظرفیت‌ها را به کار گرفت و افکار عمومی را علیه جنایات جنگی و کودک‌کشی رژیم غیرقانونی صهیونیستی بسیج کرد. جامعه جهانی به ویژه نخبگان کشورها باید انواع تهدیدات بالقوه و بالفعل رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی علیه بشریت را تبیین و حتی خلع سلاح اتمی این رژیم سفاک را مطالبه کنند.

اقدامات ما باید از داخل کشور فراتر برود و باید ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی در سطح جهانی افشا شود و به ویژه مردم کشورهای آمریکا و اروپا باید مخاطب خاص این تبلیغات باشند.

البته امروز مسئله فلسطین از جهان اسلام فراتر رفته و حتی در کشورهای غیر اسلامی به تصاویر جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها واکنش نشان داده و حتی کالاهای اسرائیل در برخی کشورها مورد تحریم قرار گرفته است.

حتی آمریکا هم می‌داند که اسرائیل امروز دیگر اسرائیل ۴۰ سال قبل نیست

رضایی: واقعیت مهم منطقه‌ای و بین‌المللی که امروز شاهد آن هستیم، ضعف روز افزون رژیم صهیونیستی و روند رو به اضمحلال این رژیم  است؛ این مسئله به قدری جدی است که حتی خود حامیان اسرائیل در آمریکا و غرب نیز تا حدی به آن پی برده‌اند و می‌دانند که اسرائیل امروز دیگر اسرائیل ۴۰ سال قبل نیست.

البته این مسئله خیلی هم چیز پیچیده‌ای نیست، چرا که اگر به وضعیت رژیم صهیونیستی در چند دهه اخیر نگاه کنیم به این واقعیت به روشنی پی می‌بریم. به عنوان مثال کافی است به نتایج و سرانجام جنگ‌های مختلفی که صهیونیست‌ها طی چند دهه اخیر خودشان آغازکننده آن بودند مراجعه کنیم تا متوجه شویم که اسرائیل امروز در چه شرایطی قرار دارد.

این مسئله فقط به جنگ‌های نظامی صهیونیست‌ها هم خلاصه نمی‌شود چرا که آن‌ها از نظر سیاسی و دیپلماتیک هم شکست‌های جدی را متحمل شده‌اند. به عنوان مثال پروژه‌هایی مانند اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل که توسط رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام شد و یا تلاش برای عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی یا مسئله معامله قرن، هیچ‌گاه نتایج موردنظر آمریکا و اسرائیل را به دنبال نداشت و حتی موجب اتحاد بیشتر فلسطینی‌ها شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=26065
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها