• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

2

این سرطان ارتباط تنگاتنگی با سیگارکشیدن دارد

  • کد خبر : 6467
  • 27 مهر 1400 - 8:43
این سرطان ارتباط تنگاتنگی با سیگارکشیدن دارد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست اسحاق حسینی فوق تخصص گوارش و کبد در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره تغذیه خانم‌های باردار جهت پیشگیری از ریفلاکس در نوزاد گفت: ریفلاکس در نوزاد قابل پیش بینی نیست ولی اکثرا نوزادانی دچار ریفلاکس می‌شوند که مادرانشان به این بیماری مبتلا هستند و اما خانم‌های باردار […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

اسحاق حسینی فوق تخصص گوارش و کبد در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره تغذیه خانم‌های باردار جهت پیشگیری از ریفلاکس در نوزاد گفت: ریفلاکس در نوزاد قابل پیش بینی نیست ولی اکثرا نوزادانی دچار ریفلاکس می‌شوند که مادرانشان به این بیماری مبتلا هستند و اما خانم‌های باردار باید سعی کنند غذای چرب نخورند و بلافاصله پس از غذاخوردن نخوابند. از مواد پروتئینی استفاده کنند و ورزش را هم فراموش نکنند.

وی افزود: متاسفانه ریفلاکس در نوزادان بسیار شایع است و رعایت‌های مادر هم به این معنا نیست که فرزند دچار ریفلاکس نشود. 

فوق تخصص گوارش و کبد کشورمان با اشاره به اینکه مصرف قرص در برخی افرادی که زخم معده و گاستریت دارند می‌تواند موجب درد شود گفت: این افراد حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و اگر در سن بالایی باشند حتما باید آندوسکوپی کنند.

اسحاق حسینی افزود: برخی افراد که نمی توانند غذایشان را به خوبی هضم کنند و به صورت توأمان اوره هم دارند گفت: به احتمال زیاد این اشخاص مشکلات کلیوی داشته و سیستم گوارشی تنبلی دارند . آنها باید به پزشک مراجعه کرده؛ اوره را کنترل کنند و برای بهبود گوارش گوشت، حبوبات و مواد نفاخ و غذاهایی مثل آش و سوپ را کمتر مصرف کرده و در صورت نیاز آندوسکوپی کنند.

وی با مضر خواندن سیگار و چای برای کنترل بیماری‌های گوارشی گفت: قلیان ۱۷ برابر سیگار عوارض خطرناک دارد. ضمن اینکه زخم معده و اثنی عشر در افرادی که سیگارمی کشند به خوبی بهبود نمی‌یابد؛ عوارض خطرناک تری خواهد داشت و دوباره عود خواهد کرد. سرطان‌های دستگاه گوارش ارتباط تنگاتنگی با سیگارکشیدن دارد و استعمال آن توسط نوجوان و جوانان بسیار نگران کننده است.

اسحاق حسینی با تاکید بر مصرف شیر به ویژه قبل از خواب به عنوان آنتی اسید قوی گفت: اگر قرار باشد یک وعده غذایی مصرف شود آن هم صبحانه است. شیر آنتی اسید بسیار خوبی است. برخی افراد لاکتاز ندارند و با مصرف شیر دچار نفخ و تهوع و اسهال می‌شوند به این افراد توصیه می‌شود شیر نخورند و مصرف فرآورده‌های لبنی مثل ماست و دوغ را کنترل کنند. برای افرادی که با مصرف شیر مشکل ندارند مصرف شیر در صبحگاه توصیه می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد ، خوردن هوا در هنگام نوشیدن آب و و سایر نوشیدنی ها وغذا خوردن را موجب نفخ شکمی عنوان کرد و اظهار داشت: از موارد دیگر می توان به افزایش باکتری‌های دستگاه گوارش و مصرف مواد غذایی نفاخ مثل حبوبات اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه زندگی مدرن باعث شده تا بیماری کبد چرب در انسان‌ها افزایش یابد اظهار داشت: در حال حاضر از هر ۳ نفر ۱ نفر به بیماری کبد چرب مبتلا است. شایعترین علت بالابودن آنزیم کبدی، کبد چرب است. کبد چرب، بیماری بی‌علامت است اما با سونوگرافی و آزمایش می‌توان از درجه آن مطلع شد و بیماری را کنترل کرد که به درجات بالاتر و سیروز نرسد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6467
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.