• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

بررسی پیشنهاد انعقاد توافقنامه همکاری مشترک میان ایران و جمهوری کنیا

  • کد خبر : 25915
  • 30 فروردین 1401 - 15:54
بررسی پیشنهاد انعقاد توافقنامه همکاری مشترک میان ایران و جمهوری کنیا

به گزارش طلوع سیاست، به گزارش خبرآنلاین از کیش : مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بعد از ظهر یکشنبه ۲۸ فروردین، در جلسه ای با جاشوا ا. گاتیمو سفیر جمهوری کنیا در ایران که در سازمان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های موجود در جزیره کیش به ویژه […]

به گزارش طلوع سیاست،

به گزارش خبرآنلاین از کیش : مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بعد از ظهر یکشنبه ۲۸ فروردین، در جلسه ای با جاشوا ا. گاتیمو سفیر جمهوری کنیا در ایران که در سازمان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های موجود در جزیره کیش به ویژه آمادگی موسسه علوم و فنون کیش برای انعقاد توافقنامه ای با خانه نوآوری و فن آوری نایروبی بر لزوم اهمیت همکاری های مشترک میان دو کشور تاکید کرد.

مهدی کشاورز در رابطه با بازدید سفیر جمهوری کنیا در ایران از ظرفیت های گردشگری کیش، تصریح کرد: انتظار داریم روابط دوستانه ای که میان دو کشور وجود دارد در حوزه های خاص اقتصادی، تجاری و به ویژه گردشگری جزیره کیش مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که قاره پهناور آفریقا و کشور کنیا دروازه ورودی شرقی آفریقا به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برای تحقق تبادلات تجاری اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و فنی؛ ضروری است روابط ایران و کنیا توسعه یابد.

کشاورز با اشاره به این که ابتدای آغاز هر کاری، سختی های خاص خود را دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به این که شرکت های خوب کنیایی در ایران و شرکت های ایرانی در کنیا نسبت به سرمایه گذاری اقدام کردند این سطح از روابط مطلوب نیست و باید ارتقاء یابد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با ظرفیت های سرمایه گذاری “هتلینگ، کلوپ های تفریحات دریایی، زمین های فوتبال” در جزیره کیش، اظهار داشت: کشور کنیا در حوزه ورزش های فوتبال و دو میدانی، سرآمد کشور های دیگر است و با توجه به ظرفیت های موجود می توانیم سرمایه گذاری و همکاری های مشترک داشته باشند.مهدی کشاورز با بیان این که منطقه آزاد کیش از آمادگی لازم برخوردار است و در صورت فراهم شدن شرایط؛ پیگیری های لازم برای برقراری پرواز مستقیم بین کیش و نایروبی انجام می شود که این مهم زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری تجاری و یا تبادل محصولات مختلف ایران خواهد شد.

کشاورز افزود: ظرفیت هایی در داخل ایران وجود دارد که با ایجاد نمایشگاه های مشترک می توانیم ظرفیت های دو کشور را در سطح گسترده معرفی کنیم و امیدواریم این جلسه آغازی برای تثبیت و بهبود روابط میان دو کشور باشد.

وی اظهار داشت: منطقه آزاد کیش نمادی کوچک از ایران پر جاذبه و بسیار دیدنی همچون “اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد” در انتظار میزبانی شایسته از مردم خوب کنیا است.

جاشوا ا. گاتیمو سفیر جمهوری کنیا در ایران، با اشاره به تشابه اقلیمی و بافت شهری و همچنین وجود منطقه بومی نشین کیش و مومباسا در کنیا اظهار داشت: این منطقه نیز مانند کیش قطب گردشگری کنیا و جزیره ای در کنار دریای پهناور با درختان نخل و صخره های مرجانی است.

وی با بیان این که شهر تاریخی حریره و شهر زیر زمینی کاریز یکی از ظرفیت های گردشگری منحصربفردی است که از جذابیت قابل توجهی برخوردار است، گفت: توپ جنگی که به صورت نمادین در شهر حریره در معرض دید عموم قرار گرفته است به عنوان یکی از سلاح های جنگی کشور پرتقال بود امروزه از جذابیت های گردشگری کیش محسوب می شود و بیانگر تجربه تاریخی مشترک کیش و کنیا است.

سفیر جمهوری کنیا با اشاره به فعالیت آژانس های هواپیمایی در حوزه گردشگری و برقراری خطوط پروازی این دو کشور، تصریح کرد: ایران جذابیت های زیادی برای مردم جمهوری کنیا دارد و با توجه به تمدن دیرینه ایران و برقراری پرواز کیش به دوحه می توانیم از این ظرفیت ها بهره مند شویم.

وی با اشاره به ورزش ماراتن که می تواند گزنیه مناسبی برای برگزار این مسابقات میان ایران و کنیا باشد، گفت: تحقق این مهم می تواند به عنوان گردشگری ورزشی مطرح شود.

لازم به ذکر است در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با سفیر جمهوری کنیا در ایران، رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، حسین همتی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و محمد جواد ایزدی نماینده وزارت امور خارجه در کیش، حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=25915
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها