• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

تخت‌روانچی: مسجد الاقصی باید تحت قوانین بین‌المللی محافظت شود

  • کد خبر : 25970
  • 06 اردیبهشت 1401 - 5:19
تخت‌روانچی: مسجد الاقصی باید تحت قوانین بین‌المللی محافظت شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نشست روز دوشنبه ۲۵ آوریل شورای امنیت در مورد بررسی تحولات فلسطین، با انتقاد از سکوت و بی عملی شورای امنیت در قبال جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین  اظهار داشت تا […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نشست روز دوشنبه ۲۵ آوریل شورای امنیت در مورد بررسی تحولات فلسطین، با انتقاد از سکوت و بی عملی شورای امنیت در قبال جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین  اظهار داشت تا زمانی که شورای امنیت همچنان به انفعال و سکوت خود در قبال این جنایات ادامه می دهد، دستیابی به حقوق فلسطینیان محقق نخواهد شد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: تدام موضع کنونی شورای امنیت تنها رژیم اسرائیل را برای تداوم اشغالگری و جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین تشویق و جسورتر کرده است.

وی گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین کاملاً مستند و غیرقابل انکار است. آنها طبق قوانین بین المللی جنایات جنگی تلقی می شوند و عاملان چنین جنایاتی باید بدون تأخیر بیشتر به دست عدالت سپرده شوند.

 سفیر ایران در سازمان ملل اظهار داشت: شورای امنیت باید تعهدات خود را در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بر اساس منشور انجام دهد و اسرائیل را از طریق تمام ابزارهای قانونی که در اختیار دارد، پاسخگو کند. شورای امنیت همچنین باید مطمئن شود که جنایات جنگی نادیده گرفته نمی شود.

تخت روانچی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت اوضاع در فلسطین اشغالی با ادامه سیاست‌های نژاد پرستانه و جنایات وحشیانه اسرائیل علیه مردم فلسطین بی‌وقفه و بدون پاسخگویی این رژیم وخیم تر شده است.

وی گفت: رژیم اسرائیل جنایات خود را در مقابل دیدگان جامعه بین المللی انجام داده و به خوبی می داند که با هیچ عواقبی مواجه نمی شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به تجاوزات وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوزات اخیر نیروهای اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان را که حرمت و مناسک عبادی مسجد را زیر پا گذاشته و به وقیحانه، موجب تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان شده اند، به شدت محکوم می کند.

وی اظهار داشت: در نتیجه حملات اخیر نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی بیش از ۲۰۰ فلسطینی مجروح و صدها نفر بازداشت شده اند.

سفیر ایران در سازمان ملل با هشدار نسبت به عواقب  هرگونه هتک حرمت به مقدسات مسلمانان گفت هر گونه هتک حرمت به مقدسات مسلمانان و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان در سراسر جهان، نفرت انگیز است و نباید آن را تحمل کرد.

تخت روانچی تاکید کرد: با روند نگران کننده کنونی باید فورا و به طور جدی مقابله کرد. برای جلوگیری از یک فاجعه با تأثیرات گسترده، وضعیت تاریخی و قانونی این مکان مقدس باید تحت قوانین بین المللی حفظ و محافظت شود. ما از جامعه جهانی می خواهیم که اقدامات پیشگیرانه لازم را برای حفاظت از مسجد الاقصی، از جمله میراث فرهنگی آن در برابر حملات نیروهای اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان افراطی اتخاذ کند.

نماینده دائم ایران با اشاره به گزارشات سازمان ملل گفت گزارش‌های سازمان ملل حاکی از آن است که رژیم اسرائیل در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ به سیاست‌های ظالمانه و توسعه‌طلبانه و اقدامات جنایتکارانه غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، کشتار مردم بی‌گناه از جمله زنان و کودکان، مصادره، تصرف و تخریب اموال مردم فلسطین و تخلیه خانه هایشان باتوسل به زور ادامه داده است. علاوه بر این، به عنوان مجازات دسته جمعی علیه مردم بی گناه غزه، محاصره غیرانسانی غزه همچنان ادامه دارد. این جنایت علیه بشریت، نقض تمامی قوانین و هنجارهای بین المللی و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

تخت روانچی همچنین فعالیت های بی ثبات کننده رژیم اسرائیل در منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت رژیم اسرائیل با نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و با تهدید آشکار به استفاده از زور علیه سایر کشورهای منطقه، به فعالیت های بی ثبات کننده و شرورانه خود در منطقه ادامه می دهد که تهدیدی واقعی علیه صلح و امنیت منطقه است.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: مناقشه فلسطین تنها در صورتی قابل حل است که اشغال پایان یابد و حقوق مسلم مردم فلسطین به طور کامل به رسمیت شناخته شده  و مورد حمایت قرار گیرد و در نتیجه، حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین های اشغالی بازگردانده شود.

  سفیر و نماینده دائم کشورمان در پاسخ به اتهامات بی پایه و اساس نماینده رژیم صهیونیستی علیه ایران نیز اظهار داشت نماینده رژیم اسراییل با توسل به دروغ و سوء استفاده از  تریبون شورای امنیت بار دیگر ادعاهای واهی علیه کشورم مطرح کرد که قاطعانه رد می شود.

تخت روانچی گفت: این ادعاهای بی اساس فقط با قصد منحرف کردن توجه از تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل به فلسطین و کشورهای منطقه مطرح شده است. این یک اقدام بیهوده است زیرا جامعه بین المللی به خوبی از دروغ و فریب اسرائیل آگاه است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=25970
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها