• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

تشدید نظارت و بازرسی‌ها در بازار استان تهران / عوامل افزایش قیمت‌ها مشخص شود

  • کد خبر : 13964
  • 17 آبان 1400 - 9:30
تشدید نظارت و بازرسی‌ها در بازار استان تهران / عوامل افزایش قیمت‌ها مشخص شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست استاندار تهران بر لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای تنظیم بازار در سطح استان تهران تأکید کرد. به گزارش ایسنا، ‌محسن منصوری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت: در حوزه تنظیم بازار منفعل هستیم و عکس‌العملی نسبت به بازار، کار می‌کنیم. گزارش‌ها نسبت به هفته قبل و […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

استاندار تهران بر لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای تنظیم بازار در سطح استان تهران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، ‌محسن منصوری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت: در حوزه تنظیم بازار منفعل هستیم و عکس‌العملی نسبت به بازار، کار می‌کنیم. گزارش‌ها نسبت به هفته قبل و ماه قبل رشد سه درصدی را نشان می‌دهد اما به صورت متوسط ۶۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل را داشته‌ایم، این یعنی معیشت مردم و حقیقت این است که مردم به لحاظ معیشتی در سختی هستند.

وی افزود: نمی‌شود وضعیت این طور باشد و هر روز مردم درب مغازه‌ها شاهد افزایش قیمت‌ها باشند. ما مسئولیت پذیرفته‌ایم و باید کار کنیم. همه متولیان این موضوع باید در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند.

منصوری ادامه داد: آستانه تحریک ما بسیار بالا رفته است. ممکن است ما مدیران خیلی به لحاظ معیشتی با افزایش سه درصدی فشار را متوجه نشویم اما برای مردم شرایط به گونه‌ای دیگر است لذا دیر تصمیم می‌گیریم و دیر اقدام می‌کنیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های استان تهران گفت: هر دستگاهی در سطح استان، ساختمان و یا مجموعه خالی و یا زیرساخت بلااستفاده داشته باشد قانون به ما اجازه داده که آن را تبدیل به احسنت کنیم.

وی ادامه داد: ‌در چرخه اقتصاد باید با سیستم و برنامه عمل کنیم. مسئله اصلی ما باید مشخص شود که چه موضوعی است. مسئله اصلی آیا تورم است؟ سود یا درآمد است؟ باید برای هر یک از این‌ها برنامه مشخص داشته باشیم اما نقطه‌ای که همه اقتصاددانان روی آن تأکید دارند حوزه تولید است که اشتغال، تورم، درآمد، سود و ضرر را حل می‌کند؛ لذا اصل تولید است.

منصوری افزود: ما نیازمند برنامه هستیم. چطور می‌شود که نیاز مصرف مرغ روزانه استان ۱۵۰۰ تُن باشد اما در حوزه مدیریت آن با معضل مواجه باشیم. باید برنامه کوتاه مدت برای این حوزه داشته باشیم و برنامه بلندمدت نیز تدوین شود. در این مسیر هر پشتیبانی از سوی استانداری نیاز باشد حتما انجام خواهیم داد.

وی تأکید کرد:‌  باید نامه‌ای تنظیم شود خطاب به رئیس جمهور و هر اختیاری که نیاز است اخذ شود. در آن ذکر شود تا بهانه‌ای برای تنظیم بازار وجود نداشته باشد. از سوی دیگر نیازمند تشدید نظارت و بازرسی‌ها هستیم. نباید در چنین شرایطی شاهد اتفاق افتادن احتکار باشیم. باید بحث‌های فنی را در دستور کار قرار دهیم تا عوامل افزایش قیمت‌ها مشخص شود. این کار نیازمند تشکیل اتاق فکر و اتاق عملیات است. بی تردید جلسه ستاد تنظیم بازار جزو مهمترین جلسات استان تهران قلمداد می‌شود که با اراده جمعی باید هر چه جدی‌تر در جهت حل معضلات گام برداریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13964
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها