• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

توضیحات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره یک خبر

  • کد خبر : 6238
  • 28 مهر 1400 - 18:30
توضیحات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره یک خبر

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست در پی انتشار نتایج یک مقاله با عنوان «بررسی وجود آمیب‌های آزادزی و بیماری‌زا در بطری‌های آب معدنی، آب شرب و سطحی در شمال و شمال شرق ایران با استفاده از روش کشت و PCR- Sequencing» در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور و بازنشر آن از سوی ایسنا، شرکت […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

در پی انتشار نتایج یک مقاله با عنوان «بررسی وجود آمیب‌های آزادزی و بیماری‌زا در بطری‌های آب معدنی، آب شرب و سطحی در شمال و شمال شرق ایران با استفاده از روش کشت و PCR- Sequencing» در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور و بازنشر آن از سوی ایسنا، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، نتایج این مقاله که در «پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور» نیز منتشر شده و مهدی زارعان از دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجری اصلی آن بوده است، امروز از سوی ایسنا بازنشر شد که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توضیحات زیر را در این باره ارائه کرد:

«پیرو درج خبری با عنوان “وجود نوعی انگل در منابع آب آشامیدنی کشور” موارد زیر جهت تشریح موضوع و استحضار اعلام می‌شود:

۱- پس از پیگیری‌های انجام شده مشخص گردید که موضوع فوق الذکر صرفاً در یک مقاله‌ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان شده و توسط مقامات رسمی بهداشتی استان خراسان رضوی و دیگر استان‌های شمال و شمال شرق کشور نیز تائید نشده است. علاوه بر اینکه در مقاله ذکر شده به مشاهده عوامل انگلی صرفاً در منابع آب خام مثل آب ورودی به سدها و آب رودخانه‌ها اشاره شده است و نه آب آشامیدنی که در شبکه‌های توزیع شهری و روستایی.

۲-  پس از پیگیری موضوع به صورت تلفنی از رئیس گروه محترم آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نامبرده نیز موضوع را تائید نکردند و اظهار داشتند صحت و سقم آن نیاز به بررسی‌های تخصصی دارد.

۳-  با توجه به کنترل‌ها و آزمایش‌های روزانه‌ای که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت‌های آب و فاضلاب در خصوص آب آشامیدنی انجام می‌شود، در صورت وجود هر گونه آلودگی، مورد تائید وزارت مذکور به صورت مکتوب موضوع را به شرکت‌های آب و فاضلاب جهت پیگیری اعلام می‌نماید که در مورد خبر مذکور تاکنون هیچ گونه مکاتبه رسمی با شرکت‌های آب وفاضلاب انجام نشده است.

۴- با توجه به توضیحات بالا و با عنایت به اهمیت کیفیت آب آشامیدنی که جزء خط قرمزهای وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب می‌باشد، ضمن تکذیب خبر منتشر شده انتظار می‌رود جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی بدون منبع موثق علمی و تائید شده‌ای توسط مراجع ذی صلاح از انتشار اینگونه مطالب خودداری گردد و قبل از هر گونه خبر مرتبط با حوزه سلامت جامعه هماهنگی لازم با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام گردد.»

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6238
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها