• امروز : پنج شنبه - ۴ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

2

حکیمی‌پور: اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی جراحی مهم در اقتصاد کشور است

  • کد خبر : 26234
  • 19 اردیبهشت 1401 - 19:30
حکیمی‌پور: اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی جراحی مهم در اقتصاد کشور است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست احمد حکیمی‌پور در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، درباره اقدام دولت برای اصلاح ارز ۴۲۰۰ گفت: دولت باید درخصوص تاثیرات و تبعات اصلاح ارز ۴۲۰۰ اطمینان بدهد. البته آزادسازی ارز ترجیحی کار درستی است اما نمی‌دانیم چه اتفاقی می افتد. دبیر کل حزب اراده ملت افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

احمد حکیمی‌پور در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، درباره اقدام دولت برای اصلاح ارز ۴۲۰۰ گفت: دولت باید درخصوص تاثیرات و تبعات اصلاح ارز ۴۲۰۰ اطمینان بدهد. البته آزادسازی ارز ترجیحی کار درستی است اما نمی‌دانیم چه اتفاقی می افتد.

دبیر کل حزب اراده ملت افزود: اگر دولت این کار را از روی مطالعه انجام داده‌ باشد و بتواند تبعات تورمی آن را مهار کند اقدام بسیار خوبی است و جلوی بسیاری از رانت‌ها را می‌گیرد زیرا عده‌ای از این مسیر به رانت رسیده اند اما اگر نتوانند آثار تورمی و اقتصادی آن را مدیریت کنند ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

حکیمی‌پور بیان کرد: اگر دولت برای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تصمیم گرفته‌ است باید کار را با قاطعیت و تدبیر جلو ببرد چراکه شوک‌های تورمی و آثار و تبعات آن روی اقلام و ارزاقی که مردم هر روز با آن مواجه هستند، می‌گذارد.

وی ادامه داد: اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی جراحی مهم در اقتصاد کشور است به شرطی که همه ابعاد و تبعات آن را مطالعه و پیش‌بینی کرده باشند و با کمترین عوارض و هزینه‌ها جلو بروند.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: البته اصل کار خوب است اما اینکه در عمل چگونه بتوانند آن را پیاده کنند که آثار و عوارض تورمی آن روی سفره‌های مردم بخصوص دهک‌های پایین جامعه فشار را کم کند کمی جای نگرانی دارد.

حکیمی‌پور عنوان کرد: وقتی که ارز به شکل دونرخی است و عده‌ای از سال‌های گذشته از این ارز به جیب زده‌اند مشخص است که از جیب مردم دزدیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که دولت به‌ دنبال این سیاست رفته است باید در جریان بحث‌های تورمی و فشاری که روی سفره‌های مردم می‌گذارد، باشد و اگر بتوانند این مسائل را مدیریت کرده و جلوی آن ضربه‌ها را بگیرد سیاست، سیاست درستی است.

دبیرکل حزب اراده ملت درباره حذف یارانه پنهان اظهار کرد: این کار سال‌هاست که روی آن بحث می‌شود و به یاد دارم از دولت نخست هاشمی رفسنجانی در مورد این موضوع صحبت می‌شود اما هر دولتی که آمده حرفی را بیان کرده اما یا جرات اجرای آن را نداشته و یا در میانه اجرا، کار را رها کرده است.

حکیمی‌پور افزود: این اقدام ها جراحی‌های بزرگ اقتصادی است و اقتصاددانان باید در این خصوص نظر بدهند که آیا دولت این توان دارد و با او همراهی می‌کنند و می تواند این سیاست را جلو ببرد؟

وی ادامه داد: یارانه‌های پنهان تبدیل به بازار زیرزمینی شده است و مردمی که یارانه باید به آنها برسد از آن برخوردار نیستند و این یارانه به جیب سوداگران می‌رود. اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام بسیار بزرگی است. البته من در جزییات برنامه‌های آن‌ها قرار ندارم و فقط باید ابعاد و آثار تورمی و فشار اقتصادی آن را بررسی کنند.

این فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اگر سیاست اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی را اعلام کرده‌اند و می‌خواهند آن را دنبال کنند باید تردیدها را کنار بگذارند اما اگر کار را شروع کنند و میانه راه کنار بگذارند، مانند سنوات گذشته هم کاری انجام نمی‌شود و هم اثر سوء خود را می‌گذارد یعنی هم کار ناقص می‌ماند و هم آثار تورمی وخیمی که در اقتصاد دارد سر جای خود باقی می‌ماند. البته من اقتصاددان نیستم و نظراتم را به عنوان یک فرد کف جامعه بیان کردم.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=26234
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها