• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

3

رونمایی اهداف سبز بزرگترین صادرکننده نفت جهان

  • کد خبر : 7210
  • 01 آبان 1400 - 11:44
رونمایی اهداف سبز بزرگترین صادرکننده نفت جهان

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست عربستان سعودی متعهد شد انتشار گازهای گلخانه ای را در این کشور تا سال ۲۰۶۰ ریشه کن کند. به گزارش ایسنا، این تصمیم نقطه عطفی برای بزرگترین صادرکننده نفت جهان است که دولتش همواره با کاهش سرمایه گذاری در سوختهای فسیلی مخالفت کرده و فعالان اقلیمی را مسبب افزایش […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

عربستان سعودی متعهد شد انتشار گازهای گلخانه ای را در این کشور تا سال ۲۰۶۰ ریشه کن کند.

به گزارش ایسنا، این تصمیم نقطه عطفی برای بزرگترین صادرکننده نفت جهان است که دولتش همواره با کاهش سرمایه گذاری در سوختهای فسیلی مخالفت کرده و فعالان اقلیمی را مسبب افزایش امسال قیمتهای انرژی خوانده است. شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی این خبر را روز شنبه در گشایش یک کنفرانس اقلیمی اعلام کرد.

کشورهای اروپایی و آمریکا عربستان سعودی که یکی از بالاترین سرانه های آلایندگی در جهان را دارد را برای تسریع تلاشها برای محدود کردن انتشار آلایندگی و سرمایه گذاری بیشتر در انرژی تجدیدپذیر تحت فشار قرار داده اند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی که ۱۱ اکتبر با محمد بن سلمان داشت، ابراز امیدواری کرده بود تعهد این کشور برای صفر کردن آلایندگی را ببیند. این تصمیم در آستانه کنفرانس اقلیمی COP۲۶ که ماه جاری در گلاسکو برگزار خواهد شد، امتیازی برای انگلیس فراهم می کند.

هدف صفر کردن آلایندگی لزوما به معنای آن نیست که عربستان سعودی باید تولید نفت را کاهش دهد زیرا تنها مربوط به آلایندگیهای سرزمینی است. طبق مقررات سازمان ملل متحد، آلایندگیهای مربوط به دود خودروها، کارخانه ها و نیروگاههای خارج از عربستان به حساب نمی آیند.

دولت عربستان به دنبال افزایش ظرفیت تولید نفت از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۱۳ میلیون بشکه است. انتظار می رود این پروژه شش سال زمان ببرد و میلیاردها دلار هزینه داشته باشد.

عربستان سعودی دهمین انتشاردهنده بزرگ دی اکسید کربن در جهان است و در میان کشورهای گروه G-۲۰ بزرگترین سرانه آلایندگی را دارد. رسیدن به سطح کربن خنثی به معنای معکوس کردن جدی روند افزایش آلایندگی است که در دو دهه گذشته مشاهده شده است.

هدف گذاری جدید در بحبوحه تغییرات در میان کشورهای نفتی بزرگ صورت گرفته است. امارات متحده عربی ماه جاری نخستین کشوری در منطقه خلیج فارس شد که اعلام کرد آلایندگیهای خود را تا سال ۲۰۵۰ صفر می کند. روسیه کمتر از یک هفته بعد این اقدام را دنبال کرد و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مهلت ۲۰۶۰ را اعلام کرد.

عربستان سعودی اکنون همسو با اکثر اقتصادهای بزرگ گام برمی دارد. دانشمندان می گویند اگر جهان بخواهد از بدترین اثرات گرمایش جهانی اجتناب کند، این تغییرات ضروری هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جیم کرین از دانشگاه رایس هیوستون و نویسنده “پادشاهیهای انرژی: نفت و بقای سیاسی در خلیج فارس” می گوید مذاکره کنندگان سعودی در کنفرانسهای اقلیمی احتمالا همچنان تلاش خواهند کرد پیشنهادهای سایر کشورها برای کاهش سرمایه گذاریهای نفت و گاز را کم اثر کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7210
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها