• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

0

زارع پور: مخالف افزایش تعرفه اینترنت هستیم

  • کد خبر : 25976
  • 07 اردیبهشت 1401 - 16:22
زارع پور: مخالف افزایش تعرفه اینترنت هستیم

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، عیسی  زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت اینترنت، افزود: اپراتورها خواستند به دلیل تورم این سال‌ها، بسته‌های اینترنتی که زیر کف قیمت بوده را حذف کنند. وی ادامه داد: از طرفی هم خواستند بسته‌های جدید […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، عیسی  زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت اینترنت، افزود: اپراتورها خواستند به دلیل تورم این سال‌ها، بسته‌های اینترنتی که زیر کف قیمت بوده را حذف کنند.

وی ادامه داد: از طرفی هم خواستند بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید معرفی کنند که ما مخالف بودیم.

زارع پور اظهار داشت: به اپراتورها اعلام کردیم اگر برنامه و نیاز به منابعی برای توسعه دارند، حتماً باید این برنامه را ارائه دهند تا بعد بررسی آن را در قالب الحاقیه تبدیل به تعهد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات مخالف هرگونه افزایش قیمت و بسته‌های جدید است مگر اینکه تضمین بدهند کیفیت شبکه را طبق یک برنامه زمانبندی مشخص افزایش می‌دهند.

زارع‌پور درباره طرح صیانت، اظهار داشت: چیزی به نام طرح صیانت نداریم. فعلا این طرح در مجلس است و مجلس نیز اختیار قانونگذاری دارد. هر زمان مجلس، قانونی را تصویب کرد ما در مورد آن تصمیم می‌گیریم. 
وی ادامه داد: باید ببینیم مسیر تصویب این طرح در مجلس چگونه است، سپس اشکالات را مطرح کرده و در این زمینه فعال خواهیم شد. موضوع دولت این است که فضای مجازی نیاز به قانون دارد. ۱۵ سال از آخرین قانون دراین خصوص می‌گذرد. 
فضای مجازی باید قاعده و قانون داشته باشد
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، فضای مجازی را زیست اصلی زندگی مردم دانست و تأکید کرد که این فضا حتما باید قاعده و قانون داشته باشد تا مردم متضرر نشوند.
وی افزود: به عنوان حاکمیت باید بتوانیم از حقوق مردم دفاع کنیم. حتما در این زمینه مشارکت فعال خواهیم داشت تا یک نسخه قابل قبول با همکاری نمایندگان مجلس به تصویب برسد.

قانونمند شدن فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت نیست

زارع‌پور با بیان اینکه امروز تمام زندگی مردم وارد فضای مجازی شده است و حتما باید این حوزه قاعده‌مند باشد، ادامه داد: قانونمند شدن این حوزه به معنای اعمال محدودیت نیست. همین الان اتحادیه اروپا در مورد حضور پلتفرم‌های آمریکایی تصمیم‌گیری می‌کند.

وزیر دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: نگاه ما در دولت سیزدهم این است که بسیاری از گره‌های کشور با فناوری اطلاعات قابل باز شدن است. نگاه ما فرصت محور است و می‌خواهیم بیشترین استفاده را از این فناوری داشته باشیم اما به هرحال باید فضا قاعده مند باشد.

وی افزود: در طرح صیانت، ظرفیت قانون‌مند کردن فضای مجازی وجود دارد اما اشکالاتی هم دارد که ما برای حل آنها فعالانه مشارکت می‌کنیم.

زارع‌پور با اشاره به کندی اینترنت، گفت: کندی و تندی اینترنت باید ملاک داشته باشد، ممکن است در منزل ما کند و در محل کار شما پرسرعت باشد. به لحاظ رتبه‌بندی های جهانی که هفته گذشته منتشر شد ما در اینترنت موبایل ۶ پله ارتقا پیدا کردیم. سرعت هم در ابتدای دولت سیزدهم ۲۱ بود و الان نزدیک ۲۵ شده‌ایم. 

وی اضافه کرد: ممکن است در بعضی نقاط اختلال وجود داشته باشد که طبیعی است. میانگین سرعت اینترنت در کشور بر اساس اعلام مراکز جهانی رو به رشد است.

وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه امروز هیأت دولت گفت: یک طرح ملی با عنوان طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها، در راستای ایجاد یک شبکه پرسرعت و با کیفیت دنبال می‌شود و امروز هیأت دولت تصویب کرد که ۸ درصد از سهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه صرف توسعه ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری شود.

وی افزود: هر زمان این مصوبه ابلاغ شود، ما ظرف یکی دو هفته آینده فراخوان عمومی به اپراتورها خواهیم داد، تقسیم کار ملی انجام و این پروژه با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد. این ۵ میلیون پورتی که هدف گذاری کردیم، با مصوبه امروز دولت تسهیل خواهد شد.

زارع پور همچنین در بخش دیگری از گفتگو درباره روز جهانی قدس گفت: مردم فلسطین چندین دهه است که تحت ظلم و ستم و دشمنی صهیونیست‌های غاصب هستند. هرسال مردم ایران برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین در راهپیمایی شرکت می‌کنند و بنده هم اگر توفیق داشتم شرکت خواهم کرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=25976
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها