• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

3
نماینده شورای عالی استان ها در کمیسیون اقتصادی دولت:

شوراهای اسلامی در تطابق مصوبات مجلس و دولت با واقعیت جامعه نقش موثری دارند

  • کد خبر : 33111
  • 16 خرداد 1403 - 12:32
شوراهای اسلامی در تطابق مصوبات مجلس و دولت با واقعیت جامعه نقش موثری دارند
نماینده شورای عالی استان ها در کمیسیون اقتصادی دولت گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهاد مدنی برخاسته از دل مردم، می‌توانند نقش مؤثری در ارتقای کیفیت مصوبات مجلس و دولت در تطابق آن‌ها با واقعیات جامعه داشته باشند.

پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیاست در مصاحبه با سینا ساریخانی نماینده شورای عالی استان ها در کمیسیون اقتصادی دولت به گفتگو نشست:
لطفا خودتان را برای مخاطبین پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیاست معرفی کنید ؟
اینجانب سینا ساریخانی هستم که محل تولدم صفاشهر فارس می باشد و عمده فعالیت هایم در حوزه‌های مدیریت اقتصادی و سیاسی می باشد. در مقاطع تحصیلی موفق به اخذ مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی و کارشناس حوزه صنعت و معدن و در مقطع کارشناس ارشد نیز در رشته مدیریت شهری تحصیل نموده ام و هم اکنون دانشجوی رشته دکترای مدیریت هستم
آیا تاکنون طرح های اقتصادی از سوی نمایندگان مردم در شورای اسلامی استان ها در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده است ؟
شوراها یک نهاد مدنی، مشورتی، نظارتی و مورد اعتماد جامعه و رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند و در کمک به دولت و مجلس در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی می‌کنند.
شوراهای اسلامی به عنوان نهاد مدنی برخاسته از دل مردم، می‌توانند نقش مؤثری در ارتقای کیفیت مصوبات مجلس و دولت در تطابق آن‌ها با واقعیات جامعه داشته باشند.
شورای عالی استان‌ها تا الان تعداد زیادی طرح، برنامه و پیشنهاد در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و مدیریت یکپارچه شهری به دولت و مجلس داده است. شورای عالی استان‌ها با پیگیری مسائل و مشکلات مردم با قوه مجریه، مقننه و قضائیه تعامل، همکاری و مطالبه گری حداکثری را دارد.
برای تقویت جایگاه شوراها و خدمت رسانی بهتر به مردم باید طرح ها و ایده های کاربردی شورای عالی استانها در دولت و مجلس بررسی و تصویب شود. چرا که دغدغه اصلی اعضای شورای عالی، منافع نظام، مردم و کشور می باشد.
تعامل سه نهاد عمده و تأثیرگذار کشور یعنی دولت، مجلس و شوراها می‌تواند سبب ایجاد برکات و اثرات بسیاری در حل‌ و فصل مسائل شهری و روستایی باشد.
خوشبختانه تعامل و هماهنگی بسیار خوبی میان اکثر مسئولین کشور از جمله دولت و نمایندگان مجلس برای تلاش در راستای خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد که این بسیار ارزشمند است.
و می‌تواند در حل مسائل کشور و مشکلات مردم بسیار کارگشا و زمینه ساز اتفاقات مثبتی در کشور باشد.

شما به عنوان نماینده شورا عالی استانها در کمیسیون اقتصادی دولت چه توقعی از همکاران شورای خود در راستای استفاده از مزیت حضور شما در کمیسیون اقتصادی دولت دارید ؟
توقع و انتظاری که از همکاران عزیز در شورای عالی استان‌ها دارم :
با همفکری و مشورت هم و استفاده از خرد جمعی و تجربیات ارزنده و ارزشمند آنها، طرح ها و پیشنهادهای اقتصادی و صنعتی سازنده ای به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه دهیم. و بدور از فضای سیاسی‌کاری و گروه‌گرایی با همدلی و هم‌فکری هم سعی کنیم تا مدت حضور خود در شورای عالی، فرصتی برای رشد و تعالی شهر و روستا و خدمت صادقانه به مردم قرار دهیم.
کشور عزیزم ایران با وجود داشتن ظرفیت ‌ها و مزیت‌های نسبی فراوان، تا کنون از لحاظ رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.
این روزها اقتصاد کشور در حوزه تولید، صنعت، معدن، کشاورزی، صادرات و صنعت گردشگری با شکاف جدی رو به رو شده است. با کاهش سرمایه‌گذاری در چند سال اخیر به رکوردهای جدیدی در نرخ تولید ناخالص داخلی و به تبع آن در آمار بیکاری مواجه شده ایم.
یکی از محرک­های اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور، افزایش سرمایه­ گذاری است.
متأسفانه در زمینه سرمایه‌گذاری در چند سال اخیر، آنچنان که مورد انتظار بوده موفق به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نشدایم.
باز طراحی و آسیب شناسی قوانین سرمایه‌گذاری و نظر خواهی و همفکری از تولیدکنندگان، کارآفرینان، صنعتگران و متخصصین امر و تغییر سیاست‌ها و رویه های دولتی می‌تواند زمینه و ظرفیت را برای سرمایه‌گذاران آماده کند تا فرصت‌های ویژه اجتماعی و اقتصادی برای همگان ایجاد شود.
از طرفی به علت ضعف درآمد پایدار و کمبود پس‌انداز عملاً فرصت شکل‌گیری سرمایه و انجام سرمایه‌گذاری داخلی نیز مهیا نشده است.
جبران عقب‌ماندگی اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه پایدار نیازمند سرمایه‌گذاری برای بهره‌جویی از مزیت‌های نسبی و توانایی‌های بالقوه و بالفعل اقتصادی کشور است.
اگر مدیران و مسئولان در صنایع تولیدی و تبدیلی و صنعت گردشگری حمایت ویژه ای از سرمایه گذاران انجام دهند و این دو مقوله را در اولویت قرار دهند، موفقیت و پیشرفت در دسترس خواهد بود.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=33111
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها