• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3
در نشست خبری با امیرعبداللهیان

لاوروف: صادرات واکسن اسپوتنیک به ایران تسهیل می‌شود

  • کد خبر : 3952
  • 14 مهر 1400 - 14:59
لاوروف: صادرات واکسن اسپوتنیک به ایران تسهیل می‌شود
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که باید مسائل منطقه خارج از برجام بررسی شود .

به گزارش طلوع سیاست، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود با بیان اینکه در دیدار با آقای امیرعبداللهیان تاکید بر این شد که هر چه زودتر باید مذاکرات  وین آغاز شود و ایران نیز در این زمینه آمادگی دارد گفت:  البته هدف فقط برگزاری مذاکرات نیست و  باید آمریکا نیز  به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و تحریم ها علیه ایران  در عرصه‌های مختلف  را لغو کند .

وی با بیان اینکه ما موافق برجام و مذاکرات وین  هستیم ،ادامه داد : مسائل منطقه باید خارج از برجام بررسی شود و مشروط کردن این مذاکرات به مسائل منطقه  درست نیست .

وی همچنین با اشاره به طرح امنیتی  روسیه در ارتباط با خلیج فارس گفت : ما از گفت وگوهای ایران و کشورهای منطقه خلیج فارس حمایت می کنیم‌.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر اجرای کامل و تمام برجام به نحوی که توازن منافع کشورهای عضو رعایت شود در نشستی مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان گفت: در این نشست در دیدار با آقای امیرعبداللهیان در ارتباط با آخرین تحولات افغانستان نیز صحبت کردیم. معتقدیم باید حکومتی در افغانستان ایجاد شود که منافع تمامی گروه ها و اقوام در افغانستان محقق شود. باید به اقتصاد افغانستان کمک کنیم. افغانستان نباید مرکزی برای بی ثباتی در منطقه و جهان باشد و از حاکمان افغانستان می خواهیم که با گروه های تروریستی و جریان های غیرقانونی مواد مخدر در این کشور مقابله کنند. وضعیت کنونی در افغانستان از جمله وضعیت اقتصادی معطوف به کسانی است که در این سال ها در این کشور حضور داشته اند و آن ها در این زمینه دارای مسئولیت هستند.

وی همچنین بر اهمیت همکاری های بین المللی در زمینه افغانستان اشاره کرد و گفت: در دیدار با آقای امیرعبداللهیان در ارتباط با سوریه و وضعیت اقتصادی این کشور نیز صحبت کردیم. معتقدیم که مسائل سوریه را باید همچنان در فرمت آستانه که تاکنون نتیجه داده به پیش ببریم. باید اجلاس سران روند آستانه در تهران برگزار شود و در حال تمرکز برای برگزاری جلسه کمیته قانون اساسی سوریه هستیم که در ماه جاری در وین برگزار می شود.

وی همچنین اظهار کرد: دردیدار امروز همچنین در ارتباط با کنوانسیون خزر و آخرین تحولات قفقاز رایزنی و گفت و گو کردیم.

لاوروف همچنین با اشاره به توافق ایران و روسیه مبنی بر صادرات واکسن اسپوتنیک به ایران گفت: توافق کردیم که این موضوع را تسهیل کنیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با نگاه روسیه به تحولات در قفقاز جنوبی گفت: ما بارها مواضع خود را اعلام کرده ایم. روسیه یک سال پیش جنگ در قره باغ را متوقف کرد. امروز نیز در مورد تحولات قره باغ صحبت کردیم و پیشنهاد شد سه کشور قفقاز با ایران و روسیه و ترکیه در چارچوب گروه ۳+۳ مذاکره کنند. این پیشنهاد مثبت ارزیابی شد.

وی همچنین گفت: این کشور هیچ تمایلی برای وقوع تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه ندارد.

لاوروف همچنین گفت: ما مخالف فعالیت های نظامی و تحریک آمیز در خصوص این مناطق هستیم.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به موضوع کنوانسیون خزر و با بیان اینکه براساس این کنوانسیون حضور کشوری غیر از کشورهای عضو در این منطقه برای انجام مانور و فعالیت های نظامی ممنوع است، گفت: امیدواریم کنوانسیون خزر هر چه سریع تر در مجلس ایران تصویب شد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=3952
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها