پایگاه خبری طلوع سیاست

  • امروز : شنبه - ۱۲ فروردین - ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 1 April - 2023

اخبار ویژه

آموزش‌وپرورش: با عوامل تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان برخورد می‌شود ۱۱ مرد استقلال برای دیدار حساس با ذوب‌آهن/ جانشین ستاره محبوب ساپینتو مشخص شد مصاحبه دوست صمیمی نیکا شاکرمی با یک روزنامه آلمانی / من و نیکا تا پنج صبح باهم حرف میزدیم اعلام نتایج بررسی علل بروز مشکلات پرداخت حقوق اسفند ماه و امتیازات قانون رتبه‌بندی آمار گردشگران جزیره قشم از مرز نیم میلیون نفر فراتر رفت/رضایت ۸۰ درصدی گردشگران از سفر به جزیره افزایش ۲۳ درصدی دلار فرآوردهای نفتی!/ سیگنال افزایش دلار پایه ها؟ ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی / مهار تورم، اولویت نخست کشور است سایت خبری رویداد ۲۴ فیلتر شد رئیسی به شاه عربستان پیام داد ۱۴۴ کیلوگرم تریاک در پاکدشت کشف شد دانلود سریال پوست شیر فصل سوم قسمت ۴ چهارم پایه حقوق کارگران ۱.۱ میلیون تومان بیشتر شد «فاز دوم» پالایشگاه آبادان با حضور رئیسی افتتاح شد حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ثمره ۶ سفر خارجی و ۹ میزبانی رئیس‌جمهور برای ایران ۱۴۰۱

3

مدیریت رانتی در صنعت خودروسازی کشور/ مجلس با آزادسازی قیمت‌ها مخالف است

  • کد خبر : 13681
  • 17 آبان 1400 - 11:39
مدیریت رانتی در صنعت خودروسازی کشور/ مجلس با آزادسازی قیمت‌ها مخالف است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/خوزستان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی گفت: انحصار به وجود آمده در بازار خودروی داخلی، باعث شده روز به روز خودروهایی بی کیفیت و گران به مردم تحویل داده شود. مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/خوزستان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی گفت: انحصار به وجود آمده در بازار خودروی داخلی، باعث شده روز به روز خودروهایی بی کیفیت و گران به مردم تحویل داده شود.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما از آن غافل هستیم کیفیت محصولات تولیدی در داخل کشور به ویژه در بحث صنعت خودروسازی است.

وی افزود: خودروسازان داخل کشور روی کاغذ خصوصی شده‌اند و با توجه به انحصار به وجود آمده در این حوزه، شاهد هستیم که روز به روز خودروهایی بی کیفیت و گران به مردم تحویل داده می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هزینه سوء مدیریت در شرکت‌های خودروساز داخلی را مردم با جان و مال خود پرداخت می‌کنند و این مساله اصلا قابل پذیرش نیست و باید اصلاح شود.

یوسفی عنوان کرد: روش مدیریت “تو در تو” در صنعت خودروسازی کشور به این معنا که برخی از شرکت‌های قطعه‌ساز، سهامدار شرکت‌های خودروساز هستند اصلا صحیح نیست و به معنای مدیریت رانتی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که مدیریت رانتی را در صنعت خودروسازی شاهد هستیم، بهره‌وری و ایجاد اشتغال را نخواهیم داشت. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله کیفیت و قیمت خودروهای ساخت داخل به جدیت در مجلس پیگیری خواهد شد، گفت: صحبت‌هایی که در خصوص آزادسازی قیمت خودرو در کشور مطرح می‌شود به معنای چراغ سبز نشان دادن برای بالابردن قیمت‌ها است و مجلس با این مساله مخالف است.

یوسفی در خصوص واردات خودرو عنوان کرد: واردات خودرو به شرط حفظ کارکرد کارگران در صنعت خودروسازی داخل و همچنین صادرات بخشی از محصولات خودرویی داخل، می‌تواند به شکسته شدن بازار انحصاری خودرو کمک کند.

وی در پایان یادآور شد: اگر این اتفاق رخ ندهد، شاهد یک بازار رانتی خواهیم بود که روز به روز خودروهای بی‌کیفیت و با قیمت بالا در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13681
 

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

google-site-verification=q_cu6BbJE6iM8wcnX2-fikQV20c7-RwePv3mDNnjrVw