• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

مدیریت رانتی در صنعت خودروسازی کشور/ مجلس با آزادسازی قیمت‌ها مخالف است

  • کد خبر : 13681
  • 17 آبان 1400 - 11:39
مدیریت رانتی در صنعت خودروسازی کشور/ مجلس با آزادسازی قیمت‌ها مخالف است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/خوزستان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی گفت: انحصار به وجود آمده در بازار خودروی داخلی، باعث شده روز به روز خودروهایی بی کیفیت و گران به مردم تحویل داده شود. مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/خوزستان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی گفت: انحصار به وجود آمده در بازار خودروی داخلی، باعث شده روز به روز خودروهایی بی کیفیت و گران به مردم تحویل داده شود.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما از آن غافل هستیم کیفیت محصولات تولیدی در داخل کشور به ویژه در بحث صنعت خودروسازی است.

وی افزود: خودروسازان داخل کشور روی کاغذ خصوصی شده‌اند و با توجه به انحصار به وجود آمده در این حوزه، شاهد هستیم که روز به روز خودروهایی بی کیفیت و گران به مردم تحویل داده می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هزینه سوء مدیریت در شرکت‌های خودروساز داخلی را مردم با جان و مال خود پرداخت می‌کنند و این مساله اصلا قابل پذیرش نیست و باید اصلاح شود.

یوسفی عنوان کرد: روش مدیریت “تو در تو” در صنعت خودروسازی کشور به این معنا که برخی از شرکت‌های قطعه‌ساز، سهامدار شرکت‌های خودروساز هستند اصلا صحیح نیست و به معنای مدیریت رانتی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که مدیریت رانتی را در صنعت خودروسازی شاهد هستیم، بهره‌وری و ایجاد اشتغال را نخواهیم داشت. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله کیفیت و قیمت خودروهای ساخت داخل به جدیت در مجلس پیگیری خواهد شد، گفت: صحبت‌هایی که در خصوص آزادسازی قیمت خودرو در کشور مطرح می‌شود به معنای چراغ سبز نشان دادن برای بالابردن قیمت‌ها است و مجلس با این مساله مخالف است.

یوسفی در خصوص واردات خودرو عنوان کرد: واردات خودرو به شرط حفظ کارکرد کارگران در صنعت خودروسازی داخل و همچنین صادرات بخشی از محصولات خودرویی داخل، می‌تواند به شکسته شدن بازار انحصاری خودرو کمک کند.

وی در پایان یادآور شد: اگر این اتفاق رخ ندهد، شاهد یک بازار رانتی خواهیم بود که روز به روز خودروهای بی‌کیفیت و با قیمت بالا در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13681
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها