• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

3

مرسدس به تراشه‌های گران‌تر مهاجرت می‌کند

  • کد خبر : 7364
  • 01 آبان 1400 - 14:23
مرسدس به تراشه‌های گران‌تر مهاجرت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست برند خودروسازی لوکس مرسدس بنز برای چاره جویی در برابر بحران جهانی کمبود تراشه، به دنبال ارتقا به تراشه‌های پیشرفته‌تر است. به گزارش ایسنا، مرسدس بنز که زیرمجموعه شرکت خودروسازی دایملر است، با شرکت انویدیا برای ساخت تراشه‌ها برای قابلیتهای پیشرفته مانند رانندگان خودروان و سیستمهای سرگرمی مبتنی بر […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

برند خودروسازی لوکس مرسدس بنز برای چاره جویی در برابر بحران جهانی کمبود تراشه، به دنبال ارتقا به تراشه‌های پیشرفته‌تر است.

به گزارش ایسنا، مرسدس بنز که زیرمجموعه شرکت خودروسازی دایملر است، با شرکت انویدیا برای ساخت تراشه‌ها برای قابلیتهای پیشرفته مانند رانندگان خودروان و سیستمهای سرگرمی مبتنی بر هوش مصنوعی متحد شده است.

اولا کالنیوس، مدیر مرسدس بنز در مصاحبه ای در مقر این شرکت در آتلانتای آمریکا گفت: آنچه که دچار کمبود شده است، قطعات ساده یک دلاری مانند تراشه ای که در خودرو را قفل و باز می کند، هستند. آنچه ما به همراه تولیدکنندگان تراشه انجام می دهیم، تلاش برای منتقل کردن برخی از این فناوریهای نود ساده تر و قدیمی تر به نودهای مدرنتر است که ظرفیت بیشتری وجود دارد. وی گفت: کل صنعت خودرو در حال انجام تغییر مشابه است.

کمبود جهانی تراشه آزمون تاریخی برای این صنعت صد ساله است که تلاش می کند حرکت به سمت خودروهای هوشمندتر و برقی را شتاب ببخشد. خودروسازان که در نیمه اول سال نسبت به دورنمای بازار ابراز خوش بینی کرده بودند، اکنون پیش بینی خود از رشد فروش در سال ۲۰۲۱ را به دلیل قرنطینه کرونایی در مالزی که عرضه تراشه را مختل کرد، کاهش داده اند.

مرسدس در میان خودروسازان لوکس آمریکایی در سه ماهه سوم بزرگترین ضرر را دید و فروش این برند در آمریکا از ژوییه تا سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافت. این امر به برند لکسوس تویوتا و ب ام و فرصت داد سهم بازارشان را افزایش دهند. کالنیوس گفت: تامین تراشه مرسدس در سه ماهه چهارم به مرور بهبود پیدا خواهد کرد.

این برند لوکس آلمانی اقداماتی را برای پرداختن به محدودیتهای عرضه انجام داده است و قصد دارد دستکم پنج خودروی برقی را در بازار آمریکا عرضه کند که با مدل EQS آغاز می شود و پس از آن شاسی بلندهای برقی که در کارخانه تاسکالوسای آلاباما این شرکت تولید می شوند، سال آینده عرضه خواهند شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیر مرسدس بنز گفت: خودروهای برقی به افزایش فروش آمریکا در چند سال آینده کمک می کنند اما موانع زنجیره تامین ممکن است این روند را آهسته کند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7364
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها