• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

مهلت یکماهه کمیسیون آموزش برای تدوین آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان

  • کد خبر : 15996
  • 22 آبان 1400 - 7:51
مهلت یکماهه کمیسیون آموزش برای تدوین آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مهدی اسماعیلی نایب رئیس  کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: این لایحه در اواخر سال ۹۹ از سوی دولت به مجلس ارسال شد و سپس به کمیسیون آموزش مجلس ارجاع شد؛ بعد از بررسی‌های متعددی که […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

مهدی اسماعیلی نایب رئیس  کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: این لایحه در اواخر سال ۹۹ از سوی دولت به مجلس ارسال شد و سپس به کمیسیون آموزش مجلس ارجاع شد؛ بعد از بررسی‌های متعددی که اعضای این کمیسیون در این باره انجام دادند، نواقصاتی را مشاهده کردیم که انتظارات چندین ساله معلمان را این لایحه نمی‌توانست پوشش دهد. به همین دلیل با برگزاری جلسات متعدد سعی کردیم رتبه بندی معلمان را به نحوی تغییر دهیم که بتواند بخشی از رضایتمندی معلمان به دست آورد.

وی افزود: بعد از گذشت چندین ماه و برگزاری چندین جلسه، کمیسیون آموزش با دستورکار بررسی لایحه رتبه بندی معلمان با توجه به اینکه رتبه بندی معلمان تدوین یک نظام‌نامه بزرگ و مستقل محسوب می‌شود، مجلس و دولت تلاش کردند برای سالیان متعدد موضوعات آموزشی، معیشتی و اجرایی معلمان را پوشش دهد.

نایب رئیس  کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: چون بار مالی رتبه بندی معلمان از دغدغه‌های بزرگ مجلس و دولت محسوب می‌شود، در نشست‌های متعدد این موضوع را بررسی کردیم،‌ این در حالی است که در آخرین نشست صحن علنی مجلس که آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور داشت، در تشریک مساعی صورت گرفته بین مجلس و دولت مقرر شد که ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شود و به همین دلیل کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مکلف شد که نظام‌نامه رتبه بندی معلمان را در قالب مبلغ مذکور تدوین کرده و برای اجرا امکان‌سازی کند تا معلمان حمایت مجلس را از رتبه بندی احساس کنند.

اسماعیلی گفت: زمان اجرای لایحه رتبه بندی معلمان بسیار مهم است، این در حالی است که دولت سابق اعلام کرده بود که اجرای رتبه بندی معلمان از فروردین ماه سال جاری عملیاتی شود اما با توجه به اعتبار کمی که دولت حسن روحانی برای این لایحه در نظر گرفته بود که می‌توانست رتبه بندی را به صورت ناقص به مرحله اجرا برساند، مجلس یازدهم همه تلاش خود را کرد تا کلیات و نظام‌نامه رتبه بندی معلمان رضایت آنها را ایجاد کند و سپس در خصوص بودجه و اعتبار لازم گفتگوها ادامه پیدا کند و بر همین اساس مقرر شد با توجه به رقم اعتباری که دولت آیت‌الله رئیسی برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته‌اند، زمان و ماه رتبه بندی را متناسب با آن تنظیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اولویت برای مجلس در موضوع اجرای رتبه بندی معلمان محتوای آیین نامه اجرایی و همچنین حفظ کرامت آنان و پوشش رضایتمندی معلمان است که اگر این طور باشد متناسب با بودجه تخصیص گرفته برای آن زمان عملیاتی شدن رتبه بندی امکان‌سازی خواهد شد.

نایب رئیس  کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: گام اول اجرای رتبه بندی معلمان با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال جاری برداشته خواهد شد اما اجرا و بودجه آن در سال آینده بستگی به نوع تدوین نظام‌نامه و تصویب آن در صحن علنی مجلس است و اگر این نظام‌نامه با رأی نمایندگان تصویب شود قطعا درباره بودجه آن در سال ۱۴۰۰ و در بودجه سنواتی رایزنی خواهد شد.

اسماعیلی اضافه کرد: ۴۵ روز فرصت برای کمیسیون آموزش برای تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان وجود داشته است که ۱۵ روز از آن پایان پذیرفته و بایستی در مهلت مقرر این کار انجام شود.

انتهای پیام/  



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15996
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.