• امروز : چهارشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026

اخبار ویژه

قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند

33

هشدار؛ سوق یافتن خشونت‌های خانگی به سمت خشونت‌های روحی و روانی در پاندمی کرونا

  • کد خبر : 8815
  • 05 آبان 1400 - 16:50
هشدار؛ سوق یافتن خشونت‌های خانگی به سمت خشونت‌های روحی و روانی در پاندمی کرونا

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست محقق دوره پست دکتری پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به سوق یافتن خشونت خانگی به سمت خشونت‌های روحی و روانی در ایام پاندمی کووید ۱۹، گفت: اغلب آقایان مورد خشونت واقع شده این مساله را پنهان کرده و درباره آن صحبت نمی‌کنند اما زنان خشونت دیده بیشتر […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

محقق دوره پست دکتری پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به سوق یافتن خشونت خانگی به سمت خشونت‌های روحی و روانی در ایام پاندمی کووید ۱۹، گفت: اغلب آقایان مورد خشونت واقع شده این مساله را پنهان کرده و درباره آن صحبت نمی‌کنند اما زنان خشونت دیده بیشتر این مسائل را افشا می‌کنند، این در حالیست که معمولا آقایان خشونت‌های روحی را با کلام تهدید آمیز و تحقیر آمیز تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، فاطمه زین الدینی در نهمین کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده و پنجمین جشنواره ملی خانواده پژوهی، اظهار کرد: در ایام پاندمی کووید ۱۹، خشونت‌های خانگی به سمت خشونت‌های روحی و روانی سوق یافته و مطابق با آمار منتشره در سایت who، در ایام پاندمی کووید ۱۹ یکی از سه زن و یکی از چهار مرد شکلی از خشونت را تجربه کرده‌اند. 

وی با اشاره به افزایش خشونت خانگی در پاندمی کووید ۱۹، ادامه داد: در این ایام با قرنطینه ای مواجه بودیم که اعضای خانواده اغلب در کنار هم بودند و این مساله خود افزایش خشونت را به دنبال داشت. بحث حضانت نیز از جمله مشکلات این دوران بود چراکه اگر برای مثال بچه‌ها باید سه روز را با پدر و سه روز را با مادر سپری می‌کردند، در قرنطینه پاندمی کووید ۱۹ قانون شد که کسی نباید از خانه خارج شود. 

زین الدینی با اشاره به خشونت‌های “مالی و اقتصادی” و مهم دانستن آن برای کشورهای “نفقه دهنده” و “نفقه گیرنده”، این را هم گفت که در ایام پاندمی کووید ۱۹ با مشکلات اقتصادی و روانی خانواده‌ها و در نهایت افزایش خشونت خانگی نیز مواجه بودیم. 

وی با بیان اینکه در رابطه والد و فرزندی، این فرزندان هستند که بیشتر مورد خشونت قرار می‌گیرند، ادامه داد: در این ایام اغلب خشونت‌ها به سمت خشونت های روانی و روحی سوق یافته و این موضوع در ایام پاندمی کووید ۱۹ نیز بیشتر شده است. برخی از کشورها در این راستا خط تلفن محسوسی برای اقدامات فوری و یا صدور قرار موقت برای حمایت قضایی خاص از خشونت دیدگان در نظر گرفتند. اگرچه شاهد کند شدن سیستم قضایی در این ایام بودیم اما برخی کشورها خشونت خانگی را در لیست “دعاوی اضطرار” قرار دادند. 

این محقق تاکید کرد: همچنین یک علامت جهانی برای قربانیان خشونت در شبکه های اجتماعی خلق شد تا این افراد بتوانند بدون صدا خشونت دیدگی خود را اطلاع دهند. 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8815
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها