• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

5

هویت سه شهید گمنام مدفون در خراسان شمالی شناسایی شد

  • کد خبر : 13251
  • 16 آبان 1400 - 12:19
هویت سه شهید گمنام مدفون در خراسان شمالی شناسایی شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست امیر سرتیپ محمد نجاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هویت این سه شهید گمنام از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شده اند اما هنوز خانواده های آنان به دلایل مختلف از جمله تغییر آدرس و یا موارد دیگری شناسایی نشده اند. وی افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

امیر سرتیپ محمد نجاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هویت این سه شهید گمنام از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شده اند اما هنوز خانواده های آنان به دلایل مختلف از جمله تغییر آدرس و یا موارد دیگری شناسایی نشده اند.

وی افزود: به محض اینکه ستاد معراج شهدا خانواده شهدای گمنام را شناسایی و خبر مشخص شدن هویت شهیدشان را به آنان اطلاع دهندٰ جزییات هویتی این شهدا را به استان اعلام خواهند کرد.

نجاتی با بیان اینکه این سه شهید تدفین شده در استان که از ناحیه سپاه پاسداران به جبهه های هشت سال دفاع مقدس اعزام شده بودند گفت: پیکر پاک ۲ شهید تفحص شده در سال ۹۳ به استان حمل و در شهر سنخواست و شهرستان راز و جرگلان تدفین شده بود.

وی اظهار داشت: پیکر یکی از شهدای گمنام نیز در سال ۹۶ در دانشگاه بجنورد تدفین شده بود.

نجاتی افزود: هویت شهدای که در گلزار شهدای گمنام دانشگاه بجنورد تدفین شده اصفهانیٰ، شهیدی که در راز و جرگلان به خاک سپرده شده چناران استان خراسان رضوی و هویت شهیدی که در راز و جرگلان آرام گرفته شیراز است.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: به محض شناسایی خانواده های این شهدا  مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در این استان برگزار خواهیم کرد.

نجاتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۱۱ گلزار شهدای گمنام استان ساماندهی نشده‌اند گفت: ساخت یادمان در این گلزارها حدود ۶۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نجاتی اظهار داشت: ۷۲ شهید گمنام در ۳۲ نقطه در سطح استان در دانشگاه ها، بوستان ها، پادگان ها و سایر اماکن تدفین شده اند که تاکنون تنها ۲۱ گلزار یادمان ساخته و تکمیل شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۱ گلزار شهدای گمنام پنج نقطه اقداماتی برای ساخت یادمان ها انجام شده است که بعضا پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد نیز دارند اما به علت نبود اعتبارات لازم نیمه کاره رها شده اند.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13251
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها