• امروز : جمعه - ۲۲ خرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Friday - 12 June - 2026

اخبار ویژه

فراخوان پویش‌های «اگر کودک بودم…» و «صدای میدان» ویژه روز جهانی «مبارزه با کار کودک» پرداخت ۸۰درصدی زکات دام توسط عشایر فارس/ رشد چشمگیر مشارکت در سرچهان تولید مجموعه داستانک‌های ورزش همگانی برای نخستین بار در کشور/ گامی نوآورانه در مسیر ارتقای فرهنگ سلامت جامعه موفقیت اتاق اصناف مرکز استان فارس در آموزش های صنفی/لزوم کیفی سازی آموزش های صنفی به ویژه در خصوص فقه بازار نصب ۳۱۱ کنتور جدید برای مشترکین برق در نوبت آذربایجان غربی زیرساخت لازم برای حضور گردشگران در باغات قصردشت فراهم شود/ در موضوع آتش‌سوزی باغات هیچ‌گونه مماشاتی وجود ندارد افزایش تعداد ایستگاه‌های فعال آتش‌نشانی به ۲۹ واحد تا پایان سال ستاد تشییع رهبر شهید تشکیل جلسه داد یک نظامی عالی‌رتبه ارتش روسیه در مسکو ترور شد/ ویدئو توزیع سالانه ۷۴٠٠ میلیون کیلووات ساعت انرژی در آذربایجان غربی تاکید مدیر مخابرات آذربایجان غربی بر تسریع در واگذاری سرویس‌های پرسرعت فیبر نوری به مشتریان متن پیشنهادی ایران برای توافق با آمریکا بدتر از خسارت محض است/ واگذاری انحصار مدیریت و حاکمیت تنگه هرمز جزو موارد پیشنهادی در توافق تهران و واشنگتن شرارت‌های دشمن تکرار شود، اقدامات ما شدیدتر خواهد شد بکارگیری موشک‌های خیبرشکن در عملیات سپاه علیه اسرائیل ۳۵۸ کشته و ۵۱۳ مصدوم در حوادث خودروهای شوتی/۶۲درصد تلفات این خودروها مربوط به قاچاق سوخت

26

واردات مجدد خودروهای اروندی آغاز شد

  • کد خبر : 38637
  • 22 تیر 1404 - 22:24
واردات مجدد خودروهای اروندی آغاز شد

به گزارش طلوع سیاست، «مصطفی خانزادی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: با توجه به استقبال قابل‌توجه شهروندان و فعالان اقتصادی از امکان واردات خودرو، از این پس تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای کد شناسایی شیما، ثبت آماری فعال و کد ساتا باشند، می‌توانند نسبت به واردات […]

به گزارش طلوع سیاست،

«مصطفی خانزادی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: با توجه به استقبال قابل‌توجه شهروندان و فعالان اقتصادی از امکان واردات خودرو، از این پس تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای کد شناسایی شیما، ثبت آماری فعال و کد ساتا باشند، می‌توانند نسبت به واردات خودرو به این منطقه اقدام نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به شرایط واردات خودروهای پلاک اروند افزود: تنها خودروهای صفر کیلومتر که دارای تأییدیه‌های فنی و زیست‌محیط‌ هستند، اجازه ورود به منطقه را خواهند داشت. همچنین واردات خودروهای ساخت ایالات متحده ممنوع است و خودروهای وارداتی نباید دارای حجمی بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی باشند. در راستای حفظ استانداردهای کیفی و محیط‌زیستی، تنها خودروهایی با سطح آلایندگی یورو ۵ و بالاتر امکان ورود خواهند داشت.

وی سقف مجاز برای واردات خودروهای بنزینی را معادل ۲۰ هزار یورو خواند و تصریح کرد: سقف مجاز واردات برای خودروهای هیبریدی نیز حداکثر ۴۰ هزار یورو است و این اقدام را در راستای مدیریت منابع ارزی و حمایت از مصرف بهینه سوخت می دانیم.

خانزادی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: واردات خودرو با پلاک اروند، علاوه بر کاهش هزینه‌های خانوار، امکان دسترسی ساکنان منطقه به خودروهای به‌روز و با کیفیت جهانی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه فراهم می‌سازد. به گفته وی، این اقدام نقش مهمی در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شخصی، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی و ارتقاء ایمنی تردد در سطح منطقه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بر اساس قوانین جاری مناطق آزاد، خودروهای دارای پلاک اروند همچون گذشته، سالانه دو نوبت و در هر نوبت یک‌ ماه می‌توانند از مرخصی خروج موقت استفاده کرده و در سطح کشور تردد کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، خاطر نشان کرد: با آغاز مجدد واردات خودروهای اروندی، منطقه آزاد اروند گام مهمی در مسیر بهبود خدمات شهری، توسعه اقتصادی و بهره‌مندی بهتر از مشوق‌های قانونی مناطق آزاد برمی‌دارد.

۴۸

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=38637
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها