• امروز : یکشنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Sunday - 28 June - 2026

اخبار ویژه

شهردار شیراز نایب‌رئیس انجمن کلان‌شهرهای جهان شد احیای بختگان و طشک یک پروژه مقطعی نیست؛ بلکه فرایندی مداوم، علمی و بین‌بخشی است واردات خودرو در منطقه آزاد فقط برای فعالان اقتصادی مجاز است پیش‌بینی قهرمانی پرتغال در جام جهانی با تجویز جاوگر معروف؛ رونالدو باید ۳۴ نوشیدنی الکلی را در رودخانه بریزد! توصیه‌های پیشگیرانه برای محافظت از پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن در برابر آفتاب ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: دستگاه قضا گام‌های مؤثری در جهت افزایش تقویت سرمایه اجتماعی برداشته است قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم بهره‌گیری از فناوری «شناساگر زیستی» در تصفیه‌خانه های آب شرب آذربایجان غربی فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم  

26

واردات مجدد خودروهای اروندی آغاز شد

  • کد خبر : 38637
  • 22 تیر 1404 - 22:24
واردات مجدد خودروهای اروندی آغاز شد

به گزارش طلوع سیاست، «مصطفی خانزادی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: با توجه به استقبال قابل‌توجه شهروندان و فعالان اقتصادی از امکان واردات خودرو، از این پس تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای کد شناسایی شیما، ثبت آماری فعال و کد ساتا باشند، می‌توانند نسبت به واردات […]

به گزارش طلوع سیاست،

«مصطفی خانزادی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: با توجه به استقبال قابل‌توجه شهروندان و فعالان اقتصادی از امکان واردات خودرو، از این پس تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای کد شناسایی شیما، ثبت آماری فعال و کد ساتا باشند، می‌توانند نسبت به واردات خودرو به این منطقه اقدام نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به شرایط واردات خودروهای پلاک اروند افزود: تنها خودروهای صفر کیلومتر که دارای تأییدیه‌های فنی و زیست‌محیط‌ هستند، اجازه ورود به منطقه را خواهند داشت. همچنین واردات خودروهای ساخت ایالات متحده ممنوع است و خودروهای وارداتی نباید دارای حجمی بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی باشند. در راستای حفظ استانداردهای کیفی و محیط‌زیستی، تنها خودروهایی با سطح آلایندگی یورو ۵ و بالاتر امکان ورود خواهند داشت.

وی سقف مجاز برای واردات خودروهای بنزینی را معادل ۲۰ هزار یورو خواند و تصریح کرد: سقف مجاز واردات برای خودروهای هیبریدی نیز حداکثر ۴۰ هزار یورو است و این اقدام را در راستای مدیریت منابع ارزی و حمایت از مصرف بهینه سوخت می دانیم.

خانزادی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: واردات خودرو با پلاک اروند، علاوه بر کاهش هزینه‌های خانوار، امکان دسترسی ساکنان منطقه به خودروهای به‌روز و با کیفیت جهانی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه فراهم می‌سازد. به گفته وی، این اقدام نقش مهمی در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شخصی، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی و ارتقاء ایمنی تردد در سطح منطقه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بر اساس قوانین جاری مناطق آزاد، خودروهای دارای پلاک اروند همچون گذشته، سالانه دو نوبت و در هر نوبت یک‌ ماه می‌توانند از مرخصی خروج موقت استفاده کرده و در سطح کشور تردد کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، خاطر نشان کرد: با آغاز مجدد واردات خودروهای اروندی، منطقه آزاد اروند گام مهمی در مسیر بهبود خدمات شهری، توسعه اقتصادی و بهره‌مندی بهتر از مشوق‌های قانونی مناطق آزاد برمی‌دارد.

۴۸

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=38637
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها