• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

4

کمک به بیماران مبتلا به زوال عقل با نور مادون قرمز

  • کد خبر : 6939
  • 30 مهر 1400 - 8:04
کمک به بیماران مبتلا به زوال عقل با نور مادون قرمز

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش روز جمعه گروه آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، محققان دانشگاه «دورهام» در انگلیس موفق به ساخت یک کلاه ایمنی شده اند که می‌تواند نور مادون قرمز (فروسرخ) را به طور مستقیم از جمجمه به مغز ساطع کند. آنها در جریان یک مطالعه آزمایشی روی افراد سالم متوجه شدند […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش روز جمعه گروه آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، محققان دانشگاه «دورهام» در انگلیس موفق به ساخت یک کلاه ایمنی شده اند که می‌تواند نور مادون قرمز (فروسرخ) را به طور مستقیم از جمجمه به مغز ساطع کند.

آنها در جریان یک مطالعه آزمایشی روی افراد سالم متوجه شدند که استفاده از این کلاه ایمنی برای دوبار در روز به مدت ۶ دقیقه، حافظه، عملکرد حرکتی و مهارت‌های عملکرد مغز را در بزرگسالان سالم تقویت می‌کند.

بر اساس مطالعات این محققان اگر این نتایج در افراد مبتلا به زوال عقل تکرار شود، می‌تواند تغییری در مبارزه با این بیماری لاعلاج ایجاد کند. این کلاه ایمنی از طریق فرایندی به نام «عکاسی بیومتریک» کار می‌کند که در آن نور مادون قرمز به اعماق مغز هدایت می‌شود.

در این مطالعه ۱۴ مرد سالم انگلیسی ۴۵ سال به بالا روزی دو بار به مدت یک ماه برای ۶ دقیقه نور مادون قرمز PBM-T با طول موج ۲۰۶۸ نانومتر دریافت کردند. تیم کنترل نیز شامل ۱۳ نفر می‌شدند که از کلاه ایمنی استفاده کردند و هر دو گروه قبل و بعد از درمان مورد آزمایش قرار گرفتند.

محققان متوجه شدند افرادی که نور مادون قرمز به مغز آنها ساطع شده بود نسبت به افراد گروه کنترل، بهبود قابل توجهی در عملکرد حرکتی، حافظه و سرعت مغز آنها ایجاد شد.

آنها می‌گویند «بهبود سریع حافظه» نشان می‌دهد که نور مادون قرمز می‌تواند «درمانی» برای افراد مبتلا به زوال عقل باشد. تحقیقات بیشتر مشخص می‌کند که آیا این شیوه درمانی می‌تواند به جلوگیری از زوال عقل کمک کند یا خیر.

این محققان خاطرنشان کردند که این کلاه ایمنی می‌تواند به سلول‌های مرده مغز در بازسازی واحدهای عملکردی کمک کند. با این حال برای درک بهتر مکانیسم عملکرد این کلاه ایمنی به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما تحقیقات نشان داده‌اند که نور مادون قرمز می‌تواند آسیب سلول های عصبی را در بیماران مبتلا به زوال عقل معکوس کند.

آنها معتقدند؛ این درمان سطح اکسید نیتریک را نیز افزایش می‌دهد و در نتیجه جریان خون را در مغز بهبود می‌بخشد و از رسیدن اکسیژن بیشتر به سلول های مغزی اطمینان حاصل می کند.

زوال عقل یا دِمانس در پزشکی و روان‌پزشکی، اختلال مزمن و گاهی حاد فرایندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز است که با تغییر شخصیت و موقعیت‌ ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است.

شایع‌ترین نوع دمانس، زوال عقل سالخوردگی یا بیماری آلزایمر است. از دیگر عوامل ایجاد دمانس می‌توان به سکته مغزی، بیماری پیک و بیماری‌های غیرشایع ولی معروف مانند جنون گاوی نام برد. طبق تعریف، زوال عقل عبارت است از تخریب پیش رونده کارکردهای شناختی که در زمینه‌ای از هشیاری کامل بروز می‌کند.

مشروح این مطالعه در مجله Photobiomodulation ، Photomedicine and Laser Surgery منتشر شد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6939
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها