• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

۳۰ فروردین و آخرین خبرهای کرونایی استان ها

  • کد خبر : 25878
  • 30 فروردین 1401 - 19:37
۳۰ فروردین و آخرین خبرهای کرونایی استان ها

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است که امکان برگزاری مراسم ‌شب‌های قدر، راهپیمایی ‌روز قدس و نماز ‌عید فطر در اماکن باز و غیر مسقف با رعایت فاصله‌گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی وجود دارد و تمامی آیین‌های ویژه شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان و برگزاری هرگونه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است که امکان برگزاری مراسم ‌شب‌های قدر، راهپیمایی ‌روز قدس و نماز ‌عید فطر در اماکن باز و غیر مسقف با رعایت فاصله‌گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی وجود دارد و تمامی آیین‌های ویژه شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان و برگزاری هرگونه تجمع منوط به وضعیت رنگ بندی کرونا است.

کارشناسان حوزه سلامت توصیه کرده اند که سه گروه شامل افراد دارای علایم، آنها که واکسیناسیون کامل ندارند و افراد مسن و یا دارای بیماری زمینه‌ای، از حضور در آیین‌های جمعی شب قدر پرهیز و در خانه شب‌زنده‌داری کنند. افراد دارای علایمی مانند تب و سرفه و علامت های مشکوک به کرونا، به منظور رعایت سلامت دیگر شرکت‌کنندگان در آیین قدر، از حضور در آیین های مساجد و مکانهای مذهبی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعات گزارش شده تقریبا در تمامی کشورهای دنیا، ابتلا به کرونا، میزان بستری و مرگ و میر، سیز نزولی داشته و این نشانه خوبی است چراکه علیرغم ایجاد زیرسویه های جدید، هنوز شاهد بروز پیک جدیدی نیستیم. 

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ هموطن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

 از دیروز تا امروز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۴۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۷۸۸ نفر رسید. تاکنون ۶ میلیون ۹۵۲ هزار و هفت نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

یک هزار و ۲۶۴  نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۵۰ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۴۶۹ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۳۵ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۱۳۰  نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۳۴ دُز رسید. در شبانه روز گذشته ۸۰ هزار و ۵۸۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

۳۰ فروردین و آخرین خبرهای کرونایی استان ها

واکسیناسیون مردم در شهریور و مهرماه امسال در برابر کرونا 

 بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحلیل‌مان این است که امسال احتمالا برای شهریور و مهر مجددا برای واکسیناسیون علیه کرونا اعلام کنیم تا مردم مراجعه کنند و مجددا واکسینه شوند.برای این تزریق اصطلاح دُز چهارم را به کار نمی‌بریم، تا وقتی که همه گیری وجود دارد، واکسیناسیون نیز ضروری است.

وی اظهار داشت: بر این اساس مانند واکسن آنفلوآنزا که مردم سالانه برای تزریق آن مراجعه می‌کنند، اعلام می‌کنیم که مردم برای تزریق واکسن کرونا هم مراجعه کنند.

عین‌اللهی تصریح کرد: البته واکسن آنفلوآنزا را به همه تزریق نمی‌کنند، بلکه اعلام می‌شود که تنها کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، آن را تزریق کنند. چنین واکسیناسیونی در زمانی اتفاق می‌افتد که  از حالت همه‌گیری به حالت موضعی بدل شود. در حالی که درباره کرونا، از آنجایی که هنوز هم در حالت پاندمی قرار داریم، مجددا همه باید واکسن کرونا را تزریق کنند. زیرا سیستم ایمنی بدن با گذشت زمان در مقابل ویروس کاهش می‌یابد و باید مجددا سیستم ایمنی تقویت شود.

نقض دستورالعمل‌های کرونایی در مازندران به ادارات دولتی رسید

 پایش بازرسان بهداشتی و همچنین یافته‌های آماری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هشدار جولان کرونا در ادارات دولتی مازندران از بی‌توجهی حدود ۶۰ درصد کارمندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن کرونا خبر می‌دهد.

 در کنار اینکه خبرهای خوبی از میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دُزسوم واکسن کرونا واحدهای صنفی در مازندران مخابره نمی‌شود وضعیت رعایت ضوابط کرونایی در ادارات دولتی و همچنین کارکنان دولت در این استان هم طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران این روزها چنگی به دل نمی‌زند و در زمان حاضر از مجموع ۱۷۵ اداره دولتی استانی و شهرستانی و ۶۲ هزار و ۷۵۰ کارمند دستگاه‌های اجرایی تنها ۴۰ درصد آنان همچنان خود را مقید به رعایت دستورالعمل‌های کرونایی می‌دانند.

طبق ارزیابی‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران اکنون میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات دولتی مازندران به کمترین حد ممکن در ۲ سال گذشته رسیده چراکه طبق پایش بازرسان بهداشتی در ابتدای فروردین سال ۱۳۹۹ حدود ۹۵ درصد دستگاه‌های اجرایی و خدماتی زیرمجموعه دولت در مازندران خود را ملزم به استفاده از ماسک، ضدعفونی مستمر اماکن پرتردد و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌دانستند که این رقم در زمان حاضر به ۴۰ درصد رسیده است.

۳۰ فروردین و آخرین خبرهای کرونایی استان ها

مروری بر آخرین وضعیت کرونا در استان ها

زنجان 

در زمان حاضر ۵۴ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که نسبت به روزهای گذشته روند کاهشی دارد و روز گذشته  مورد فوتی کرونایی در این استان ثبت نشده بر این اساس در مجموع شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری یک‌هزارو ۹۱۳ نفر ثبت شده است.

طبق گزارش های اعلام شده تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به ۱۴ هزارو ۳۳۵ نفر در استان زنجان رسیده است که ۱۲ هزارو ۴۱۵ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. 

چهار محال و بختیاری 

با شناسایی ۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع مبتلایان به این ویروس در استان به ۹۸ هزار و ۹۳ نفر رسید.

در شبانه‌روز گذشته موردی از فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسیده است و مجموع فوتی‌های کرونا در استان با یک هزار و و ۸۴۶ نفر ثابت مانده  است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های بروجن، بن و فارسان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد و کیار در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های اردل، سامان، لردگان، خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت نارنجی (خطر متوسط) قرار دارند.

 مرکزی 

 ۳۹ بیمار جدید کووید ۱۹ بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در شبانه روز گذشته در استان مرکزی شناسایی شد و شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان مرکزی، به ۱۲۴ هزار و ۳۳۳ نفر رسید. همچنین مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در این بازه زمانی در استان مرکزی گزارش نشد و شمار فوتی‌های کووید ۱۹ در استان مرکزی تاکنون ۳ هزار و ۱۹۴ نفر است.

لرستان 

در حال حاضر ۱۱۶بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند و ۵۷ مبتلای جدید کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۲۱۷ هزار و۵۵۴ نفر رسیده است.

یک نفر طی شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در این استان  باخت و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۸۲۴ نفر رسید. براساس تازه ترین پایش اعلام کرد که شهرستان خرم‌آباد در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است، شهرستان های ازنا، الیگودرز، کوهدشت، رومشکان، دورود و چگنی در وضعیت زرد، دلفان، سلسله، پلدختر و بروجرد نارنجی هستند و هیچ شهری از لرستان در وضعیت آبی قرار ندارد.

خوزستان 

تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت هدف خوزستان در دریافت دُز سوم واکسن کرونا تاخیر دارند. حدود ۴۵۰ هزار نفر در خوزستان نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

موارد ابتلا به کرونا در هفته منتهی به ۲۶ فروردین در استان خوزستان نسبت به هفته قبل از آن حدود ۲۷.۵ درصد کاهش یافته است. همچنین موارد بستری و مرگ نسبت به هفته قبل ازآن به ترتیب ۲۸ و ۳۳ درصد کاهش داشته است.

در حال حاضر ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان زرد و چهار شهرستان آبی کرونایی هستند.

گلستان

 ۱۶۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که تعدادشان سه نفر بیشتر از دیروز است. از این تعداد ۳۶ نفر به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند و ۲۲ نفر هم با دستگاه ونتیلاتور به حیات خود ادامه می‌دهند.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار شهرستان استان شامل گرگان، گالیکش، کلاله و مینودشت از نظر شیوع کرونا در وضع پرخطر قرار دارند و به رنگ نارنجی در آمدند و بقیه شهرها زرد هستند.

کرمانشاه 

هم اکنون ۱۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که ۳۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال ۱۱ نفر آنها وخیم است.

در شبانه‌روز گذشته ۲ نفر براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان فوت کردند و مجموع جان‌باختگان کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۳۲ نفر روز رسیده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ بیمار در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۴۵ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند  و ۲۵ نفر شامل هفت بیمار مثبت بستری و ۱۸ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز قبل هشت نفر بیشتر است.

البرز

۳۰ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند. اکنون ۱۲۴ بیمار بدحال کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

 طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی  در البرز به ثبت رسیده  و کل جانباختگان این بیماری در استان از ابتدای شیوع تا کنون به ۶ هزارو ۸۲۱  نفر رسیده است. ۸۶ هزار و۹۳۱ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان بستری شده اند که ۷۹هزارو ۹۸۴  نفر بهبود یافته‌اند.

ایلام 

طی شبانه روز گذشته کرونا یک قربانی دیگر از ایلام گرفت و مجموع فوتی های به استان هزار و ۲۴۶ نفر افزایش یافت.

۲۳ ابتلای جدید کرونا ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان هم اکنون به ۷۹ هزار و ۳۵۸ نفر افزایش یافته است. چهار ایلامی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی ایلام بستری شدند و مجموع بستری های استان به ۱۸ نفر کاهش یافت.

مجموع بهبودیافتگان کرونا در ایلام نیز ۷۷ هزار و ۵۲۵ نفر است و شهرستان دره شهر در وضعیت قرمز و شهرستان های دهلران، آبدانان، بدره، سیروان و هلیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اردبیل 

در ادامه روند نزولی و با ثبت هفدهمین روز بدون فوتی کرونا در سال جاری، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل طی ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۷۹۸ نفر باقی ماند.  پس از چند روز روند پایدار و گاهی صعودی شیوع کووید.۱۹، مجموع آمار مبتلایان بستری کرونا در استان اردبیل به ۴۷ نفر کاهش یافت.

 آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل نیز طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۷ نفر کاهش یافت. هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، نیر، خلخال، مشگین‌شهر، سرعین، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی و پارس‌آباد در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

۲ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۰۷ دُز واکسن نوبت اول دوم و دوم و سوم در استان اردبیل، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۹۹ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۴ هزار و ۳۷۰ دُزتزریق شده است.

همدان

 با فوت ۲ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان کرونا در این استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار ۳۲۹ نفر رسید. همچنین با شناسایی ۳۴ بیمار بستری جدید مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا، شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان به ۲۵۲ نفر رسید.

تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک و قطعی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۷۴ مورد بوده است و مجموع بیماران شناسایی شده تاکنون به ۱۴۴ هزار و ۴۵۶ نفر رسیده است.

تاکنون سه میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۵۷ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) برای جامعه هدف در استان همدان تزریق شده است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=25878
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها