• امروز : سه شنبه - ۱۹ خرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Tuesday - 9 June - 2026

اخبار ویژه

یک نظامی عالی‌رتبه ارتش روسیه در مسکو ترور شد/ ویدئو تاکید مدیر مخابرات آذربایجان غربی بر تسریع در واگذاری سرویس‌های پرسرعت فیبر نوری به مشتریان متن پیشنهادی ایران برای توافق با آمریکا بدتر از خسارت محض است/ واگذاری انحصار مدیریت و حاکمیت تنگه هرمز جزو موارد پیشنهادی در توافق تهران و واشنگتن شرارت‌های دشمن تکرار شود، اقدامات ما شدیدتر خواهد شد بکارگیری موشک‌های خیبرشکن در عملیات سپاه علیه اسرائیل ۳۵۸ کشته و ۵۱۳ مصدوم در حوادث خودروهای شوتی/۶۲درصد تلفات این خودروها مربوط به قاچاق سوخت سد تنگ‌سرخ شیراز هیچ‌گونه مجوز محیط زیستی دریافت نکرده است/ حرکت به سمت پایش الکترونیکی مناطق حفاظت‌شده افزایش مبلغ کالابرگ در چه صورتی خطر ندارد؟ انگلیس ۱ – نیوزیلند ۰/ رقیب ایران با حداقل گل به انگلیس باخت رئیس قوه قضاییه ارتحال آیت‌الله‌ فیاض را تسلیت گفت بررسی حقوقی اسناد رسمی و عادی و تبیین آثار قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول/ تفکیک میان اسناد رسمی و عادی و درک صحیح از آثار حقوقی هر یک، نقش بنیادینی در پیشگیری از اختلافات دارد پاسخ عارف به شبهات درباره تشکیل ستاد ویژه ساماندهی و راهبری فضای مجازی ۵۴ سایت ارتباطی در مسیر تردد زائران اربعین فعال می‌شود «تبعات حقوقی بیمه نکردن کارگران چیست؟؛ بررسی الزامات قانونی کارفرمایان» اقدامات مثبت شرکت عمران در توسعه و بهسازی زیرساخت‌های ورزشی جزیره کیش

31

۴۲ درصد مرگ و میرهای لرستان ناشی از مصرف آفت‌کش‌ها و قرص است

  • کد خبر : 7999
  • 03 آبان 1400 - 15:01
۴۲ درصد مرگ و میرهای لرستان ناشی از مصرف آفت‌کش‌ها و قرص است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: استان وضعیت خوبی در خصوص مسمومیت با قرص برنج ندارد. دکتر محسن اسدبیگی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه نقش مهمی در افزایش آگاهی، دانش، تغییر رفتار مردم و اصلاح عادات و تصورات غلط دارد. وی با […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: استان وضعیت خوبی در خصوص مسمومیت با قرص برنج ندارد.

دکتر محسن اسدبیگی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه نقش مهمی در افزایش آگاهی، دانش، تغییر رفتار مردم و اصلاح عادات و تصورات غلط دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت رسانه می‌تواند اثرگذار باشد، بیان کرد: از اول آبان‌ماه به مدت یک هفته به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها نام گذاری شده است؛ تامین سلامت با مشارکت مردم می‌تواند خیلی موثر باشد و چنانچه وزارت بهداشت در تامین سلامت به طور کامل کار خود را انجام دهد حداکثر ۳۰ درصد موفق است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اعتقاد به همکاری و هماهنگی بین‌بخشی داریم و اینجا هنر رسانه بسیار نقش اساسی دارد.

اسدبیگی با بیان اینکه سلامت که شامل رفاه کامل جسمی و روحی و روانی است با پیشگیری ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در دنیا به خاطر مسمومیت دارویی فوت می‌کنند و چنانچه دارو درست و به جا مصرف نشود نوعی سم تلقی می‌شود.

وی گفت: خیلی از افراد به خاطر عوارض دارو و تداخل دارویی بستری می‌شوند در حالیکه در مصرف دارو باید با کارشناسان فن و داروساز مشورت شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه ۱۱۰ قلم دارو در کشور وجود دارد که جزو داروهای OTC محسوب می‌شوند،  اضافه کرد: این داروها نیاز به تجویز نسخه ندارند اما باید با یک  داروساز مشورت شود.

آسپرین با داروهای ضد انعقاد تداخل دارد

اسدبیگی عنوان کرد: آسپرین یکی از داروهایی است که نیاز به تجویز و نسخه ندارد اما با داروهای ضد انعقاد تداخل دارد و چنانچه مصرف شود منجر به خونریزی شدید در افرادی می شود که داروی ضد انعقاد استفاده می‌کنند.

وی گفت: در مصرف داروها موضوعی که حائز اهمیت بوده منطقی و به جا استفاده کردن آن است که در صورت الزام باید با داروسازان داروخانه‌ها مشورت شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در کشور مسمومیت‌های زیادی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و مواد محرک وداروهای آرام بخش وجود دارد، گفت: بیشترین مسمومیت‌ها با داروهای ناشی از سوء مصرف مواد مخدر یا محرک گزارش شده است.

مسمومیت‌های ناشی از مواد مخدر و محرک در لرستان ۸۸۵ نفر بوده است

اسدبیگی با بیان اینکه مسمومیت‌های ناشی از مواد مخدر و محرک در سال ۱۴۰۰، در لرستان ۸۸۵ نفر اعلام شده است که این افراد به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: در لرستان وضعیت خوبی در خصوص مصرف مسمومیت با قرص برنج نداریم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۲ درصد مرگ و میرها در لرستان ناشی از مصرف آفت‌کش‌ها و قرص به ویژه برنج بوده است، خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۱۶ نفر در استان بخاطر مسمومیت با قرص برنج جان باخته‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید براینکه عرضه قرص برنج ممنوع است، گفت: جهاد کشاورزی از سال ۸۵ به بعد ورود قرص برنج را ممنوع کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7999
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها