• امروز : پنج شنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 25 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست

32

۴۲ درصد مرگ و میرهای لرستان ناشی از مصرف آفت‌کش‌ها و قرص است

  • کد خبر : 7999
  • 03 آبان 1400 - 15:01
۴۲ درصد مرگ و میرهای لرستان ناشی از مصرف آفت‌کش‌ها و قرص است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: استان وضعیت خوبی در خصوص مسمومیت با قرص برنج ندارد. دکتر محسن اسدبیگی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه نقش مهمی در افزایش آگاهی، دانش، تغییر رفتار مردم و اصلاح عادات و تصورات غلط دارد. وی با […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: استان وضعیت خوبی در خصوص مسمومیت با قرص برنج ندارد.

دکتر محسن اسدبیگی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه نقش مهمی در افزایش آگاهی، دانش، تغییر رفتار مردم و اصلاح عادات و تصورات غلط دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت رسانه می‌تواند اثرگذار باشد، بیان کرد: از اول آبان‌ماه به مدت یک هفته به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها نام گذاری شده است؛ تامین سلامت با مشارکت مردم می‌تواند خیلی موثر باشد و چنانچه وزارت بهداشت در تامین سلامت به طور کامل کار خود را انجام دهد حداکثر ۳۰ درصد موفق است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اعتقاد به همکاری و هماهنگی بین‌بخشی داریم و اینجا هنر رسانه بسیار نقش اساسی دارد.

اسدبیگی با بیان اینکه سلامت که شامل رفاه کامل جسمی و روحی و روانی است با پیشگیری ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در دنیا به خاطر مسمومیت دارویی فوت می‌کنند و چنانچه دارو درست و به جا مصرف نشود نوعی سم تلقی می‌شود.

وی گفت: خیلی از افراد به خاطر عوارض دارو و تداخل دارویی بستری می‌شوند در حالیکه در مصرف دارو باید با کارشناسان فن و داروساز مشورت شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه ۱۱۰ قلم دارو در کشور وجود دارد که جزو داروهای OTC محسوب می‌شوند،  اضافه کرد: این داروها نیاز به تجویز نسخه ندارند اما باید با یک  داروساز مشورت شود.

آسپرین با داروهای ضد انعقاد تداخل دارد

اسدبیگی عنوان کرد: آسپرین یکی از داروهایی است که نیاز به تجویز و نسخه ندارد اما با داروهای ضد انعقاد تداخل دارد و چنانچه مصرف شود منجر به خونریزی شدید در افرادی می شود که داروی ضد انعقاد استفاده می‌کنند.

وی گفت: در مصرف داروها موضوعی که حائز اهمیت بوده منطقی و به جا استفاده کردن آن است که در صورت الزام باید با داروسازان داروخانه‌ها مشورت شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در کشور مسمومیت‌های زیادی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و مواد محرک وداروهای آرام بخش وجود دارد، گفت: بیشترین مسمومیت‌ها با داروهای ناشی از سوء مصرف مواد مخدر یا محرک گزارش شده است.

مسمومیت‌های ناشی از مواد مخدر و محرک در لرستان ۸۸۵ نفر بوده است

اسدبیگی با بیان اینکه مسمومیت‌های ناشی از مواد مخدر و محرک در سال ۱۴۰۰، در لرستان ۸۸۵ نفر اعلام شده است که این افراد به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: در لرستان وضعیت خوبی در خصوص مصرف مسمومیت با قرص برنج نداریم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۲ درصد مرگ و میرها در لرستان ناشی از مصرف آفت‌کش‌ها و قرص به ویژه برنج بوده است، خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۱۶ نفر در استان بخاطر مسمومیت با قرص برنج جان باخته‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید براینکه عرضه قرص برنج ممنوع است، گفت: جهاد کشاورزی از سال ۸۵ به بعد ورود قرص برنج را ممنوع کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7999
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها