• امروز : پنج شنبه - ۴ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

2

۸۲۱۵ نفر در ۷ ماه گذشته بر اثر حادثه رانندگی جان باختند

  • کد خبر : 13610
  • 17 آبان 1400 - 10:26
۸۲۱۵ نفر در ۷ ماه گذشته بر اثر حادثه رانندگی جان باختند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست  به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ۶۲۰۰ تیم در ۱۴۹۱ پایگاه در حال کنترل و رصد رانندگان و اتفاقات و حوادث رانندگی هستند، اظهار داشت: به رغم همه کنترل ها و تلاش های انجام گرفته و در حال انجام، پلیس […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

 به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ۶۲۰۰ تیم در ۱۴۹۱ پایگاه در حال کنترل و رصد رانندگان و اتفاقات و حوادث رانندگی هستند، اظهار داشت: به رغم همه کنترل ها و تلاش های انجام گرفته و در حال انجام، پلیس به تنهایی نمی تواند سبب کاهش تصادفات و حوادث باشد بلکه این موضوع نیازمند همدلی و تعامل همه دستگاه ها و اعتبارات لازم است.

وی با اشاره به صدور ۴۴ میلیون فقره گواهینامه رانندگی برای جمعیت ۸۵ میلیونی کشور گفت: اکنون حدود ۳۰ هزار نفر از کارکنان پلیس راهور عهده دار کنترل و امنیت جاده ها هستند که به رغم همه تلاش های شبانه روزی این تعداد کافی نیست.

هادیانفر با تاکید بر اینکه بر اساس بررسی های انجام گرفته ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد، ادامه داد: استاندارد نبودن برخی جاده ها، تولید خودرو بدون کیفیت، عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان و غیره از جمله عوامل ایجاد حادثه در این نقاط است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۵۳۳ هزار تصادف رخ می دهد، گفت: طی ۶ ماه ابتدای سال جاری ۷۱۳ هزار و ۱۴۸ تصادف در جاده های کشور رخ داده در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل که ۶۴۵ هزار ۶۳۱ فقره بود، افزایش ۶۷ هزار و ۵۱۷ فقره ای داشته است.

 هادیانفر با تاکید بر اینکه بیشترین تصادفات در اولین بارندگی رخ می دهد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه سال جاری، تعداد ۸۲۱۵ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل ۸۲۱۶ نفر به ثبت رسیده است.

به گفته رییس پلیس راهور، براساس آمار موجود عوامل تصادفات شامل ۳۳ درصد واژگونی خودرو در جاده، ۲۳ درصد سرعت غیرمجاز، ۱۱ درصد در شهر، ۱۳ درصد انحراف به چپ در جاده ها و پنج درصد واژگونی در شهرها بوده است.

وی درمورد نقاط حادثه خیز گفت: در مجموع ۳۲۰۰ نقطه حادثه مربوط به جاده ها و دو هزار نقطه به داخل شهرها ارتباط دارد.

وی اظهار داشت: براساس آمار موجود  روزانه بین ۴۵ تا ۶۰ نفر جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست می دهند که به ازای هر  کشته حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر نیز مجروح به دنبال دارد.

سردار هادیانفر گفت: در بروز حوادث رانندگی ۳۳ درصد به وزارت راه، ۱۹ درصد به پلیس ، ۱۵ درصد به وزارت صنعت در خصوص نوع تولید خودروها  و ۱۲ درصد به صدا و سیما در خصوص نوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه  همچنین ۱۱ درصد به وزارت بهداشت، ۱۰ درصد به وزارت کشور و دیگر دستگاه ها ارتباط دارد، افزود: بر اساس آمار موجود بیشترین تصادفات فوتی در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، آذربایجان شرقی خراسان رضوی و کرمان و کمترین تصادفات فوتی هم در استانهای قم، سمنان، مازندران، اردبیل و لرستان به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد اختصاص مبلغ جرایم به پلیس گفت: ریالی از مبلغ جریمه ها به پرسنل ناجا تعلق نمی‌گیرد اما طبق ماده ۲۳ قانون جرائم راهنمایی و رانندگی، ۲۰ درصد از محل جرائم به پلیس تعلق می گیرد که ۱۵ درصد برای تامین تجهیزات و مدیریت ترافیک و ۵ درصد هم برای فرهنگسازی و کاهش تصادفات است.

وی افزود: در سال ۹۲ از محل وصول جرایم ۵ هزار میلیارد به خزانه دولت واریز شده است، ۵۳ درصد این مبلغ به دستگاه ها مربوطه برگشته است اما بعد از آن رو به کاهش رفته است یعنی در سال ۹۳ این عدد به ۴۳ درصد و در سال ۹۴ به ۱۷ درصد، در سال ۹۵ به ۳۳ درصد، در سال ۹۶ به ۱۵ درصد، در سال ۹۷ و ۹۸  به ۱۱ درصد رسیده است.

سردار هادیانفر گفت: ۳میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۲۹ هزار شماره گزاری در هفت ماهه اول امسال داشته ایم که ۱.۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹ را نشان می دهد که از این تعداد حدود ۲ میلیون نقل و انتقال و ۵۸۰ هزار نوشماره بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: امسال ۶۸ میلیون وسیله جریمه شدند که در واقع ۱۲ درصد افزایش تخلفات رانندگی را در هفت ماهه امسال داشته ایم.

هادیانفر ادامه داد: سه بار با وزارت کشور مکاتبه کردیم و گفتیم که تردد شبانه در این مقطع اثرگذار نیست و خواستیم لغو شود اما استدلال این است که کشته‌های کرونا به زیر ۱۰۰ نفر برسد. 

وی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح محدودیت های کرونایی نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان بابت نقض تمام محدودیت‌ها، قرنطینه‌ها و تردد شبانه در ایام کرونا به حساب خزانه دولت واریز شده و اصلاً به پلیس تعلق پیدا نکرد.

وی گفت: ۵۵۴ هزار و ۹۰۹ دستگاه خودرو در شهرها و ۳۱۶ هزار در جاده ها یعنی در مجموع ۸۷۱ هزار خودرو را در هفت ماهه امسال به دلیل شیشه دودی جریمه کردیم.

 رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش ۸ درصدی تردد جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود:  تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ دو برابری جریمه ها به رقم اصلی برگشته است و رانندگان برای پرداخت جرایمه شان هرچه سریعتر اقدام کرده و از این موقعیت استفاده کنند.

هادیانفر گفت: خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان جریمه داشته باشند به دلیل اینکه دو بار برایشان پیامک زده ایم توقیف می شوند؛ البته اگر خانواده همراهشان باشد مدارک اخذ و بعد از اتمام سفر خودرو توقیف می شود.

رئیس‌ پلیس راهور با تأکید بر اینکه هنوز خودروی برقی داخلی پلاک نشده و این موضوع در چند وقت اخیر به اشتباه بیان شد، گفت: ما ۳۰ دستگاه‌ موتورسیکلت برقی چهارچرخ مسقف را شماره‌گذاری کردیم، راکبان این موتورسیکلت‌ها مجاز به تردد در جاده‌ها نیستند و صرفا باید با گواهینامه موتورسیکلت تردد کنند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13610
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها