• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

اخبار ویژه

سازمانی توانمند برای رفع امور عشایر باید شکل گیرد انتخابات مبنایی بر تحول و تحول مبنایی برای پیشرفت است نسل نو، تفکر نو با دکتر سید اسماعیل حسینی، نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وکالت تلاش برای احقاق حق و حقیقت است اعلام حمایت عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی از دکتر خجسته باقرزاده رئیسی: روزانه پیگیر وضعیت سفره و معیشت مردم هستم/به عهدمان با مردم وفا داریم صریح و شفاف با مردم؛ مروری بر ۹ گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به سرپرست اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد استان ها شوراها و دهیاری های فارس خسارات ناشی از سیل را به شورای استان اعلام کنند اهدای لوح تقدیر از سوی رییس شورای عالی استان های کشور به شهردار شیراز جامعه منتظر شفاف سازی وزارت جهادکشاورزی و برخورد با متخلفان مهلت چهرماهه برای شوراها و شهرداری ها برای تایید گزارش صورت های مالی و تفریغ بودجه لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی شهرستان خفر به عنوان شهرستان هدف گردشگری معرفی شود

3

ارائه مشاوره حقوقی و قضایی به بیش از ۲۰۰ نفر در ایستگاه مشاوره حقوقی و قضائی یزد

  • کد خبر : 8065
  • 29 مهر 1400 - 13:19
ارائه مشاوره حقوقی و قضایی به بیش از ۲۰۰ نفر در ایستگاه مشاوره حقوقی و قضائی یزد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست خبرگزاری میزان – غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ نفر به صورت چهره به چهره به مناسبت هفته وحدت با مسئولان عالی قضایی استان دیدار کردند. دهشیری، در حاشیه ایستگاه مشاوره حقوقی و قضایی که به مناسبت هفته وحدت در منطقه صدر آباد […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

خبرگزاری میزان – غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ نفر به صورت چهره به چهره به مناسبت هفته وحدت با مسئولان عالی قضایی استان دیدار کردند.

دهشیری، در حاشیه ایستگاه مشاوره حقوقی و قضایی که به مناسبت هفته وحدت در منطقه صدر آباد برگزار شد گفت: هدف از برگزاری چنین ایستگاه‌هایی تقویت جنبه مردمی دستگاه قضا و افزایش سرمایه اجتماعی بر اساس تاکیدات ریاست قوه قضائیه و سند تحول می‌باشد.

وی افزود: در همین راستا دومین ایستگاه مشاوره حقوقی و قضایی دستگاه قضا استان در سال جاری با حضور مسئولان ارشاد قضایی در منطقه کم برخوردار صدر آباد که بخشی از ساکنین آن از اهل تسنن هستند با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دفتر تسهیل گری این منطقه برگزار شد.

دهشیری تصریح کرد: در این ایستگاه بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشکلات خود را با مقامات قضایی استان مطرح و پس از استماع دستورات مقتضی جهت حل مسائل حقوقی و قضایی مردم صادر شد.

وی با اشاره به کاربرد دو سویه چنین برنامه‌هایی اظهار داشت: شناسایی نقاط ضعف و قوت و بررسی میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضا از یک سو و دسترسی آسان مردم به مسئولان ارشد قضایی استان از سوی دیگر از جمله کاربرد‌های این برنامه است.

دهشیری افزود: ملاقات مردمی هفتگی مقامات قضایی استان و رصد رسانه‌ها و فضای مجازی استان از دیگر برنامه‌های دستگاه قضا جهت ارتباط با بدنه جامعه است.

وی گفت: بیشتر مطالبات مردم در این جلسات انتقاد به نحوه دادرسی یا اعمال ماده ۴۷۷ است نوعا به دلیل جهل به قانون و فرآیند رسیدگی بوده که ارشادات لازم صورت می‌گرد و حسب مورد دستورات لازم در این خصوص صادر می‌شود.

دهشیری، با بیان اینکه عدم آگاهی حقوقی زمینه ساز تشکیل پرونده در محاکم قضایی است تصریح کرد: ایجاد فرهنگ مراجعه به مشاور حقوقی و وکیل قبل از هر اقدام حقوقی زمینه ساز کاهش بسیاری از پرونده‌ها و به دنبال آن هزینه‌ها در دستگاه قضا و جامعه خواهد بود که اصحاب رسانه می‌توانند در این راستا نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که انقلابی بودن، مردمی بودن و مبارزه با فساد را سه ویژگی شاخص مدیران و سازمان‌ها در تراز انقلاب اسلامی بیان کرده اند ابراز امیدواری کرد: دستگاه قضا بتواند با نهادیه کردن این سه مولفه در خود، ملجا و پناهگاه واقعی مردم در احقاق حق و اجرای عدالت باشد.

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8065
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها