• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

افزایش سلامت عمومی با تکمیل دانشکده دندانپزشکی بیرجند

  • کد خبر : 27331
  • 07 تیر 1401 - 17:15
افزایش سلامت عمومی با تکمیل دانشکده دندانپزشکی بیرجند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی بیرجند با زیربنای ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع در دست احداث است و از پروژه‌های نیمه‌تمام بخش بهداشت و درمان استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود که با اهتمام دولت سیزدهم قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی بیرجند با زیربنای ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع در دست احداث است و از پروژه‌های نیمه‌تمام بخش بهداشت و درمان استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود که با اهتمام دولت سیزدهم قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توسعه عدالت در همه زمینه‌ها رویکرد اساسی دولت سیزدهم است همچنین نگاه و رویکرد دولت مردمی آیت‌الله رئیسی توجه به استان‌هایی بوده که بنا به دلایلی کمتر برخوردار هستند.

استان مرزی خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران یک درصد جمعیت کشور را دارد و دارای رتبه ۲۸ به لحاظ سهم جمعیتی است لذا پراکندگی جمعیت و اختصاص اعتبارات براساس شاخص جمعیت سبب شده ارائه خدمات پزشکی در شهرستان‌های مختلف با چالش‌هایی در حوزه منابع انسانی و فیزیکی مواجه شود.

با توجه به محدودیت ارائه خدمات دندانپزشکی به لحاظ پرداخت هزینه‌ها و حضور دندانپزشک در همه مناطق استان، تعداد قابل توجهی از مردم به مجموعه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه می‌کنند.

دانشکده دندانپزشکی بیرجند در بخش بالینی در ۲ مکان مستقر است؛ قسمتی در دارالشفای امام حسین (ع) و تعدادی از یونیت‌ها نیز در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

با بهره‌برداری از ساختمان جدید این مجموعه آموزشی، درمانی با ۴۰ یونیت جدید، سطح خدمات‌رسانی برای آموزش دانشجویان همچنین درمان مراجعان به میزان قابل ملاحظه‌ای در مرکز استان ارتقا می‌یابد.

شروع پروژه از چهار سال قبل

قرارداد فونداسیون ساختمان شماره ۲ دانشکده دندانپزشکی بیرجند در تیر ماه ۱۳۹۹ اجرایی شد و ۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع زمین با زیربنای ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع به این پروژه اختصاص یافت.

طرح تامین فضای آموزشی و کمک آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شد که به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در قالب این طرح ۹ پروژه در دست اجرا قرار دارد و هفت پروژه تاکنون کامل شده است.

حسین دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان رازی بیرجند، آمفی تئاتر رازی، آمفی تئاتر دانشکده پرستاری، سازمان مرکزی، خوابگاه ریحانه، سالن همایش‌های دکتر فروزانفر، سلف سرویس مرکزی و سالن مرکزی از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه پروژه دانشکده دندانپزشکی بیرجند و دانشکده پرستاری قاین نیمه‌تمام باقی مانده است تصریح کرد: تامین نشدن اعتبار و تغییراتی که به عنوان نیاز دانشکده باید اجرا می‌شد، سبب تاخیر در اجرای این پروژه‌ها شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این پروژه در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در سایت دانشگاه علوم پزشکی اجرا شد و ساختمان شماره ۲ دانشکده دندانپزشکی با زیربنای ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع در حال احداث است.

افزایش فضای مورد نیاز دانشکده 

وی با اعلام اینکه حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای این پروژه هزینه شده است افزود: فضای مورد نیاز دانشکده موجب شد موافقت‌نامه ساختمان از چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع به ۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع افزایش یابد و برای اجرای هفت هزار مترمربع باقیمانده ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

دهقانی گفت: در حال حاضر برای تکمیل ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنای ساختمان ۳۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اعتبار آن در صورت ابلاغ از محل ردیف ملی تامین فضاهای آموزشی، مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، درآمدهای اختصاصی و از محل تملک و اوراق تامین خواهد شد.

افزایش دسترسی مردم با تکمیل دانشکده دندانپزشکی بیرجند

وی اظهار داشت: ساختمان شماره ۲ دندانپزشکی در ۲ طبقه در حال احداث است که در طبقه همکف بخش‌های رادیولوژی، رادیوگرافی، تصویربرداری CBCT، کلینیک‌های فانتوم، لابراتور و آسیب‌شناسی، طبقه اول شامل فضای استریل و ۲۴ یونیت دندانپزشکی و طبقه دوم نیز شامل یک کلاس تئوری ۲۰ نفره و ۳۸ نفره است.

دانشکده دندانپزشکی بیرجند از جمله مراکز تازه‌تاسیس دندانپزشکی در ایران است که سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و با جذب ۲۹ دانشجو در رشته دکترای عمومی دندانپزشکی از مهر سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرد.

در حال حاضر حدود ۳۰ استاد متخصص آموزشی – درمانی در این مجموعه برای تدریس دانشجویان و آموزش بالینی آنان مشغول به خدمت هستند و دانشجویان در بخش‌های مختلف دندانپزشکی از جمله جراحی، ترمیمی، اندو، پروتز، اطفال، تشخیص، ارتو، رادیو و پریو زیر نظر اساتید به ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران و مراجعان نیز می‌پردازند.

در حال حاضر ۱۰ گروه آموزشی ارتودنسی، اندودانتیکس، بیماری‌های دهان، فک و صورت، جراحی و رادیولوژی فک و صورت، پریودانتیکس و اطفال، ترمیمی، پروتزهای دندانی و آسیب‌شناسی فک و صورت در این دانشکده وجود دارد.

کمبود کلاس درس و تجهیزات

۲ کلاس در محل دانشکده پرستاری و سه کلاس در محل دانشکده دندانپزشکی برای ارائه دروس تئوری به دانشجویان وجود دارد و یکی از مشکلات آموزشی، کمبود کلاس است که با توجه به زیاد شدن تعداد دانشجویان هنوز هم رفع نشده است.

موضوعی که رئیس دانشکده دندانپزشکی بیرجند هم به آن اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۳۰ یونیت در ۲ بخش دانشکده وجود دارد که در حال حاضر برای دانشجویان کافی است اما با افزایش دانشجویان در سال‌های آتی با کمبود دستگاه یونیت و میزهای پلی کلینیک مواجه خواهیم شد.

نرجس اکبری افزود: در حال حاضر ۳۶۰ دانشجو در ۶ سال متفاوت در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که دانشجویان ورودی سال ۹۵ به عنوان پنجمین دوره مراحل دانش‌آموختگی را می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه دانشکده دانپزشکی بیرجند در بخش بالینی در ۲ مکان مستقر است گفت: قسمتی در دارالشفای امام حسین (ع) و تعدادی از یونیت‌ها نیز در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مستقر است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر بخش‌های بالینی، رادیولوژی دهان، فک و صورت، بیماری‌های دهان، پروتز، اطفال، بخش‌های اداری، اتاق گروه اساتید و مرکز مهارت‌های بالینی و کلینیک دندانپزشکی در محل دارالشفا قرار دارد.

وی گفت: مابقی بخش‌ها شامل چهار بخش جراحی، پریودانتیکس ترمیمی و اندودانتیکس درمان ریشه در ساختمان شماره ۲ دانشکده فعال است.

اکبری بیان کرد: در رادیولوژی دهان و فک و صورت از روش‌های تصویربرداری معمولی داخل و خارج دهان، CT scan اولتراسونوگرافی و MRI و اسکن هسته‌ای استفاده می‌شود که در حال دیجیتال‌سازی کامل این بخش هستیم.

اسکلت ساختمان تحویل شد

وی گفت: ساختمان جدید دانشکده در ۲ طبقه در حال احداث است که اسکلت ساختمان آماده و تحویل شده، همچنین مناقصه مرحله اول برگزار شد و در حال ارزیابی پیمانکاران هستیم که بعد از عقد قرارداد پروژه شروع خواهد شد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی بیرجند گفت: ساختمان جدید برای جابه‌جایی بخش‌های بالینی از قبیل اطفال، بیماری‌های دهان و دندان، رادیولوژی و پروتز پیش‌بینی شده است و واحدهای اداری و ساختمان اساتید به دلیل کمبود فضا قابل جابه‌جایی به این مکان نیست.

وی افزود: تصمیم‌گیری شد ساختمان مرکز تحقیقاتی و مهارت‌های بالینی در مجاورت ساختمان دانشکده دندانپزشکی جدید تخلیه شود و برای انتقال بخش‌های اداری، آموزش دانشکده، واحدهای پژوهشی، دفاتر معاونین و کادر اداری در اختیار دانشکده قرار گیرد.

اکبری بیان کرد: حدود ۴۰ میز پلی کلینیک و ۴۰ یونیت دندانپزشکی باید به دانشکده افزوده شود که نیاز به ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دارد علاوه بر این تجهیزات جزئی ساختمان نیز باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: اختصاص فضای ۲ هزار و ۸۰۰ متری هنوز تکافوی افزایش جمعیت را نخواهد داشت لذا امیدواریم بقیه پروژه یعنی هفت هزار مترمربع نیز احداث شود در غیر این صورت چالش ساختمانی دانشکده دندانپزشکی در استان به طور کامل رفع نمی‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و واحدهای وابسته به آن، ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی را زیرپوشش دارند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27331
   

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها