• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان رییس جمهور وارد خوزستان شد پیش‌بینی جدید اقتصاددانان از قیمت طلا در ماه‌های آینده سیل و اندیشه فراموش شده

6
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا :

با سوءاستفاده کنندگان از موضوع واکسن، قاطعانه برخورد شود

  • کد خبر : 2092
  • 06 شهریور 1400 - 14:24
با سوءاستفاده کنندگان از موضوع واکسن، قاطعانه برخورد شود
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا با تاکید بر اینکه واردات واکسن کرونا ازسوی هر نهاد یا شخصی باید تحت اشراف و نظارت وزارت بهداشت باشد تاکید کرد که با سوءاستفاده کنندگان از موضوع واکسن، قاطعانه برخورد شود.

به گزارش طلوع سیاست، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه متاسفانه وضعیت شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، وضعیت قابل قبولی نیست،گفت: با وجود اینکه باید ازتلاش‌های جهادگونه کادر درمان و همه دست‌اندرکاران مقابله با شیوع کرونا و نیز نیروهای داوطلب مردمی صمیمانه قدردانی کنم، اما گزارش‌های دریافت شده و مشاهدات بنده و وزیر بهداشت حاکی از آن است که وضعیت شیوع بیماری به هیچ وجه خوب نیست.

رئیسی افزود: نباید کسب و کار مردم تعطیل شود، اما ضروری است تدابیر فوری برای جلوگیری از تجمعات و دورهمی‌ها و نیز تردد و فعالیت در مراکز پرتجمع مثل رستوران‌ها، تالارها، پاساژها، بازارهای سرپوشیده و نظایر آن اتخاذ و با دقت و جدیت اجرا شود تا بتوانیم به شکلی موثر با شیوع بیماری و عوارض ناشی از آن مقابله کنیم.

رئیسی تامین امکانات بستری و رسیدگی به بیماران کرونایی را همچون تامین واکسن جزو اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: نیروهای مسلح و همه نهادهای دیگر، امکانات خود را به میدان بیاورند تا در هیچ نقطه‌ای از کشور، هیچ بیمار کرونایی که نیاز به بستری شدن دارد، به خاطر نبود تخت سرگردان نشود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تنها مرجع مورد قبول درمورد تایید واکسن کرونا وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: از نظر دولت، مسئولیت تایید اعتبار و اصالت واکسن فقط و فقط برعهده وزارت بهداشت است و واردات واکسن باید تحت اشراف و نظارت این وزارتخانه انجام شود.

رئیسی در ادامه گفت: موضوع تولید واکسن در داخل کشور نیز باید با جدیت پیگیری شده و همه تمهیدات لازم برای تسریع و افزایش تولید واکسن داخلی باید فراهم شود.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وضع محدودیت و ممنوعیت برای ترددهای غیرضرور نباید مشروط به اعلام تعطیلی باشد، اضافه کرد: باید به تناسب ایام و تعطیلات، با اقناع و تبیین افکار عمومی، ممنوعیت ویا محدودیت‌هایی برای ترددها حتی در تعطیلات آخر هفته وضع شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: جلوگیری از تداوم عقب‌ماندگی آموزشی مساله بسیار مهمی است و باید پس از تمهید مقدمات لازم از جمله تدابیر بهداشتی و اقناع خانواده‌ها، تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ و اجرا شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم هیچ تصمیمی بدون توجه به دغدغه‌ها و نگرانیهای مردم اتخاذ نمی‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط در مدت زمان باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی، مقدمات لازم از جمله واکسیناسیون والدین، کادر آموزشی و همه اطرافیان دانش‌آموز و توسعه زیرساختهای بهداشتی مدارس را فراهم نمایند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه تمرکززدایی و تفویض اختیارات به استان‌ها از سیاست‌های قطعی دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: در موضوع مقابله با شیوع کرونا نیز از تفویض اختیار به ستادهای استانی استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: باید به شدت مراقب سواستفاده از نیاز مردم به واکسن کرونا باشیم. دستگاه‌های نظارتی با سواستفاده کنندگان احتمالی و کسانی که واکسن‌های تقلبی وارد بازار کرده و با جان مردم بازی می‌کنند، به شکل جدی و قاطع برخورد کنند.

رئیس جمهور از تشکیل ستاد ویژه در وزارت امورخارجه به منظور تسریع در واردات واکسن قدردانی کرد و اظهارداشت: کار و تلاش مضاعف برای صیانت از جان مردم محوری‌ترین مساله پیش روی همه ما است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=2092
  • نویسنده : مجتبی سلگی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها