• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

تحقق اشتغال ۷۴ درصدی زندانیان در فارس

  • کد خبر : 23170
  • 26 دی 1400 - 18:27
تحقق اشتغال ۷۴ درصدی زندانیان در فارس

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/فارس مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه در کشور برای امسال اشتغال ۸۰درصدی زندانیان هدف‌گذاری شده است، گفت: در فارس تاکنون اشتغال ۷۴ درصدی در قالب‌ها و اشکال مختلف قانونی، محقق شده است. اسحاق ابراهیمی در دیدار اعضای انجمن حمایت از زندانیان استان با استاندار فارس، خاطرنشان کرد: رسالت سنگین اصلاح […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/فارس مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه در کشور برای امسال اشتغال ۸۰درصدی زندانیان هدف‌گذاری شده است، گفت: در فارس تاکنون اشتغال ۷۴ درصدی در قالب‌ها و اشکال مختلف قانونی، محقق شده است.

اسحاق ابراهیمی در دیدار اعضای انجمن حمایت از زندانیان استان با استاندار فارس، خاطرنشان کرد: رسالت سنگین اصلاح و تربیت برعهده سازمان زندان‌هاست اما برای تحقق این رسالت، امکانات محدود است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداه کل زندان‌های فارس، او افزود: برای تحقق اهداف متعالی نظام و سازمان به همکاری، همفکری و هم اندیشی همه دستگاه‌های اجرایی، نخبگان وخیرین نیاز داریم و از پیشنهادات سازنده و علمی همه عزیزان استقبال می‌کنیم.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: برای زندانیان در داخل زندان، با هدف توانمندسازی آنان بحث حرفه آموزی و مهارت آموزی را دنبال می‌کنیم و تاکنون حرفه آموزی ۶۰درصدی هدف گذاری شده است و  از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۶۵۰۰ نفر گواهینامه مهارت زندانیان دریافت کرده‌اند.

ابراهیمی عنوان کرد: تعدادی از صنعتگران با مجموعه همکاری دارند و برای زندانیان در کارگاه‌های داخل اشتغالزایی کرده‌اند و برای اشتغالزایی با درآمد پایدار و هدفمند به تجهیز کارگاه‌های اشتغال زندانیان در زندان ها و همچنین ایجاد کارگاه در بیرون زندان برای زندانیان اشتغال به کار و خانواده‌های آنان نیازمندیم.

او یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی با دراختیار قرار دادن زمین مناسب و اداره کل صنعت و معدن با تجهیزات کارگاهی می‌توانند در زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان یاری گر سازمان زندان‌ها باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز گفت: بخش عمده‌ای از زندانیان پس از تحمل کیفر، با مشکل اشتغال مواجه هستند.

سید مصطفی بحرینی افزود: برای بازپروری زندانیان و اشتغال مد نظر قانون و سازمان زندان‌ها، لازم است کارگاه‌های اشتغالزایی زیرنظر سازمان زندان‌ها و با همکاری انجمن حمایت زندانیان راه‌اندازی شود، چرا که ماندگاری زندانیان در زندان نفعی برای سازمان زندان‌ها و دولت ندارد.

او اضافه کرد: فلسفه اصلی ایجاد انجمن حمایت از زندانیان مشخص است، هدف انجمن، حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان است تا خانواده‌ها نیز به چرخه جرم وارد نشوند و از آسیب‌های اجتماعی مصون باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: از دیگر رسالت‌های انجمن حمایت، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای زندانیان و خانواده‌های آنان است تا این افراد بزه دیده بتوانند علاوه بر ایجاد درآمد برای خودشان، بخشی از نیازهای خانواده‌ها و حتی دین شکات را بپردازند.

بحرینی ادامه داد: با همت خیرین و کارافرینان می‌توانیم در بحث تولید، صنعت، گلخانه از زندانیان استفاده کنیم و با اشتغالزایی آنان، نرخ بازگشت به زندان نیز کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز در ابتدای جلسه با اشاره به گزارشی از وضعیت انجمن حمایت زندانیان گفت: خانواده‌های زندانیان در شیراز و سطح کشور در دو طرح سامان و حامی زیرپوشش انجمن حمایت زندانیان قرار گرفته‌اند.

محمود قربانی اضافه کرد: در طرح حامی خانواده‌های آسیب پذیر و نیازمند غربالگری می‌شوند و در کمتر از یک هفته خانواده‌ها زیر چتر حمایتی انجمن قرار می‌گیرند.

او افزود: با توجه به نوسانات اقتصادی بازار و بیماری همه گیر کرونا، میزان درآمدهای انجمن نیز کاهش یافته است و برای زیرپوشش قرار دادن خانواده‌های بیشتر به حمایت مسؤولین و خیرین نیاز داریم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز اظهار کرد: با توجه به توان مالی انجمن  و کمک خیرین، تاکنون ۲۰۰۰خانواده به تعداد ۵۶۰۰نفر با تعداد ۷۲۰نفر دانش آموز و دانشجو زیرپوشش انجمن حمایت زندانیان شیراز قرار دارند.

قربانی گفت: در حوزه زندان‌ها در بخش نیروی کار در سه بخش پتانسیل وجود دارد یکی زندانیانی که می‌توانند پس از تحمل حبس و شرایط قانونی با رأی قضات اشتغال به کار شوند و در کارگاه‌های تولیدی آنان را بکارگیری کنیم، دوم زندانیانی هستند که آزاد می‌شوند و اگر پس از آزادی از آنان مراقبت و حمایت نشود مجدد به چرخه جرم باز می‌گردند و سوم خانواده‌های آنان که سرپرستشان محبوس می باشند و خانواده‌های آنان نیز به تبع در چرخه جرم و آسیب گرفتار می‌شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شیراز یادآور شد: تاکنون ۸۰درصد پروژه فرهنگی و آموزشی انجمن حمایت پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه فرهنگی آموزشی نیز به حمایت خیرین نیاز داریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=23170
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها