• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

دولت از ظرفیت بخش خصوصی برای حل مشکلات کشور استفاده کند

  • کد خبر : 26884
  • 11 خرداد 1401 - 19:29
دولت از ظرفیت بخش خصوصی برای حل مشکلات کشور استفاده کند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری در نشست با دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر این نکته که نگاه دولت به بخش خصوصی باید تغییر کند، افزود: اتاق بازرگانی می‌تواند، تقابل مستتری که میان بخش دولتی و خصوصی وجود […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری در نشست با دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر این نکته که نگاه دولت به بخش خصوصی باید تغییر کند، افزود: اتاق بازرگانی می‌تواند، تقابل مستتری که میان بخش دولتی و خصوصی وجود دارد را به تعامل تبدیل کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: دولت برای موفقیت به بخش خصوصی نیاز دارد و تعارضات میان این دو باید حل شود و بخش خصوصی هم باید طی فرآیندی اعتماد دولت را جلب کند.

سروری با بیان اینکه که مدیریت شهری نیز اگر نتواند بخش خصوصی را همراه خود کند، شکست می‌خورد، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی به طور طبیعی دنبال سود است، اما منفعت طلب نیست و دولت باید از این ظرفیت برای حل مشکلات کشور استفاده کند، نمی‌توان از بخش خصوصی توقع داشته باشیم هزینه کند و سرمایه بیاورد بدون اینکه سودی برایش داشته باشد، در واقع دولت نباید آرزوهای خودش را در بخش خصوصی دنبال کند، بلکه باید پیشرفت خود را به سود بخش خصوصی گره بزند.

نایب رئیس شورای شهر تهران، گفت: در گذشته به نام خصوصی‌سازی ظلم بزرگی به این بخش شد و سرمایه‌ متعلق به مردم با اجرای غلط خصوصی‌سازی به تاراج رفت و در واقع حرف درست، غلط انجام شد که این نگاه نیز باید اصلاح شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: کارآفرین موفق و واقعی نیاز کشور است و باید این افراد شناسایی و حمایت شوند و اتاق بازرگانی ایران باید زمینه را برای فعالیت و مدل سازی موفقیت آماده کند.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که اصلاح فرآیندها در بخش دولتی برای چابک سازی دولت، ضروری است، گفت: در این زمینه، بخش خصوصی هم باید فعال باشد و هم باید مطالبه‌گری‌ داشته باشد.

نایب رئیس شورای شهر تهران از فعالان بخش خصوصی درخواست کرد تا مطالبه‌گر باشند و ایرادات کار را به گوش مسئولان و رسانه‌ها برسانند.

در ابتدای این نشست، مجتبی مدرس‌زاده‌ دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و شرایط بخش خصوصی و اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران ارائه کرد.

وی کمک به دیپلماسی اقتصادی، تولید دانش بنیان و ایجاد مرکز پایش تصمیمات و اقدامات اقتصادی دولت را از اهم برنامه های سند تحول اتاق ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با کمک همه دستگاه‌ها و نهادها امسال شاهد شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد در بخش خصوصی باشیم.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=26884
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها