• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1
معاون اول رئیس‌جمهور

روند اجرایی اعطای نشان‌ ویژه به ایثارگران آغاز شد

  • کد خبر : 29569
  • 19 مهر 1401 - 19:50
روند اجرایی اعطای نشان‌ ویژه به ایثارگران آغاز شد
طلوع سیاست/ معاون اول رئیس‌جمهور پنج مصوبه و آیین نامه اجرایی از جمله آیین نامه اجرایی «اعطای نشان ویژه به ایثارگران» را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور سه مصوبه ازجمله مصوبه دولت درباره مشوق‌های حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال و دو آیین نامه اجرایی ازجمله آیین نامه اجرایی «اعطای نشان ویژه به ایثارگران» را ابلاغ کرد.

هیأت وزیران در جلسه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، در اجرای تکلیف قانونی مقرر در ماده (۶۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، آیین‌نامه اجرایی این ماده درباره «اعطای نشان ویژه به ایثارگران» را تصویب کرد.

به موجب این آیین‌نامه و به‌منظور تجلیل از والدین، همسر و فرزند شهدا، مفقودان، اسرا و همچنین جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و رزمندگان، نشان‌های ویژه اقشار ایثارگر با عناوین ذیل اعطا می‌شود: نشان ویژه شاهد (والدین معظم شهدا)، نشان ویژه جانبازان، نشان ویژه آزادگان، نشان ویژه رزمندگان، نشان ویژه صابران (همسران شهدا)، نشان ویژه یادگاران (فرزندان شهدا) و نشان ویژه راهیان (فرزندان، جانبازان و آزادگان).

همچنین نشان مربوط به والدین، همسر و فرزندان مفقودان و اسرا پس از تعیین تکلیف نهایی وضعیت آنان به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران اعطا خواهد شد.

خانواده‌های معظم شاهد، جانبازان و آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد که واجد شرایط دریافت نشان هستند، ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، توسط بنیاد و با همکاری ستاد کل احصا و اسامی آنها به کارگروه نشان ایثارگران موضوع این آیین‌نامه ارائه می‌شود.

نشان‌های موضوع این آیین‌نامه پس از ابلاغ آیین‌نامه به تدریج و بر اساس اولویت‌های تعیین شده از سوی کارگروه مذکور به تمامی مشمولان اعطا خواهد شد و این نشان‌ها یک اثر ارزشی و نمادین فرهنگی است که قابل واگذاری به غیر نمی‌باشد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=29569
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها