• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

زباله گردی در تهران جمع می‌شود/ وجود ۲۶۱ هزار پلاک ناپایدار در تهران

  • کد خبر : 25598
  • 14 فروردین 1401 - 15:23
زباله گردی در تهران جمع می‌شود/ وجود ۲۶۱ هزار پلاک ناپایدار در تهران

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه مدیریت پسماند شرایط نامناسبی داریم، گفت: امسال احداث ۸ مرکز ” ام آر اف” در دستور کار قرار گرفته است، به شکلی که از در منزل تا آرادکوه مدیریت به پیمانکار سپرده شود تا از این طریق، موضوع زباله گردی نیز در […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه مدیریت پسماند شرایط نامناسبی داریم، گفت: امسال احداث ۸ مرکز ” ام آر اف” در دستور کار قرار گرفته است، به شکلی که از در منزل تا آرادکوه مدیریت به پیمانکار سپرده شود تا از این طریق، موضوع زباله گردی نیز در شهر تهران جمع شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در ار ائه گزارشی با اشاره به تقارن آغاز سال و قرن جدید با مهمانی ماه مبارک رمضان و تبریک این ایام گفت:  شورای ششم و شهرداری تهران در سال گذشته تلاش کرد آنچه که معطوف به اهداف عالی و پیشبرد امور در شهر تهران است در دستورکار خود قرار دهند و تلاش شد با مدیریت جهادی مسیری  را دنبال کند و آنچه که در جمع به عنوان سه ضلعی شهر، شهروند و مدیریت شهری است بیشترین عایدی به شهروندان برسد.

وی ادامه داد: تلاش شد برای شهروندان رفاه، آسایش امنیت، ایمنی، سلامت، نشاط، معیشت و گشایش اقتصادی در حوزه های مختلف به ارمغان آورده شود، سعی شد در نیمه سال گذشته که مسئولیت به مدیریت شهری جدید منتقل شد گفتمان حاکم؛ پیشرفت و خدمت به مردم باشد و این امر از طریق مدیریت مشارکتی با محوریت مردم و نخبگان پیگیری شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ظرف سالهای گذشته عملکرد مالی در مجموعه مدیریت شهری به شدت مورد توجه قرار گرفته است، افزود: سال گذشته با اصلاحیه ای ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تهران مقرر شد که از این رقم ۳۰ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان نقدی و ۷۵۴۰ میلیارد تومان غیرنقد بود. براساس آخرین گزارشها ۳۴ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان قطعا کارسازی شده و ۳۵۰ میلیارد تومان هم در دست کارسازی است که به صورت غیرنقدی قلمداد می‌شود و احتمالا وصول آن تا اردیبهشت ماه به طول می‌انجامد؛ اما عملا آنچه که در حال حاضر قطعی است ۳۴ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان است که کارسازی شده یعنی تحقق ۹۳ درصدی بودجه که در سالهای اخیر بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ تحقق بودجه حدود ۷۰ درصد بود. گرچه برای سال گذشته با موانعی مواجه بودیم از جمله اینکه مقرر بود املاک را در بورس عرضه کنیم که امیدواریم در همین روزهای ابتدایی سال این موانع را برداریم اگر با این موانع مواجهه نمی شدیم شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه بودیم. تحقق ۶۲.۵ درصدی در حوزه غیرنقد را در سال گذشته داشتیم و عملا ۳.۲ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که نشان می دهد شهر تهران ظرفیتهای بسیاری دارد و در حال حاضر در مسیر  درستی حرکت می کند.

شهردار تهران تاکید کرد: از طریق کانونهای ارزیابی تحول بزرگی را در مجموعه شهرداری تهران رقم زدیم به شکلی که امروز مدیریت جدید در این مجموعه مستقر شده است در شش ماه اول کار خود بیشترتلاش ار معطوف به تامین منابع مالی کردیم و هدفگذاریهای بلند مدت را در سال جاری پیگیری خواهیم کرد. خوشبختانه بودجه مناسبی در شورای شهر تهران بسته شده است که در سه سقف تعیین شده، سقف اول تا ۵۰ هزار میلیارد، سقف دوم تا ۶۰ هزار میلیارد و سقف سوم نیز بیش از ۶۰ هزار میلیارد خواهد بود. به لطف الهی تلاش خواهیم کرد که از ۶۰ هزار میلیارد تومان به عنوان سقف تعیین شده عبور کنیم و از این طریق برای مردم گشایش خوبی فراهم کنیم.

زاکانی در بخش دیگری از صحبتهای خود به حوزه خدمات و اقدام برای واکسیناسیون در دوران شیوع کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: تا پیش از مدیریت شهری جدید ۷۰ نقطه برای انجام کار واکسیناسیون به دانشگاه های علوم پزشکی واگذار شده بود که در دوره جدید ۷۲ نقطه دیگر به مدیریت شهرداری اضافه شد. در حقیقت به صورت سیار و غیرسیار این ۷۲ نقطه تجهیز شد و ما به سراغ افراد از پاافتاده و معلولان برای تزریق واکسن رفتیم و در بهترین شرایط این کار انجام شد.

وی با اشاره به موضوع نگهداشت شهر آسفالت و پاکیزگی شهری اظهار کرد: پیامهایی که از طریق سامانه ۱۳۷ دریافت می شد در کوتاه ترین زمان مورد بررسی قرار می گرفت و در حقیقت گستره بزرگی از خدمات به شهروندان ارائه می شد. فعالیتهای مشارکتی بر پایه مشارکت مردم و بر محور نخبگان مورد پیگیری قرار گرفت که نهایتا اولین تجربه در قرارگاه اجتماعی به عنوان نخستین قرارگاه شهرداری تهران در دستور کار قرارگرفت و نیاز است که از سپاه و نیروی انتظامی، دادستانی، بهزیستی، کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر و … در جریان تلاشها برای قرارگاه اجتماعی قدردانی کنم. با حضور فعال معاونت سیاسی استانداری تهران و فرمانداری تهران کار بی سابقه در این حوزه شکل گرفت.

شهردار تهران ادامه داد: ۲۳۰ مصوبه در ۱۸ جلسه داشتیم که از این تعداد حدود ۸۳ درصد آنها اجرایی شد و تنها ۴۱ مصوبه یعنی حدود ۱۸ درصد آنها اجرایی نشده است. حاصل این تلاشها جمع آوری ۷ هزار معتاد متجاهر از سطح شهر و انتقال آنها به کمپ ماده ۱۶ بوده است. برای نخستین بار افراد بالای ۶۵ سال و زیر ۱۸ سال، خانم ها و معتادان دارای زخم باز در مرکزی که تاسیس شد ساماندهی شدند در حالی که قبلا امکان ارائه خدمات و سرویس به آنها وجود نداشت. برای ۷ هزار معتاد متجاهری که جمع آوری شدند ۸ اقدام شامل هویت سنجی، سم زدایی، بازسازی شخصی، مهارت آموزی، مواجهه با خانواده، تضمین اشتغال، اقدام ناظر بر اجتماعی شدن صورت می گیرد. کار بزرگی در سطح شهر تهران انجام شد و به همراه آن ۲۹۱ مجموعه‌ای که با این معتادان وارد خرید و فروش می شد پلمب شدند و ۴۱ پلاک قرمز نیز پلمب شدند و در رود دره فرحزاد نیز اقدامات موثری انجام شد.

به گفته وی، به زودی ادامه قسمت شمالی بوستان نیایش افتتاح خواهد شد و همچنین نقطه‌ای که چهره شهر را زشت می کرد برای همیشه پاک خواهد شد.

شهردار تهران به تشکیل قرارگاه سلامت با هدف توسعه بهداشت در تهران اشاره کرد و افزود: در تهران با فقر جدی بهداشت مواجهیم و در حقیقت یک عقب افتادگی تاریخی در حوزه درمان وجود دارد که باید جبران کنیم. در شهرداری تهران قرارگاه دیگری که شکل گرفت قرارگاه ایمنی بود که جلسات بسیاری با مصوبات جدی و موثری نیز داشت.

شهردارتهران در تشریح اقدامات مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل گفت: ۱۷۵ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده که بخش عمده‌ای از آن ها وارد سیستم حمل و نقل شده و تلاش کردیم با ترمیم مخازن گاز بخش دیگری از اتوبوس‌ها، حداقل هایی را برای شهر تهران فراهم کنیم. در این حوزه با مضیقه مواجه هستیم. روزی که شورای ششم شکل گرفت ۲ هزار و ۲۵۰ اتوبوس تحویل شد در حالی که نیاز شهر تهران ۷ هزار دستگاه اتوبوس بود.

زاکانی اظهار کرد: برای سال جاری نیز ۳ هزار و ۲۵۰ اتوبوس پیش بینی کردیم که تأمین بودجه یکهزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برای اورهال  در بودجه شهرداری انجام شده و برای هزار دستگاه توسط کمیسیون زیربنایی مجوز گرفته شده تا اتوبوس‌های کمتر از ۵ سال تولید شده خارجی وارد شوند. ۹۰۰ دستگاه نیز مقرر شده ۸۰ درصد تامین مالی شان توسط وزارت کشور انجام شود. به این ترتیب بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای سال ۱۴۰۱ در خدمت شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه تاکسی نیز ۵ هزار و۶۵۰ دستگاه نوسازی انجام شده که بخش عمده از آنهاوارد چرخه خدمت شده و هزار دستگاه نیز تمام اقدامات آنهاانجام شده تا به زودی وارد چرخه خدمت شوند. برای ۷ خط مترو نیز ۲ هزار و ۵۰۰ واگن نیاز است که در حال حاضر هزار و۵۰۰ واگن وجود دارد که ۳۶۰ واگن از مدار خارج شدند. دو سوم واگن های موجود نیاز به اورهال دارد که امیدواریم این اورهال برای واگن ها هر چه زودتر انجام شود.

شهردار تهران با تاکید بر این که ۶ ماه گذشته بیشتر تلاش شهرداری تهران معطوف به موضوع استقرار و ایجاد ثبات در منابع مالی درآمدها بوده است، افزود: اولین کاری که برای سال ۱۴۰۱ باید انجام دهیم تحول در حوزه حمل و نقل عمومی است، به طور کلی اقدامات ما در ۳ مقطع کوتاه مدت یعنی تا یک و نیم سال ،میان مدت تا ۲ و نیم سال و دراز مدت تا ۳ و نیم و پس از آن خواهد بود. درحوزه هوشمند سازی نیز موضوع اقدامات سازمان فناوری که با تکیه بر موضوع دانش بنیان پیگیری خواهد شد می تواند گام موثری در تحول شهر باشد.

وی ادامه داد: یکی ازاقدامات خوب دیگر تغییر وضعیت حدود ۷ هزار نفر از ایثارگران در شهرداری تهران بود که بخش زیادی تغییر وضعیتشان انجام شده و مابقی نیز در حال پیگیری است.

شهردار تهران به موضوع کشته های تصادفات در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در ابتدای تحویل مدیریت شهری نسبت به سال گذشته آن با افزایش فوتی های ناشی از تصادفات مواجه بودیم اما در ۳ ماهه پایانی سال گذشته حدود ۳۰ درصد با کاهش فوتی های تصادفات مواجه شدیم که این مهم با تحقق اصلاحات هندسی در شهر تهران رقم خورد. در مجموع نسبت به سال گذشته در ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۶ درصدی فوتی های ناشی از تصادفات در پایتخت رو به رو بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ و درچهارشنبه سوری نخستین سالی بود که تلفات جانی نداشتیم البته یک نفر فوتی داشتیم که آنهم بر اثر سکته بود. در ۴۰۰ نقطه آتش نشانان فعال بودند که ۶۰۰ نقطه دیگر نیز تجهیز شد و مجموعا در هزار نقطه آتش نشانی به صورت فعال حضور داشت. در چهارشنبه سوری ۳ هزار نفر در هزار مرکز ارائه خدمات داشتند در حالی که در گذشته چنین چیزی در تهران وجود نداشت.

به گفته زاکانی، در ۱۳ به در نیز آتش نشانی در ۱۳ نقطه ارائه خدمات داشتند و به این ترتیب موضوع امنیت و ایمنی برای ما حیاتی محسوب می شود. در سال گذشته حادثه قطار کرج  به تهران را داشتیم که به لطف الهی به بهترین شکل ممکن مدیریت شد. در بارندگی ها نیز علی رغم این که عده ای از قبل علاقمند بودند که چهره خاصی از تهران دیده شود؛ اما با تلاش حدود یکهزار نفر از عوامل خدمات شهری در کف خیابان این موضوع مدیریت شد. در حقیقت در ۶ ماه گذشته هدف گذاری کارهای اورژانسی محقق شد اما در آینده ایجاد تحول در شهر در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: در حوزه مدیریت پسماند شرایط نامناسبی داریم لذا امسال احداث ۸ مرکز ” ام آر اف”  در دستور کار قرار گرفته به شکلی که از در منزل تا آرادکوه مدیریت به پیمانکار سپرده شود تا از این طریق، موضوع زباله گردی نیز در شهر تهران جمع شود. این هدف گذاری توسط دو معاونت اجتماعی و معاونت خدمات شهری پیگیری خواهد شد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث تشکیل قرارگاه مسکن در شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری با مقدماتی که از قبل تدارک دیده شده بود قرارگاه مسکن تشکیل شد. بر اساس بند ۲۱ ماده ۵۵ الزام شده است که مسکن‌های استطاعت پذیر در کشور سرمایه گذاری شود و این موضوع در برنامه‌های توسعه‌ای نیز مورد تاکید قرار گرفته است. شهر تهران سالانه به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی نیازمند است که طی سال‌های گذشته با نادیده گرفتن این نیاز شکاف ۱۴۰ درصدی به تهران تحمیل شده است.

وی افزود: از سوی دیگر ۲۶۱ هزار پلاک ناپایدار در تهران وجود دارد که بخشی از آن در ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده قرار گرفته است. همچنین تهران ۳۷۵۰ هکتار اراضی ذخیره توسعه شهری دارد که می‌تواند در آن برای حوزه مسکن اقدامات موثری را انجام داد تا از این طریق در بازه ۱۰ ساله‌ای موضوع مسکن در تهران را حل و فصل کرد. در حال حاضر ۶۵ درصد حقوق خانوار در تهران برای مسکن استیجاری اختصاص داده می‌شود و اگر فرد یک سوم حقوق خود را برای خرید مسکن کنار بگذارد، چیزی حدود ۶۶ سال برای تهیه مسکن در خور زمان نیاز است.

شهردار تهران تاکید کرد: سالانه ۱۸۰ هزار واحد را هدفگذاری کردیم که در این راستا ظرفیت‌های همه مناطق تهران شناسایی شده و این کار در محور سازمان نوسازی و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های قانونی مورد توجه قرار گرفته است. بی تردید نمی‌توانیم نسبت به معیشت مردم بی تفاوت باشیم. لذا در حوزه معیشت در ابعاد مختلف که یکی از آنها مسکن است گام‌های موثری را بر می‌داریم. موضوع دیگر میادین میوه و تره بار است که مورد توجه قرار گرفته است. ۲۶۳ میدان را از مدیریت شهری قبلی تحویل گرفتیم و ظرف شش ماه گذشته ۳۲ میدان اضافه کردیم و از سوی دیگر تلاش کردیم بخشی از امکانات و محصولات را به صورت مستقیم در جهت تثبیت قیمت‌ها از کشاورزان خریداری کنیم. در همین راستا میزان عرضه مرغ در میادین سه برابر شد و میزان عرضه گوشت قرمز نیز شش برابر شد. به گونه‌ای عمل کردیم که میوه حداقل تغییر را داشته باشد و کمی مردم در آسایش روانی قرار بگیرند. امسال نیز توسعه ۱۰۰ میدان جدید را هدفگذاری کردیم تا تعداد میادین میوه و تره بار در تهران به ۴۰۰ مرکز برسد. همزمان فروشگاه‌های شهروند نیز توسعه محله‌ای را دنبال خواهند کرد.

زاکانی تاکید کرد: در شرایطی سال گذشته را به پایان بردیم که رویکرد کمک به معیشت مردم را پیگیری می‌کردیم و از سوی دیگر تلاش کردیم از طریق برنامه‌های شاد لبخند را به چهره مردم بیاوریم که یکی از این برنامه‌ها استقبال از بهار بود. در حوزه فنی، عمرانی نیز ظرف شش ماه گذشته احداث و بهره برداری از ایستگاه‌های مترو را داشتیم. در باقرآباد پروژه‌ای را داشتیم که در طول چهار سال ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ اما طی سه ماه با ۱۲ درصد رشد به بهره برداری رسید.

شهردار تهران ادامه داد: برای سال جاری هدفگذاری کردیم که در کوتاه مدت ۱۸ تقاطع به بهره برداری برسد که ۱۲۳ کیلومتر راه شهروندان را کوتاهتر خواهد کرد. این اقدام در ۲.۵ سال به ۶۸ تقاطع و در نهایت در ۳.۵ سال به ۹۲ تقاطع می‌رسد که در مجموع ۷۰۰ کیلومتر راه شهروندان را کوتاهتر خواهد کرد.

وی افزود: پروژه یادگار امام تا جاده ساوه نیز که در حال حاضر بخشی از تملک‌های آن صورت گرفته آغاز خواهد شد. پروژه شهید شوشتری نیز در حال انجام تملک‌هاست که پروژه‌ای ماندگار است که ۱.۵ درصد کل بار ترافیکی تهران و ۵ درصد بار ترافیکی شرق تهران را کاهش می‌دهد.

به گفته زاکانی، پروژه شهید متوسلیان در حقیقت ادامه شهید صیاد به بزرگراه آزادگان است که ۹ کیلومتر تونل زیرزمینی است و طراحی فنی آن انجام شده است. طرح LRT از شرق تهران تا گرم دره را نیز خواهیم داشت.

شهردار تهران در بخش دیگری از صبحت‌های خود به موضوع کارخانه‌های آسفالت شهر تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چهار مجموعه در تهران وجود دارد که دو مجموعه فرسوده هستند. در شش ماه نخست امسال دو مجموعه جایگزین خواهند شد تا ظرفیت آسفالت تهران را به دو میلیون تُن برسانیم و در حقیقت نیاز تهران را تامین کنیم. یکی از این مجموعه‌های آسفالت قطعا در شرق تهران خواهد بود که توزیع مناسب در شهر را محقق کند.

زاکانی در مورد سفر خود به تاجیکستان نیز گفت: مجمع شهرداران آسیایی از ابداعات شهرداری در دوره آقای قالیباف است. از ابتدای اسفند ماه و پس از مشخص شدن چارچوب‌های سفر این موضوع به شورای شهر اعلام شد و کتبا نامه‌ای به آقای چمران نوشتند. اجلاس در تاجیکستان برگزار شد و هفت شهردار ایران یعنی شهرداران مشهد، بجنورد، قزوین، اراک، اصفهان، کرمان و تهران در این اجلاس شرکت داشتند. در این سفر با شهردار دوشنبه ملاقات انجام شد، با وزیر کشور، وزیر فرهنگ، مسئول گردشگری تاجیکستان و ایرانیان مقیم تاجیکستان نیز نشست‌هایی برگزار شد، همچنین با شهردار تاشکند نیز ملاقاتی انجام شد. در نهایت این سفر به گونه‌ای بود که سفیر ایران در تاجیکستان اعلام کرد که این دیدارها در بالاترین سطح انجام شده است و امیدواریم مجمع شهرداران آسیایی برای اهدافی که دنبال می‌کند بتواند گام‌های موثری را بردارد. ظرف شش ماه گذشته دیدارهایی با سفرای مقیم تهران داشتیم و با مجموعه‌های خواهرخواندگی تهران نیز جلساتی برگزار شده تا از همه ظرفیت‌ها در جهت توسعه شهر تهران بهره بگیریم. امیدواریم در مسیری حرکت کنیم که زمینه تحول بزرگ در شهر تهران را فراهم کند و به لطف الهی لبخند بر لبان مردم بنشیند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=25598
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها