• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

مسیر رفت و آمد سواره در شهر تهران  ۷۰۰ کیلومتر کوتاه شد

  • کد خبر : 26602
  • 30 اردیبهشت 1401 - 22:20
مسیر رفت و آمد سواره در شهر تهران  ۷۰۰ کیلومتر کوتاه شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش روز جمعه ایرنا از شهرداری منطقه یک، عباس شعبانی در نهمین پویش قرار خدمت در منطقه یک گفت: با کاهش مسیر سواره در تهران شاهد حوادث کمتر و صرفه جویی در وقت شهروندان و مصرف سوخت و سایر موارد خواهیم بود به طور مثال با اجرای طرح […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش روز جمعه ایرنا از شهرداری منطقه یک، عباس شعبانی در نهمین پویش قرار خدمت در منطقه یک گفت: با کاهش مسیر سواره در تهران شاهد حوادث کمتر و صرفه جویی در وقت شهروندان و مصرف سوخت و سایر موارد خواهیم بود به طور مثال با اجرای طرح تقاطع بزرگراه شهید بابایی و شهید باقری جمعا حدود ۱۲ کیلومتر مسیر تردد کوتاه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به موقعیت مکانی منطقه یک که در کوهپایه واقع شده و برودت هوا در فصل سرما، بارندگی و رواناب و پخش شن مخصوص بیشتر، در برف روبی نسبت به سایر مناطق فرسودگی در معابر منطقه وجود دارد و با توجه به وسعت، منطقه نیازمند تخصیص بیشترین آسفالت در بین مناطق است که این مورد در پویش قرار خدمت با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مقرر شد احصاء و اعلام شود.

علیرضا عباسی شهردار ناحیه ۱۰ منطقه یک نیز در این پویش گفت: در این قرار خدمت برای پیشبرد پروژه های عمرانی در سال ۱۴۰۱ از پروژه های تقاطع های غیر همسطح ارتش و سرای محله قائم (عج) بازدید شد و چندین درخواست برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان از جمله ساخت پیاده راه، افزایش فضا سازی در بوستان خانواده به وسعت ۳۰ هزار متر مربع، نصب یک و نیم کیلومتر نیوجرسی در گردنه قوچک و تکمیل کردن سرای محله قائم (عج) که چندین سال است متوقف شده مورد درخواست قرار گرفت.

سرای محله اکباتان تا پایان خرداد به بهره برداری می رسد

شهردار منطقه پنج از آماده شدن سرای محله اکباتان برای استفاده شهروندان تا پایان خردادماه سال جاری خبر داد.

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه اکباتان یکی از مناطق استراتژیک و مهم در منطقه به شمار می رود گفت: با توجه به اهمیت محله اکباتان، تجهیز و تکمیل سرای محله اکباتان از اهمیت ویژه برخوردار بود و در اولویت های برنامه های مدیریت شهری منطقه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرای محله اکباتان نزدیک به یک دهه برای استفاده مناسب شهروندان با مشکلاتی روبرو بود اذعان داشت: ساختمان سرای محله با مساحت بالغ بر ۱۲۰۰ متر مربع در سه طبقه با طراحی معماری نامنظم بدوا در ابتدای دهه نود احداث می شود که به دلیل ضعف در اجرای ساختمان با مشکلات عدیده ای روبرو شد.

شهردار منطقه پنج ادامه داد: ریزش نمای سنگی، عدم پیش بینی سیستم فاضلاب، عدم اجرای سیستم تاسیسات برقی ،عدم اجرای اصولی راه پله ها که منجر به سقوط افراد می شد، ایجاد فضای های کاربری غیر استاندارد در ادوار مختلف، بارگذاری بیش از حد مصالح در طبقه همکف از جمله مشکلاتی بود که در سرای محله اکباتان شاهد آن بودیم.

شریفی تاکید کرد: پس از مشاهده این مشکلات و نواقص مدیریت شهری منطقه پنج تلاش های گسترده و شبانه روزی خود را برای حل آن در دستور کار قرار داد که طی آن اقدامات متعددی صورت گرفت.

وی افزود: تخریب نمای سنگی و ایجاد نمای اکسپوز سیمانی به جهت هماهنگی نما با نمای ساختمان های شهرک اکباتان ، ایجاد فضای روباز کافه کتاب ، اجرای کامل تاسیسات برقی، اجرای کامل سیستم فاضلاب سپتیک ، سبک سازی سقف زیر زمین یا کف طبقه همکف ، اصلاح و اجرای مجدد شمشیری های راه پله ، بازسازی اساسی سرویس های بهداشتی با ایجاد سرویس های معلولین ، جمع آوری فضای ایجاد شده غیر اصولی و احداث فضای استاندارد، اجرای سرامیک کف ساختمان اجرای سنگفرش تراس غربی و شرقی و محوطه روباز ، اجرای سقف کاذب بارتایل ۶۰×۶۰ ، اجرای راه پله شیشه ای ، اجرای نرده های شیشه ای ، بازسازی سالن آمفی تاتر ۶۰ نفره و رعایت تمامی موارد مناسب سازی معلولین از جمله اقداماتی بود که برای تجهیز و تکمیل سرای محله اکباتان صورت گرفت.

شریفی در پایان گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران معاونت فنی و عمران منطقه ۵ و ناحیه ۶ و بهره گیری از متخصصین به حمدالهی این فضای ارزشمند فرهنگی حداکثر تا پایان خرداد ماه به طور کامل جهت بهره برداری شهروندان و اهالی شهرک اکباتان تحویل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۵ می شود.

تاکید شهردار منطقه ۱۹ بر احداث درمانگاه برای شهروندان کم‌ برخوردار جنوب تهران

در راستای تسهیل در امر ازدواج جوانان و ترویج ازدواج آسان روز گذشته طی مراسمی در حسینیه اعظم مکتب العباس (ع) منطقه ۱۹ به ۷۲ زوج کم برخوردار جهیزیه اهدا و راهی خانه بخت شدند.

شهردار منطقه ۱۹ در این مراسم ضمن تبریک، شادباش و آرزوی عاقبت به خیری برای زوج ها، اهدای ۷۲ جهیزیه به نیت شهدای کربلا را به فال نیک گرفت و گفت : این مراسم به منظور نهادینه سازی سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان به منظور تسهیل این امر با مشارکت خیرین و هیئت امنای حسینیه اعظم مکتب العباس (ع)  برگزار شد.

مهدی هدایت فعالیت های خیرخواهانه حسینیه مکتب العباس (ع) را ستودنی دانست و افزود: استقبال شهروندان متدین از ویژه برنامه های این حسینیه نشان از تلاش های صادقانه هیات امنا و خیرین و اعتماد و محبوبیت آنها در بین مردم دارد که این رویکرد و گفتمان ستودنی است.

شهردار منطقه ۱۹ در این مراسم بر احداث درمانگاه در محوطه این حسینیه با حمایت خیرین و مشارکت مدیریت شهری منطقه به منظور بهره مندی شهروندان کم برخوردار از خدمات درمانی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که با حضور زوج های جوان نیز همراه بود آنها با دریافت هدیه ازدواج و جهیزیه از سوی خیرین حسینیه مکتب العباس (ع) زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

جشنواره مادر و کودک در منطقه سه

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه اعلام کرد: جشنواره مادر و کودک از ۲۹ اردیبهشت تا چهار خرداد به مدت هفت روز در بوستان بهشت مادران منطقه سه تهران آغاز بکار کرد.

محمود افراخته در این باره گفت: جشنواره «مادر و کودک» ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در حالی در بوستان «بهشت مادران» منطقه سه برگزار شد که قرار است به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

وی افزود: در این جشنواره برنامه‌های متنوعی به صورت استیجی، مسابقه، جشن، نمایش، موسیقی، کارگاه‌های آموزشی و برنامه های ویژه کودکان در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است: جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی جمعیت ورود به بوستان «بهشت مادران» عمومی است و این جشنواره از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار خواهد شد و در روزهای دیگر اجرای برنامه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در نظر گرفته شده است.

افراخته ابراز کرد: وجود ایستگاه‌ های ورزشی متنوع همچون ورزش‌های هیجانی، بازی‌های فکری، بومی، محلی و تمرکزی برای سنین گوناگون و در نظر گرفتن غرفه‌های متنوع مانند غرفه غذا و غرفه مشاوره سلامت اشاره کرد.

عملیات لکه گیری و مرمت آسفالت در معابر منطقه ۷ انجام شد

شهردار منطقه هفت از انجام عملیات لکه گیری و ‌مرمت آسفالت در خیابان های خرمشهر، برازنده، ملک و صحاف زاده واقع در این منطقه در راستای اجرای طرح راه خدمت خبر داد.

نصراله آبادیان با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال تاکنون در خیابان های خرمشهر، برازنده، ملک و صحاف زاده عملیات لکه گیری و مرمت آسفالت به میزان دو هزار و ۵۰۰ تن انجام شده است.

وی تاکید کرد: در اجرای این طرح در هفته جاری، عملیات مرمت آسفالت خیابان صحاف زاده، به متراژ چهار هزار و ۳۰۰ مترمربع به میزان ۵۰۰ تن به اجرا در آمد.

افزایش آسیب‌های اجتماعی و خالی شدن پهنه‌ها از سکنه با رکود و عدم نوسازی محله‌ای 

شهردار منطقه ۱۰ تهران تاکید کرد: افزایش آسیب‌های اجتماعی و خالی شدن پهنه‌ها از سکنه با رکود و عدم نوسازی محله ای در منطقه ایجاد می‌شود.

جلسه بررسی موضوعات شهرداری منطقه ۱۰ در کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران با حضور «رضا شرفی» شهردار و جمعی مدیران حوزه شهرسازی منطقه و «سید محمود فاطمی عقدا» دبیر کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران و هیات همراه تشکیل شد. 

رضا شرفی در این جلسه، با اشاره به ویژگی‌های منطقه گفت: منطقه ۱۰، منطقه کوچک اما پر تراکمی از نظر جمعیت و بافت است به گونه‌ای که تراکم این منطقه، چهار برابر حد استاندارد و دو برابر میانگین تراکم در شهر تهران است و بیش از ۵۰ درصد آن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد. 

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به پایین بودن سرانه‌های خدماتی و ضرورت نوسازی در منطقه اظهار کرد: متاسفانه زمین‌های بزرگی برای تغییر کاربری آنها به کاربری‌ های خدماتی، رفاهی و فضای سبز در این منطقه بسیار کم است و زمین‌های موجود نیز دارای کاربری هستند که این مسئله، زمینه حاکم رکود و عدم نوسازی در بافت منطقه را به همراه داشته است. ملک‌ها و زمین‌های ریزدانه‌ای زیادی در منطقه وجود دارد که برای فعال شدن آنها و تلاش برای نوسازی نیازمند یاری کمیسیون ماده پنج هستیم.

وی کسر پارکینگ، نبود تسهیلات تشویقی برای نوسازی، حاکم بودن نظام سرقفلی در محورهایی مانند قزوین، عدم تمایل مالکان برای نوسازی به دلیل ضوابط موجود را از جمله مشکلات عدم نوسازی در منطقه برشمرد و ابراز داشت: بسته‌های تشویقی برای نوسازی در منطقه طراحی کرده‌ایم که در این بسته‌ها، به محدودیت‌های کنونی اشاره کرده و راهکارهای خروج از وضعیت موجود را هم ارائه داده‌ایم. 

فاطمی عقدا دبیر کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران نیز گفت: در کمیسیون ماده پنج به دستور و تدبیر شهردار تهران به دنبال کارگشایی در امور شهرسازی مناطق و ایجاد بستری برای رفع موانع شهرسازی هستیم.

در ادامه این جلسه، موضوعاتی مانند تغییر کاربری پهنه قزوین، طرح ارتقای کیفی امامزاده معصوم (ع)، تغییر پهنه گذر پشت نواب، تقلیل معابر محورهای بزرگراه امام خمینی و خیابان کمیل مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=26602
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها