• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

معاون شهرداری تهران : فلسفه اصلی نظام اسلامی خدمت به مردم است

  • کد خبر : 28095
  • 06 مرداد 1401 - 13:55
معاون شهرداری تهران : فلسفه اصلی نظام اسلامی خدمت به مردم است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف الله فروزنده روز پنجشنبه در نخستین رویداد مردمی‌ سازی در مدیریت شهری  در محل برج میلاد تهران در حال برگزاری ، استفاده از ظرفیت مردم را در مدیریت شهری شریک کردن از محور اصلی این نشست اعلام کرد و گفت: مردم باید  احساس کنند که […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف الله فروزنده روز پنجشنبه در نخستین رویداد مردمی‌ سازی در مدیریت شهری  در محل برج میلاد تهران در حال برگزاری ، استفاده از ظرفیت مردم را در مدیریت شهری شریک کردن از محور اصلی این نشست اعلام کرد و گفت: مردم باید  احساس کنند که مدیران با تمام وجود در خدمتشان هستند و هر سازمان و زیر مجموعه ای باید در حوزه کاری خود این گفتمان و حرکت را آغاز کند. 

وی تاکید کرد: اگر مردم در حوزه های مختلف به میدان نیایند نمی توانیم مشکلات را حل کنیم و باید مدلی برای حضور و مشارکت واقعی مردم طراحی کنیم، به تازگی لایحه ای در شورا با محوریت محلات مصوب شد که رویکرد بسیار مهمی است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: با توجه به سیاست وزارت کشور هر شورایی باید در آغاز دوره خودش برنامه های چهار ساله را نوشته و اجرا کند، امیدواریم چهار رویکرد و ۱۲ محور  شهردار و سیاست های شورا در کنار هم به تولید یک سند مناسب در مدیریت شهری بیانجامد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بحث هم اندیشی و توانمندسازی و گفت‌وگو  ضرورتی است که باید در یک سازمان مورد توجه قرار گیرد، اگر مدیران یک سازمان به یک درک مشترک نرسند اهداف این سازمان محقق نمی شود و بدون این انسجام و گفتمان زمینه های اثر بخشی آن از بین می رود.

همچنین مدیرکل حوزه شهردار با بیان اینکه به جای شهرداری محوری باید شهروند محوری را پیش ببریم، گفت: مردم باید در اجرای تصمیم‌گیری‌های ما حضور داشته باشند و تصمیم ساز باشند.

سجاد محمد علی نژاد نیز طی سخنانی در نخستین رویداد مردمی سازی در مدیریت شهری با بیان اینکه سیاست های کلی شهردار تهران بحث پیاده سازی مردم سالاری  در مدیریت شهر، در کنار مردمی بودن و مردمی رفتار کردن مدیران ما است، گفت: آن چه که در ذهن شهردار است و به عنوان یکی از سیاست های اصلی ابلاغ شده در چند بعد مطرح می باشد، نخست اینکه مردم در اجرای تصمیم گیری‌های ما حضور داشته باشند و تصمیم ساز باشند. به جای شهرداری محوری باید شهروند محوری را پیش ببریم و همه تصمیمات ما حول محور مردم باشد که جزو اصلی آن در تصمیم سازی ها است.

وی ادامه داد: دومین مساله استفاده از ظرفیت مردمی در اجزای مختلف برنامه ها است که نشانه ساده آن جشن روز عید غدیر بود که راز موفقیت این برنامه و محور اصلی تحقق آن مردم بودند و هر برنامه ای که قرار است  طراحی شود پیوست حضور مردم باید داشته باشد. 

محمد علی نژاد ایجاد ظرفیت های مردم نهاد را از دیگر محورهای این موضوع دانست و عنوان کرد:  انتظار از مجموعه های شهرداری خلق ظرفیت های تخصصی است ، مثلا بخش عمده ای از مردم دغدغه محیط زیست دارند که باید این افراد را در مسائل مرتبط ساماندهی کرده و از ظرفیت آنها استفاده کنیم یا در بخش ایمنی و آسیب های اجتماعی بسیاری از مردم دغدغه حل مشکلات این حوزه ها را دارند. در کل باید مجموعه های مردم نهاد مرتبط با هر حوزه ای توسط مدیران شهری ساماندهی شوند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=28095
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها