• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

اخبار ویژه

رئیسی: روزانه پیگیر وضعیت سفره و معیشت مردم هستم/به عهدمان با مردم وفا داریم صریح و شفاف با مردم؛ مروری بر ۹ گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به سرپرست اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد استان ها شوراها و دهیاری های فارس خسارات ناشی از سیل را به شورای استان اعلام کنند اهدای لوح تقدیر از سوی رییس شورای عالی استان های کشور به شهردار شیراز جامعه منتظر شفاف سازی وزارت جهادکشاورزی و برخورد با متخلفان مهلت چهرماهه برای شوراها و شهرداری ها برای تایید گزارش صورت های مالی و تفریغ بودجه لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی شهرستان خفر به عنوان شهرستان هدف گردشگری معرفی شود اعلام حمایت جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در فارس از دکتر سید اسماعیل حسینی و حاج ابراهیم عزیزی اعلام حمایت موسسه شهید سردار تهرانی مقدم در استان فارس از دکتر سید اسماعیل حسینی اعلام حمایت اتحادیه تعاونی تامین نیاز استادکاران و کارگران فصلی استان فارس از دکتر سید اسماعیل حسینی قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟ سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید

5

چگونه واکسن آسترازنکا در برابر اُمیکرون مقاوم خواهد بود؟

  • کد خبر : 22457
  • 03 دی 1400 - 23:16
چگونه واکسن آسترازنکا در برابر اُمیکرون مقاوم خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید دانشگاه آکسفورد نشان داد که دوز تقویت‌کننده کووید ۱۹ واکسن آسترازنکا در برابر اُمیکرون موثر است. به نقل از نیوز، پژوهشگران با تزریق دوز تقویت‌کننده به‌ طور قابل‌ توجهی سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده علیه سویه اُمیکرون را افزایش می‌دهند. این مطالعه هنوز مورد بررسی همتایان این […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید دانشگاه آکسفورد نشان داد که دوز تقویت‌کننده کووید ۱۹ واکسن آسترازنکا در برابر اُمیکرون موثر است.

به نقل از نیوز، پژوهشگران با تزریق دوز تقویت‌کننده به‌ طور قابل‌ توجهی سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده علیه سویه اُمیکرون را افزایش می‌دهند.

این مطالعه هنوز مورد بررسی همتایان این محققان قرار نگرفته و به‌ طور مستقل توسط پژوهشگران دانشگاه آکسفورد انجام شده است. این پژوهش شامل ۴۱ نفر بود که سه دوز واکس‌زوریا(واکسن آسترازنکا) دریافت کرده بودند.

پژوهشگران نمونه‌های خون گرفته شده از افراد آلوده به کووید ۱۹ و افرادی را که با ۲ دوز و یک تقویت‌کننده به‌ عنوان دوز سوم واکسینه شده بودند را تجزیه و تحلیل کردند.

همچنین کسانی که ابتلا به سویه های متفاوت کووید ۱۹ را گزارش کرده بودند نیز در این تحقیق حضور داشتند.

پژوهشگران سطوح آنتی‌بادی را در نمونه‌های خون افرادی که ۲ دوز واکسن کووید ۱۹ و نمونه‌هایی از افرادی که دوز سوم دریافت کردند را مورد مقایسه قرار دادند.

نتایج نشان داد که پس از تزریق دوز تقویت‌کننده سطح آنتی‌بادی علیه اُمیکرون بیشتر از میزان آنتی‌بادی در افرادی بود که به کووید ۱۹ آلوده شده‌ و به‌ طور طبیعی از آن بهبود یافته‌اند.

طبق این نتایج سطح خنثی‌سازی آنتی‌بادی‌ها پس از تزریق سومین دوز به شدت افزایش یافت.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد سرم‌هایی که یک ماه پس از دریافت واکسن تقویت‌کننده به‌ عنوان دوز سوم از افراد به‌ دست می‌آید، می‌تواند سویه اُمیکرون را یک ماه پس از تزریق دوز دوم در برابر سویه دلتا خنثی کند.

نتایج چندین مطالعه نشان داده که دوزهای تقویت‌کننده واکسن‌ها علیه سویه اُمیکرون کارایی دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=22457
   

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها